PDA

Vis full versjon : 100ah batteri til en v70 2008



apollo
20/03/13, 18:19
Har dårlig batteri nå , var på service i dag og fikk beskjed om å lade batteriet , men vet det er dårlig , Tenkte å kjøpe et 100ah , men de er jo 1.5 cm for høye , ,( Volvo har gjort en stor miss ) Er det noen som har forslag på 100ah batteri som passer med fremre lokk på plass, vet det skal finnes men hvor ? tar i mot tips :-) er en v70 d5 2008

locked
20/03/13, 19:29
Vil anbefale deg å kjøpe det største orginalbatteriet.

Batteri 800CCA 30659796
Batteriledning minus 30773673 (Denne treng du om du ikkje allerede har største batteriet)

apollo
20/03/13, 21:28
er dette et 80 ah batteri , var på hk biler i Strømstad og de sier også at 80 ah er lite og snakket med en fra varta batterier og han mente at det var en stor miss av volvo og bare ha et så lite batteri , starterene på disse bilene krever veldig mye strøm fikk jeg opplyst ,

locked
20/03/13, 22:10
er dette et 80 ah batteri , var på hk biler i Strømstad og de sier også at 80 ah er lite og snakket med en fra varta batterier og han mente at det var en stor miss av volvo og bare ha et så lite batteri , starterene på disse bilene krever veldig mye strøm fikk jeg opplyst ,
Usikker på Ah talet, det kan eg finne ut.

En eg kjenne som jobba på Volvo seie at ein ikkje treng like stort batteri på V70II som på ex. V70N (som har plass til 100Ah batteri) pga. at straumforbruket er redusert når motoren ikkje går. Kva er det du treng så mykje straum til? En kompis hadde gåent batteri i sin XC70II D5, det var så dårleg at parkeringsvarmaren stoppa etter ca 3 minutt sjølv om at batteriet hadde vore lada og motoren nettopp va stoppa. Men sjølv om batteriet var dårleg greidde bilen å spare på straumen sånn at han alltid fekk start på den.

Det var med 760CCA batteri, han kjøpte nytt 800CCA batteri og har sikkert rikeleg med straum :)

apollo
20/03/13, 22:39
ok , ja han vartaspesialisten som var på volvo han fortalte at disse bilene trenger mye strøm , sa det samme de volvogutta også , så på HK biler satte de i 100ah til de som ville ha . det er serdeles parkvarmeren som drar mye strøm , 2003 mod, som jeg byttet hadde jeg aldrig trøbbel med , den startet alltid , hadde samme batteri hele tiden og brukte parkvarmeren hele vinteren , , ser på det svenske volvoforumet at det er flere som har trøbbel med start pga, dårlig batteri

Cane
20/03/13, 22:46
Har dårlig batteri nå , var på service i dag og fikk beskjed om å lade batteriet , men vet det er dårlig , Tenkte å kjøpe et 100ah , men de er jo 1.5 cm for høye , ,( Volvo har gjort en stor miss ) Er det noen som har forslag på 100ah batteri som passer med fremre lokk på plass, vet det skal finnes men hvor ? tar i mot tips :-) er en v70 d5 2008

Med mindre du har særlig behov for ekstra mye strøm vil jeg anbefale deg å gå for et originalbatteri (holder i massevis) og samtidig investere i en CTEK-lader til en femhundring. Denne kombinasjonen er nærmest uslåelig dersom du vedlikeholdslader - også på sommeren. På den måten vil du ha et batteri som alltid er i "toppform" og som holder i mange år fremover.

Lykke til uansett valg av batteri!

apollo
20/03/13, 23:14
har lader montert som jeg bruker av og til , men vil gjerne ha et batteri som tåler litt extra ,. om jeg ikke finner et som passer her , så drar jeg nok til Hk biler og kjøper et 100ah, tenkte at det er flere som har problemer ?

Cane
21/03/13, 07:05
har lader montert som jeg bruker av og til , men vil gjerne ha et batteri som tåler litt extra ,. om jeg ikke finner et som passer her , så drar jeg nok til Hk biler og kjøper et 100ah, tenkte at det er flere som har problemer ?
Ingen problemer nå, men jeg fikk som sagt problemer tidligere da jeg kjører mye småturer - i tillegg til at min varmer er godt i bruk på vinteren. På den måten ender man før eller senere på et flatt og ofte ødelagt batteri som ikke er mulig å friske opp. Etter at jeg kjøpte nytt batteri og begynte å vedlikeholde med CTEK skal det svært mye til (umulig?) for å komme i samme situasjon. Det er tipset mitt - men det forutsetter at man bruker en "intelligent" lader.

