PDA

Vis full versjon : Blå røyk ved oppstart, nå motorlampe..



Jimmen
25/03/13, 00:24
Hei.

Nettopp handlet bilen, V70N 2.5TDI..
Skal sies at bilen er meget godt behandlet, veldig god stand!

Uansett, la merke til her om dagen at når det ganske kaldt ute, så kommer det en litt småkraftig blå røyk ved oppstart.
Kun når den er kald vell og merke, sliten turbo tipper jeg?

Uansett, nå idag hadde jeg rensket bagasjerommet å rengjort å egentlig bare sett litt overalt.
Å i tillegg tatt ut luftfilteret å rengjort det. (Kun banket det i veggen, og tørket støv i boksen)

Bilen har stått å gått på tomgang ivertfall 30minutter etter dette, null problem.

Så startet jeg opp bilen igjen etter ca 3 timer, og da lyste motorlampa!
Vet jeg må lese feilkoder hos verksted og høre der såklart, men om noen her inne har tips blir jeg overlykkelig!

Jim

Jimmen
25/03/13, 00:29
Leste av feilkoder i den "innebygde" modulen og da kom dette opp :

ECM DTC SET
CEM DTC SET
CCM DTC SET
PDM DTC SET
AUT NOT CHECKED...

Svirre
25/03/13, 00:48
Hvor langt har motoren gått?

Jimmen
25/03/13, 17:26
Hvor langt har motoren gått?

211.700!

Uansett, bilen skal inn hos Volvo i morgen så får vi se.
Kan ha en sammenheng med at det er splitter ny LMM på bilen også tror de... Men, vi får se!

Svirre
25/03/13, 21:33
Kanskje, kanskje ikke. Du får lese ut feilkoder og se hva de sier. Har en liten anelse om en stor jobb som venter her...

Jimmen
26/03/13, 19:34
Kanskje, kanskje ikke. Du får lese ut feilkoder og se hva de sier. Har en liten anelse om en stor jobb som venter her...

Første som slo meg å gitt :)

Men neida, ble rett å slett drit flau jeg.
Jeg (kanskje gamle eier) hadde klart og klemt fast ledningen til LMM i luftfilter boksen, og har fått en skade her.
Sletta feilmld etter litt lirking på kabel, og kom ikke tilbake..

Hah.. :D

Angående blå røyk ved oppstart er definitivt slakke tetninger i turbo, kommer ikke så mye røyk at det utgjør noe, enda!
Kjører til den tar kvelden, står delebil 2km herfra som jeg kan hente turbo fra uansett så.

Svirre
26/03/13, 19:58
Like greit. Bare å tute og kjøre da.