Vis full versjon : Hvordan E-innsug på på FK?
skal brukes på 530 topp så veit at du må sveise inn dyseholderne fra FK-innsuget.
men hvordan gjør dere det med spjeldhuset?
finnes det en how to?
pøs gjerne på me bilder av hvordan du har gjort det:)
Det er feil.
Det man gjør er å borre dysehull i toppen og flytte dysene dit. Hvis du søker så finner du nok bilder på det her inne.
Vinkelen på E-innsuget er gunstig for luftfløde, men gjør det samtidig umulig å montere dyser på den på en god måte.
Dysene MÅ flyttes hvis dette skal gjøres korrekt. Det var derfor Volvo selv gjorde det slik.
Hvis du tviler så ta en titt i prosjekttåden til flyfaen som jeg mener er det tydligste eksemplet på forskjellen mellom korrekt og feil dyseplassering.
ok!;)
takker for svar:)
skal lese litt der å se om jeg finner en pekepin:)
Her ett av eab sine bilder som viser hvordan det ser ut originalt:
http://forum.vccn.no/
Her viser howdini hvor enkelt det er og hvor lite som egentlig skal til.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/593.jpg
Her noen bilder av Turbonsurr sitt 480 hk NAV oppsett:
http://forum.vccn.no/
http://forum.vccn.no/
men hvordan gjør dere det med spjeldhuset?
Jeg flytta bare over gasspjeldet fra f-manifolden.
Og hvordan ble det da med TPS osv.? Har tittet litt på dette selv, og jeg syntes det så ut som at det ville bli problemer.
Det glemte jeg å nevne, man må dra ut stussen der lufta fra tomgangsregulator går inn i e-innsuget og plugge hullet. Da får tps plass. Stussen man trekker ut mener jeg passer rett inn i plassen til kaldstartdysa i e-innnsuget hvis man ønsker å beholde tomgangsregulatoren til lh2.4
Dette må sjekkes nærmere. :) Hvordan er den å trekke ut da forresten?
Tomgangsregulator er jo kjekt å ha.. :)
Dette står i tråden min. Jeg lagde en liten info på det i fjor :)
Stemmer som eab skriver. Bare å bruke spjeldet med spjeldbryter fra F/FK innsug. Flytte røret til tomgangsregulatoren over i hullet til kaldstartdysa. og fylle det opprinnelige hølet til tomgangsregulatoren med epoxy, eller sveise igjen.
Jeg satte dysene helt ute imot flensen i innsuget. Brukte ferdig dreide dyseholdere. etterpå slipte jeg det jevnt inne i runner for at det ikke skal strupe fløde der. Det har fungert som det skal hittil ihvertfall :)
Dette står i tråden min. Jeg lagde en liten info på det i fjor :)
Stemmer som eab skriver. Bare å bruke spjeldet med spjeldbryter fra F/FK innsug. Flytte røret til tomgangsregulatoren over i hullet til kaldstartdysa. og fylle det opprinnelige hølet til tomgangsregulatoren med epoxy, eller sveise igjen.
Jeg satte dysene helt ute imot flensen i innsuget. Brukte ferdig dreide dyseholdere. etterpå slipte jeg det jevnt inne i runner for at det ikke skal strupe fløde der. Det har fungert som det skal hittil ihvertfall :)
satte du dem med en bestemt vinkel ned i innsuget? eller satte du dem bare sånn at dem sprøyter noenlunde rett inn eller hva?:) har tenkt å lage meg til et slikt innsug å prøve for erfaring sin del. satser ikke på perfeksjon på første forsøk:)
Jeg la de så skrått jeg fikk til for å treffe rettest mulig inn i kanalen :) Du må bare prøve deg fram. Det er det eneste du lærer av. :)
Jeg la de så skrått jeg fikk til for å treffe rettest mulig inn i kanalen :) Du må bare prøve deg fram. Det er det eneste du lærer av. :)
da prøver vi:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.