PDA

Vis full versjon : Trådmerking



Yngste Haugerud
25/12/09, 13:34
Har irritert meg litt over at trådene jeg leser ikke blir markert som lest hvis jeg trykker Tilbake i nettleseren min eller hustigtasten jeg har på musa.
De blir kun markert når jeg trykker på forrige tråd i trådstien. Dette gjør det tungvidt når du er på side 3 i Prosjekter/Worklogs etc. når man ender opp på side 1 hver gang man er ferdig med å lese en tråd og vil ha den merket som lest.:eek:

Fant ingen muligheter for å endre dette selv.
Er dette noe admin/moderator kan ordne?:)

Christian
25/12/09, 13:49
Det er da ganske vanlig. Når du trykker tilbake, kan du trykke F5 når du er på oversikten, da blir di du har lest "markert" som lest.

THolandsli
25/12/09, 13:53
Det tror jeg nok du må finne ei løsning på i nettleseren din. Det som skjer er at nettleseren din bufrer sidene og når du blar tilbake så blar du i bufferen istede for å få oppdaterte sider.

Yngste Haugerud
25/12/09, 14:13
Dette burde jeg strengt talt tenk selv ja :p
Men opplevde aldri det når jeg dreiv av å rota rundt innpå VF, så trodde det kunne ha noe med forumoppsettet å gjøre.
Nå skal F5 missbrukes hvis jeg ikke finner en annen finurlig løsning ;)

Christian
25/12/09, 15:53
Hvis noen vet hvordan man skal løse dette i Opera, så si ifra :)

henrik940
25/12/09, 15:59
Løsninga i Opera er å bytte til Chrome! :) Min gjør dette automatisk.

Christian
25/12/09, 16:15
Den google greia?

henrik940
25/12/09, 16:28
Jepp. Men virker ikke som den alltid gjør det.. Hmm..

ChrML
25/12/09, 17:49
Du kan stille på hvordan nettleseren skal bestemme om siden er "for gammel" eller om ny må hentes i Opera når du trykker Tilbake.

Christian
25/12/09, 18:07
Du kan stille på hvordan nettleseren skal bestemme om siden er "for gammel" eller om ny må hentes i Opera når du trykker Tilbake.

Hvor?