PDA

Vis full versjon : Farlig? Høy AFR



TomX95
25/03/13, 08:54
Hei! Monterte dredbåndslamda, så fikke jeg se att jeg har for mager blanding... Den legger seg på 13 under pådrag, men til vanlig ligger den på 16-17. Ær dette farlig? Tenkte å sette inn TLAO chipp jeg har liggende venter bare på en ny transistor.

Nåværende opsett:
FK
558 Dyser.
Viking special chipp.
3" eksos.
t3 china turbo.
VX3 kam.
3" LMM flyttet til trykkside pga. dump ventil.
Stoor alu cooler.

http://www.youtube.com/watch?v=_PV8HOjow7Q

eab
25/03/13, 15:54
Må denne bbl-kontrolleren kalibreres? Har du noen lekasjer i eksosanlegget før sonden?

TomX95
25/03/13, 16:56
Må denne bbl-kontrolleren kalibreres? Har du noen lekasjer i eksosanlegget før sonden?
Ingen lekasjer, veit ikke om sonden må kalibreres, men er ska være gjort på fabrikken en gang for alle virker det som i manualen :confused:
Men eksosen er veldig varm til og med helt i slutten av anlegget, det ær vell tegn på mager blanding?

Bilen har fine tall når den akkurat starter, men etter 10 sekunder begynner den å halte deretter blir AFR skyhøy.

PS: Står på flere forum att den er ferdig kalibrert.

Jonas Soldal
25/03/13, 17:09
Har du passet på å ha skikkelig jord og strøm inn som ikke går sammen med mange andre forbrukere??? Det liker de ikke :)

TomX95
25/03/13, 17:55
Aha, du sier kansje noe dær, henter strøm fra samme krets som cd spilleren... Men han virker veldig stabil når jeg kjører. Når jeg gir på ser du den legger seg fint på 13.

Men sliter litt med å finne gode steder å hente strøm ifra..

Jonas Soldal
25/03/13, 18:09
Kan ofte være en fordel og ta en pluss fra batteriet gjennom en sikring og et rele styrt av en tenningsstrøm :) Jordingen bør du finne en skikkelig plass til. Har lest veldig mye om folk som har hatt en del problem med akkurat det samme :)

TomX95
25/03/13, 18:27
Kan ofte være en fordel og ta en pluss fra batteriet gjennom en sikring og et rele styrt av en tenningsstrøm :) Jordingen bør du finne en skikkelig plass til. Har lest veldig mye om folk som har hatt en del problem med akkurat det samme :) Ær jo forsåvidt grei sak å koble med styrestrøm fra radioen og hente strøm forfra som du sier :) Kan prøve det etterhvert :)

Men veit att bilen får rar blanding, så blir ikke overaska om den oppfører seg likt. Ær helt på tryne