PDA

Vis full versjon : Bytte dyse på D5 - programering



Einar Glomseth
18/03/13, 23:15
Heisann!
Skal bytte tre dyser på min D5, 02 mod.
Men er det nødvendig å programere dem?
Mener å huske at det var sånn at var det flere enn 3 måtte dem programeres, men vil være sikker..

autod
19/03/13, 08:35
er ikke nødvendig med programering. har bytte alle mine. de sa på volvo at ikke trengtes. bilen fungerer helt fint

C.Erstad
19/03/13, 09:56
Heisann!
Skal bytte tre dyser på min D5, 02 mod.
Men er det nødvendig å programere dem?
Mener å huske at det var sånn at var det flere enn 3 måtte dem programeres, men vil være sikker..

Stemmer at hvis du bytter 3 eller flere så må du det.
Men er noe med klassifiseringen på dysene...

Kommer svar her ;)

autod
20/03/13, 21:13
Hvorfor måtte ikke jeg programere bilen? Jeg byttet alle 5. De sa på volvo verkstedet at det ikke trengtes å programeres? Har hørt at noen sier det må programeres, men volvo sier at det ikke trengs. Kjøpte fabrikknye dyser fra bosch, og disse har ikke klasifiserings tallene som sitter på org bosch dysene som er levert med bilen. Og bosch sa også at det ikke var nødvendig med programering!

C.Erstad
21/03/13, 07:18
Hvorfor måtte ikke jeg programere bilen? Jeg byttet alle 5. De sa på volvo verkstedet at det ikke trengtes å programeres? Har hørt at noen sier det må programeres, men volvo sier at det ikke trengs. Kjøpte fabrikknye dyser fra bosch, og disse har ikke klasifiserings tallene som sitter på org bosch dysene som er levert med bilen. Og bosch sa også at det ikke var nødvendig med programering!
Bare hyggeligt! Rett fra VIDA.

Viktigt! Om fordonet har insprutningsventiler av klass 3 och 3 stycken eller flera insprutningsventiler är utbytta till nya Klass 2, programmera enligt: Diagnostik/Bilkommunikation/Avancerad/ECM/Programmering av optimeringsparametrar


Hvorfor de har sagt det vet ikke eg... Men alt står der...

autod
21/03/13, 08:23
snodig. er ikke klassifiserings tall på mine nye. står kun bosch nummer