PDA

Vis full versjon : Lovlig med forskjellig impress forran og bak?

ClassicTurbo
22/03/13, 08:57
Hva er reglene for dette? Er det lovlig med forskjellig impress forran og bak så lenge en holder seg innenfor +\- 15mm? Prøvd å søke på nettet, men finner ikke noe.

gull pilen
22/03/13, 15:14
Hva er reglene for dette? Er det lovlig med forskjellig impress forran og bak så lenge en holder seg innenfor +\- 15mm? Prøvd å søke på nettet, men finner ikke noe.

det må jo være lov da de fleste biler har forskjellig sporvidde forran og bak fra fabrikk.. vet mangen orginalleverte hjul har forskjellig innpress og felgbredde forran og bak...

volvoRsport
22/03/13, 15:17
vet mangen orginalleverte hjul har forskjellig innpress og felgbredde forran og bak...

Hvis bilen er typegodkjent med det fra fabrikk er det selvfølgelig lov.

A.Finstad
23/03/13, 10:22
å nå er det ikke lov med forskjellig bredde på dekka forran og bak en gang etter det jeg fikk vite på et kurs for noen uker sia.... norge blir bare værre å værre når det kommer til bil regler....

volvoRsport
23/03/13, 10:31
å nå er det ikke lov med forskjellig bredde på dekka forran og bak en gang etter det jeg fikk vite på et kurs for noen uker sia.... norge blir bare værre å værre når det kommer til bil regler....

Det har jo ikke vært lovlig før heller...

§ 13-1. Generelt om hjul, dekk
6.1 h) Dekkene må ha samme dimensjon. På kjøretøyer som originalt er utstyrt med dekk av ulike dimensjoner foran og bak skal størrelsesendringen være lik. Ved endringer utover dette må kjøretøyfabrikantens tillatelse foreligge eller det må foreligge dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a.

A.Finstad
23/03/13, 12:00
nei det er jeg klar over, men nå er dem blit enda strengere på det så nå kommer så å si alle som kjører amcars med orginal felger og dekk i vognkortet til å slite for der er det likt forran og bak

Mikael
23/03/13, 23:31
Det godkjennes fortsatt forskjellige dekkdimensjon, felgbredde og innpress om du har TUV-dokument eller typegodkjenning på dette. "foreligge dokumentasjon"
Har gjort dette ved 2 tilfeller med biler som var typegodkjent med lik dekkdim, bredde og innpress foran og bak.