Forresten leveres visst nok CTEK som standard med Porsche --> en god indikasjon på at det er kvalitet. :-)

apollo
21/03/13, 08:29
takk får tipsene , skal se litt mere hva det blir :-)

Alfs80
21/03/13, 17:32
med andre ord selger du volvoen og kjøper Porshe får du laderen med.hehe

apollo
21/03/13, 23:42
ja , en ide , selge volvoen :-) ble at jeg kjøpte et Sønnak Powerline 85 ah 800 og en Ctek Mxs 5.0 Polar , så håper dette skal holde :-) Satte ladderen på det gamle batteriet i formidag og ble fullt oppladdet nå i kveld , har nok vært for liten lader , skal montere laderen i bilen i morgen , kablene er montert ferdig så bare å plugge i , og har satt parkvarmeren på timer til i morgen . fikk 35 % på batteriet og laderen hadde di til kampanjepris , kjøpte på Bilextra :)

Robert_AWD
28/03/13, 23:27
Mekonomen har startbatteri som passer til deg.

Jeg har dette selv, og er godt fornøyd, lader det en gang for vinteren.

Artikkelnr: 20-60034
BENEVNING: Startbatteri Kraft SX 108 Ah
Pris: 2281.75


Så etterpå at du hadde kjøpt! :)

Jack89
03/09/14, 18:28
Går det ann å få tak i større fremre lokk? Satte i ett sønnak 100ah idag

Jack89
09/09/14, 10:21
Finnes dette tror dere?

locked
09/09/14, 10:23
Ikkje orginalt nei, men du kan jo prøve å lage deg et nytt i glassfiber med det orginale som mal?

Morgis
09/09/14, 13:30
Kjører 74Ah batteri originalt på min ex-taxi.
Aldri noe som helst problem, verken sommer eller vinter.

Jack89
09/09/14, 19:40
Mindre enn orginalt altså, nei får på to av klipsa, det får holde da

BlåFare
12/09/14, 00:25
Kjøp ett lite batteri med høy cca verdi over 800 om det går.
Så er det rikelig til start og ellers.

TommyG
24/11/14, 15:47
originalt med 56Ah på taxibiler

70A 760AH ble jeg nettopp fortalt av Frydenbø på min x-taxi 08

JoaLars
17/01/15, 10:40
Slet lenge med dårlig batteri på min V70N 2008. Kjøpte Odyssey PC2150. Å bilen starter så lett som bare det. Kosta litt ekstra, men greit å vite at jeg ikke blir plaget med strøm lengre :)

"Dette batteriet innholder 100Ah, kaldstarteffekt på 2150A i 5 sekunder og kortsluttningstrøm på 5000A. Indre motstand er på 2,2mO og det kan gå tomt over 500 ganger C3 til 80% uten å ta skade"

GLTOslo
24/01/15, 14:01
Er det noen som kjenner til vedlikeholdsladingen i DEFA-pakken? Noen hevder dette "dreper" batteriet i lengden.

Når det gjelder batterieladere hevdes forøvrig at Smartcharger/Defa er den beste: http://www.mynewsdesk.com/no/pressreleases/smartcharge-testvinner-blant-batteriladere-962910

SwissArmy
28/01/15, 13:27
Jeg fikk i høst montert original lader med frontinntak hos Bilia:
31373734 (Batterilader)
30730675 (Frontinntak)
Dette kom på cirka 5000 kroner med montering. :cool:

Har ikke hatt problemer med batteriet hverken før eller etter, men bekymringen går på at bilen gjerne står uten å bli brukt en uke eller to i strekk i tillegg til problematikken med bruk av dieselvarmer. Praktisk med frontinntak og pen (skjult) montering i motorrommet, men man får ingen varsel/indikasjon på om laderen er tilkoblet strøm eller om/hvor mye den lader.
Noen som kjenner til hvilken produsent som har levert denne laderen?
Tviler på om den er like "intelligent" som eksempelvis CTEK sine...

Per Turbo
28/01/15, 23:00
Mener det er Calix som leverer disse

kospaang
13/04/15, 00:19
Det er tipset mitt - men det forutsetter at man bruker en "intelligent" lader.

