PDA

Vis full versjon : D24T ble for varm og fikk plutselig lav komp



BUERv8
23/03/13, 00:55
Sto å burna i 3-4 min istad, glemte jo helt bort at jeg ikke har vifte OG at temp måleren ikke funker :L
Den virka helt normal hele tida, slapp gassen idet dekka sprengte, da datt den ned på tomgang (lavere enn normalt) prøvde å gasse igjen og da var den veldig treg, men gikk jo litt opp i turtall. Stoppa den med en gang da for så at den koka.. Lokka opp panseret og da lakk det vann som faen ut fra slangen fra varmeregisteret, hadde røket rett av.
Prøvde å vri om nøkkelen etter 5min for å høre om det var noen ulyder, men det hørtes ut som det bare var lite komp (mindre enn normalt)
Tok av luftfilterslangen fra turboen og det rant vann ut

Wrasko
23/03/13, 01:34
Og du er sikker på at du har fått lav komp og ikke bare vannet som du har fått inn som har hindret tenning?

BUERv8
23/03/13, 01:47
Det jeg lurer på, om det bare er pga vannet, for den stoppa jo ikke heller, ble bare veldig treg i responsen.
Men hadde jeg ikke fått vannlås med en gang hvis det kom vann inn?
Noen som vet hvor jeg kan få tak i toppakning iløpet av helga? :)

R.G
24/03/13, 10:14
demonterer din først og finn ut åssen topplokksbolter du har også bestiller du deler.
akkurat gjort detta med min og brukte ei uke på å få rette bolter. er 5 typer bolter til dem. kjøp dem på mekonomen.

siden du har d24tic så ville jeg satt i topppakning med 3 hakk/hull pga å senke kompen litt.

du bruker IKKE opp igjen topplokksbolter på dissa motora her, swap swap swap på knekker dem en etter en

BUERv8
24/03/13, 21:40
Aha, har ikke tic, bare t :)
Skal bestille bolter også :P

R.G
24/03/13, 22:31
uansett om er tic eller bare t så sett i pakning med 3 hull/hakk. og se åssen type topplokksbolter du har.

du burde få på intercooler.

og gir du den alt for mye diesel i forhold til turbotrykk så blir dem varm og topper kan sprekke.
bilen blir uasett for varm under pådrag med for mye diesel i forhold til luft, og da koker den.

sjøl gjort ett forsøk, ved å mate opp alt for mye diesel og nesten ikke turbotrykk, og under gasspådrag i 2 og 3 gir fra stillestående da begynte temp å stige raskt mot kok temp.


motora tåler igrunn det utruligste bare eksostemp, (blandinngsforhold) er riktig, og att man ikke misbruker motor når den er kald. misbrukes den før den er i normal driftstemp kan kamaksel knekke.

Svirre
25/03/13, 01:07
Å ha en D24T motor er omtrent som å justere en vanlig sugediesel. Det skjer ikke mye, men du sender ut en invitasjon til asylmottaket i form av eksos. Så monter en IC, bygg om eksosanlegg IKKE MINST, vri 1-1,5 runder på skrua og lad 1 bar. Da får du futt i maskina ;)

BUERv8
25/03/13, 07:21
Men siden jeg kjørte den altfor varm, så må jeg vel plane toppen? Trur det er 3hulls på den nå :O

R.G
25/03/13, 08:14
er ikke sikkert du trenger å plane toppen. kan hende toppen din er full av sprekker, og da burde du trykkteste toppen. for å være sikker på att det ikke gjør noe med di sårekkene som er.

garanterer 99,9% på att du har sprekk på alle sylindere i toppen din. da i mellom innsug og eksosventil.