PDA

Vis full versjon : Høyt trykk i innsug med tanke på vakum komponenter



PVT
20/03/13, 15:59
Hei

har lurt litt på hva dere gjør med kritiske komponenter som bremsekraftforsterkern
når dere kombinerer med høyt turbo trykk?. blir de orginale delene fortsatt brukt?
blåst i filler den enveis ventilen til bremsekraft forserkern, er gjort ett parr ganger nå.
også mistenker jeg at det vakumstyrte klimaanlegget begynner å lekke her og der pga det økte trykket.
så lurer jeg også på om det har noe for seg å beholde vakumboksen bak frontfangern.?

kan også legge til at bremsepedalen føles seig, selv med overhalte calipere og ny bremsevæske

Batland
20/03/13, 16:15
Kjøper tilbakeslagsventil i messing hos TESS.

PVT
21/03/13, 13:39
hva med vakumreservoaren har den noen som helst form for funksjon?
er en 20mm slange fra innsug ned under forran motor med en plastikk boks .
den blir jo fylt med vakum og trykk etter hvordan gasspådraget er.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1605.jpg
denna det er snakk om

Sondre93
21/03/13, 16:45
Hvilken bil er det? orginal del? Aldri sett ein sånn på gammel volvo før....

R.G
22/03/13, 17:15
Tanken er orginal på tidlig 760turbo. Og på tidli 740 turbo.

Slange fra innsug med enveisventil går til denne. På den slangen er det en T-skjøt som går til varmeapp. Enveisventil sitter da mellom T-skjøt og innsug.

Da når motor kjøres normalt skaper innsug vacuum. Og tanken blir da stående konstant med vacuum under gasspådrag når turbo lager overtrykk. Og dermed virker varmeapp hele tida. Mister varmeapp vacuum så havner alle spjeld i grunnstilling.

Mener alle års b230et har denne, men på modeller rundt om 86/87 og nyere er denne plassert bak frontfanger.

940 turbo har ikke denna, pga litt anna vacuumsystem på varmeapp.

Er det no mer kontakt 95405501. Håpløst å drive på forum med tlf

s4nd3r
22/03/13, 17:41
har slik på 745n og. med E motor.. det har vell noe med den har vakum varmeapparat..

krbarstad
23/03/13, 11:44
har du noe navn på den ventilen? har prøvd å sjekke tess sine nettsider å fant denne http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=16198 men er litt usikker på om den vill funke.

Jonas Soldal
23/03/13, 11:52
Rett den du fant;-)

ClassicTurbo
23/03/13, 13:52
Kan være en fordel å bytte bremsekraftforsterker så bremsene ikke er så seige som du beskriver. Måtte det på 240 jeg hadde når jeg byttet til turbomotor.

PVT
23/03/13, 17:28
dette er en orginal turbo bil. de som har hatt tilsvarende samme bil opplever bremse pedalen litt seige. er det mulighet for at det er forsterkeren som er problemet?.

er det forskjell på nyere 940 og gammel 760 bremsekraft forsterkere har den tykke typen som denne
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1744.jpg

er også hyle lyder under gasspådrag som bedrer seg etter at bil er blitt varm
men som RG sier så skal det ikke komme trykk inn i varmeapratet hvis enveis ventilen fungerer som den skal
Det er jo tydelig at det kan være grunn til misstanke at denne ikke fungerer når varmeapparatet ikke kan brukes under gasspådrag.
men etter at motoren er stoppet kan jeg forstatt justere, og hører at spjeldene flytter på seg så da er jo en motsettning der igjen også
i og med at vacumet er konstant.

er nokk mulig at hele vakum/trykk systemet må gåes over når bilen begynner å nærme seg 30 år. mye slanger som kan ha begynt å råttne