PDA

Vis full versjon : ta ut bakrute på 240



Toroen
26/03/13, 11:52
hei.

har fått masse rust rundt bakruta å må ta den ut men koss jør eg d uten å knuse den?

mvh tore

Øyvind G
26/03/13, 12:05
Demontering:
Du må vippe pakkningen over kanten fra innsiden med et par store flattrekkere. Hatthylle og noen deklser må demonteres for å komme til. Kan være litt plundrete i starten, men du får fort teken på det.
Ikke ta pakkningen av ruten eller ta av chromelisten. La alt dette være 1 del.

Montering:
For å montere ruten igjen legger du en snor eller ledning inne i pakkningen som du kan bruke til å dra pakkningen på plass igjen. Pass på at ruten er sentrert og ligger riktig før du drar den inn. Spray gjerne litt ruterens/spåe på pakkningen så den glir lettere på plass. Dunk litt på ruten underveis. Det er en fordel å være 2 mann når ruten monteres. Snor til flaggstang er fint å bruke til dette, men det fungerer også med en ledningn.

Start på midten i bunn av ruten. Dra hver ende halveis opp på hver side før du drar inn ruten på toppen.

Toroen
26/03/13, 12:10
supert. tusen takk for svar:D har kjøpt ny pakning så bytter ut den gamle når eg har fått ut ruta.

Øyvind G
26/03/13, 12:31
supert. tusen takk for svar:D har kjøpt ny pakning så bytter ut den gamle når eg har fått ut ruta.

Hvis det er den med chromelist, så vil jeg anbefale deg å la det være som det er. Den er meget vanskelig å få på plass.

Toroen
26/03/13, 12:48
er uten cromelist så da e d vel ikke vanskelig å bytte den? :)

Øyvind G
26/03/13, 12:49
er uten cromelist så da e d vel ikke vanskelig å bytte den? :)

Da er det ikke noe problem nei.
Det er sedan det er snakk om eller?

Toroen
26/03/13, 12:51
er sedan ja:)