PDA

Vis full versjon : Hvordan koble bass i V50 2008



Configuration
19/03/13, 17:44
Ligger sikkert mange tråder om dette, men har ikke funnet noe ordentlig svar.
Har tenkt til og koble opp basskasse i v50'n, og i og med at jeg ikke kan skifte ut spillern så må det andre løsninger til.
Har lest noe om og bruke høytalerkablene bak og koble inn i en forsterker med høy/lavpassfilter, noe forsterkern min har, men skjønner ikke helt åssen jeg skal koble dette.

Strøm/jord og alt sånn er greit, har nå kobla anlegg mer enn 10 ganger før, men det er jo i gamle biler..

Hadde vært fint og fått no svar på dette, og fått litt mer lyd i bilen :) Har high performance sånn forresten :)

gswede
19/03/13, 18:53
Kenneth kan sikkert hjelpe deg. Her er hans byggetråd fra et par år tilbake. Skal ligge noe her på forumet også..
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?107873

Configuration
19/03/13, 19:02
Han setter inn en spiller til, noe som jeg ikke har lyst til, i og med at jeg må støpe til ramme :)

gswede
19/03/13, 20:02
Skjønner han ikke gjør det samme som det du har tenkt deg. Men når fyren har hatt bilen i atomer for å sette inn nytt anlegg, skulle en tro at han er rette mannen å henvende seg til ang ditt spørsmål.

Har til gode å se andre gå sånn i dybden på anlegget i en V50.

Configuration
19/03/13, 21:56
Skjønner han ikke gjør det samme som det du har tenkt deg. Men når fyren har hatt bilen i atomer for å sette inn nytt anlegg, skulle en tro at han er rette mannen å henvende seg til ang ditt spørsmål.

Har til gode å se andre gå sånn i dybden på anlegget i en V50.

Er nok ikke mange som har gjort det så omfattende nei :) men så har det seg sånn at han ikke har vært logga inn her på en god stund da :)

gull pilen
20/03/13, 10:01
Er nok ikke mange som har gjort det så omfattende nei :) men så har det seg sånn at han ikke har vært logga inn her på en god stund da :)

har gjort samme i ene v50en min, hentet signal fra forsterkeren og plugget i høynivå inngangen på den aktive subben jeg brukte..

aarnes
21/03/13, 13:47
Originalt er alltid best :)

Panzzer
21/03/13, 17:50
har gjort samme i ene v50en min, hentet signal fra forsterkeren og plugget i høynivå inngangen på den aktive subben jeg brukte..

Så om jeg skaffer meg en aktiv sub kan jeg koble den bare på forsterkeren som er orginalt i bilen? har også High Performance 6cd orginalt i bilen.

gull pilen
21/03/13, 19:48
Så om jeg skaffer meg en aktiv sub kan jeg koble den bare på forsterkeren som er orginalt i bilen? har også High Performance 6cd orginalt i bilen.

Ja i teorien.. Funket hvertfall i min...

R_Chris
22/03/13, 08:46
Ja i teorien.. Funket hvertfall i min...

Ikke bare i teorien, men i praksis også ;)

Du må bare finne ut hvilke ledninger som er hvilke på forsterkeren din. Jeg fant ledningsskjemaer hos

http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-wiring-diagrams

Men han har fjernet disse nå, pga. Rettighetshaver et eller annet... Tror du bare kan sende han en epost får å få sendt over dem.

Jeg tok signaler fra høytalerene i dørene bak fordi der er det minst sannsynlig at jeg kommer til å foreta de største lydforandringene, i.e. Fader du diss, vil du også fade bassen.

Klipp deg inn på disse ledningene og koble deg inn på et høy/lavpass filter som nevnt. Dette har utgang for vanlige signalkabler du bruker i forsterkeren. Styrestrøm tok jeg fra 12v uttaket i midtkonsollen.

Jeg har en 10" i en lukket kasse bak, og får plass til en barnevogn på siden. Bare gjør, ikke tenk, morsomt med litt mer "trøkk" enn hva originalt kan gi (6,5"). Jeg er i alle fall storfornøyd, og lurer på en til :D

P.s.
Tenk på separat forsterker/bass, bedre kombo en aktivt, er min mening. Mye billigere blir det også.

Lykke til!

Panzzer
22/03/13, 09:38
Blir nok å skaffe meg en slik flat bass og feste den i baksetet tenker jeg da=)
Ditta her va jo kjempegode nyheter da! anlegget er jo kjempebra orginalt men elementa som står i orginalt takler dårlig tunge trommeliyer. Klare ikke henge med på dem=)

V50 kjøpte jeg fordi en "stor" barnevogn passer akkurat ikke inn i den=) Blir hund før kid her ja=)

Configuration
23/03/13, 14:28
Ikke bare i teorien, men i praksis også ;)

Du må bare finne ut hvilke ledninger som er hvilke på forsterkeren din. Jeg fant ledningsskjemaer hos

http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-wiring-diagrams

Men han har fjernet disse nå, pga. Rettighetshaver et eller annet... Tror du bare kan sende han en epost får å få sendt over dem.

Jeg tok signaler fra høytalerene i dørene bak fordi der er det minst sannsynlig at jeg kommer til å foreta de største lydforandringene, i.e. Fader du diss, vil du også fade bassen.

Klipp deg inn på disse ledningene og koble deg inn på et høy/lavpass filter som nevnt. Dette har utgang for vanlige signalkabler du bruker i forsterkeren. Styrestrøm tok jeg fra 12v uttaket i midtkonsollen.

Jeg har en 10" i en lukket kasse bak, og får plass til en barnevogn på siden. Bare gjør, ikke tenk, morsomt med litt mer "trøkk" enn hva originalt kan gi (6,5"). Jeg er i alle fall storfornøyd, og lurer på en til :D

P.s.
Tenk på separat forsterker/bass, bedre kombo en aktivt, er min mening. Mye billigere blir det også.

Lykke til!

så i teorien så trenger jeg bare en sånn som dette : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=445&katid=78&id= ? hadde vært flott og fått inn 12" altså :)

R_Chris
24/03/13, 10:06
så i teorien så trenger jeg bare en sånn som dette : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=445&katid=78&id= ? hadde vært flott og fått inn 12" altså :)

Ja. Da trenger du ikke tenke på å trekke remote ser det ut som. Jeg kan ikke gå god for kvaliteten, men for oss vanlig dødelige tror jeg kke det spiller noen rolle.

R_Chris
24/03/13, 10:10
Apropos...

Jeg har lagt strøm så langt mot venstre i bilen som mulig, synes det forstyrrer radiosinalene om strømkabelen ligger på høyre side. Har trukket strømkabelen gjennom torpedoveggen ved passasjersiden. Det skal være en gummi grommet der som det ikke går kabler igjennom.