Forresten leveres visst nok CTEK som standard med Porsche --> en god indikasjon på at det er kvalitet. :-)

Hei,

noen erfaring med bruk av RECOND mode ? - Hva anbefaler VOLVO mht. denne, bør en koble fra polene for å spare elektronikk for 'spennings-sjokkene' i prosessen ?


https://www.youtube.com/watch?v=KKSwwgY86D4

/mvh


(Har en CTEK MXS 7.0)

mstrandbo
13/04/15, 06:46
Jeg har ikke koblet fra. Ikke opplevd noen problemer. Riktignok V70N, men dog.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Morgis
13/04/15, 08:15
Når batterinivået synker til under et viss nivå, kutter bilen strøm til sigarettuttak, stereo og dieselvarmer.

Med mitt lille 56ah taxibatteri, har jeg brukt dieselvarmeren hver morgen i 2år nå.
Ingen strømproblemer. Sikker på du ikke har andre problemer med bilen din ?

Morgis
13/04/15, 16:48
Hei,

noen erfaring med bruk av RECOND mode ? - Hva anbefaler VOLVO mht. denne, bør en koble fra polene for å spare elektronikk for 'spennings-sjokkene' i prosessen ?


https://www.youtube.com/watch?v=KKSwwgY86D4

/mvh


(Har en CTEK MXS 7.0)

Ingen problem.
Både recond og winter er ladeprosesser med spenninger opp mot 16volt.

kospaang
13/04/15, 22:36
Hei,

takker for svar !

Søkte litt mer på nettet, og fant dette:
http://smartercharger.com/faq/#application8


Q. Does the battery have to be disconnected from the vehicle when charging with a CTEK charger?
A. No, CTEK chargers cannot damage sensitive electronics so you do not need to disconnect the battery from the vehicle. However, particular attention must be paid when Boost/Recond mode is used as the voltage is 16V. If the voltage is below 16V, most manufacturers consider that everything is in order and CTEK chargers are well under this level, with the exception of Boost/Recond modes. Bear in mind, however, that high voltage shortens the service life of some components. A rule of thumb says that if you raise the voltage by 5 %, a light bulb will lose half of its service life, but normally the problem is not that great. If you have sensitive electronics where the manufacturer advises against higher voltages: Disconnect it!

/mvh

SanD
22/04/15, 10:11
Batteriet som sitter i min V70II fra 2008 er 7 år gammelt (samme batteri fra bilen var ny), og har aldri hatt problemer med verken det ene eller det andre. Selv mekanikeren ble overrasket da han sjekket dato, men forklarte at grunnen til at det holder/har holdt lenge er at bilen stort sett kun blir langkjørt, ikke mye start og stopp (slå av og på). Denne har det blitt brukt dieselvarmer på stort sett hver dag under vintersesongen, til jobb og hjem (timer).

XXX70
30/09/15, 17:22
Jeg regner med det orginale batteriet er vedlikholdsfritt, men... de fyllehullene ser jo mistenkelig ut som de er for å skru ut på mitt batteri ihvertfall. Kan noen bekrefte at de er 100% vedlikholdsfrie og at man ikke trenger å sjekke nivå i batteri?delenr: 30745773


Usikker på Ah talet, det kan eg finne ut.

En eg kjenne som jobba på Volvo seie at ein ikkje treng like stort batteri på V70II som på ex. V70N (som har plass til 100Ah batteri) pga. at straumforbruket er redusert når motoren ikkje går. Kva er det du treng så mykje straum til? En kompis hadde gåent batteri i sin XC70II D5, det var så dårleg at parkeringsvarmaren stoppa etter ca 3 minutt sjølv om at batteriet hadde vore lada og motoren nettopp va stoppa. Men sjølv om batteriet var dårleg greidde bilen å spare på straumen sånn at han alltid fekk start på den.

Det var med 760CCA batteri, han kjøpte nytt 800CCA batteri og har sikkert rikeleg med straum :)

Morgis
30/09/15, 18:13
hvorfor så mange Ah ? Sjansen for å få optimal lading synker betraktelig.
Småturer tar knekken på større batterier.

70-80Ah maks, mener nå jeg.

Morgis
24/11/15, 20:26
Ser Volvo har AGM batterier med fin startstrømskapasitet (31255132).
Hva er prisen på disse kontra 90ampers (30659796) ?

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/641.jpg

Morgis
29/11/15, 19:21
Ingen innspill?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk