PDA

Vis full versjon : Finpusse Youtube-funksjonen?



Joakim-G_R
17/05/10, 04:18
Hadde det gått ann? Syns det er tungvindt å måtte klippe og lime så mye, kanskje bare jeg som gjør det feil, evt klager for mye?

ChrML
17/05/10, 10:35
Er jo ikke mye klipping og liming. Du kopierer jo bare den siste biten etter v= istedet for å kopiere hele... Men av en eller annen merkelig grunn er det ingen som skjønner det :p.

Men er nok ikke så vanskelig å endre litt sånn at hvis man kopierer hele linken så bruker den automatisk siste biten. Gaupe sa han hadde drivi litt med PHP, så da er jo det en 10 min jobb ;).

Joakim-G_R
17/05/10, 11:21
Ja, jeg vet hvordan jeg gjør det - men det tar 3-4 sekunder lenger tid hver gang man skal legge ut en video..

Må vel også utelate "&feautered=related" osv etter "koden" såvidt jeg har erfart.

ChrML
17/05/10, 11:34
Ja, jeg vet hvordan jeg gjør det - men det tar 3-4 sekunder lenger tid hver gang man skal legge ut en video..

Må vel også utelate "&feautered=related" osv etter "koden" såvidt jeg har erfart.
Yup, kun referansekoden til videoen som skal være med.

Men Gaupe kan enkelt programmere forumet sånn at hele URL-en også kan brukes. parse_url() (http://www.php.net/manual/en/function.parse-url.php) for å splitte ut variabel delen av URL-en, deretter parse_str() (http://www.php.net/manual/en/function.parse-str.php) for å hive disse variablene inn i en array, deretter bare bruke $minarray['v'] for å hente ut Youtube koden som skal brukes. Implementert på et par minutter. Bare å sjekke om det som er oppgitt er en valid URL først, hvis ikke assume at det er en YouTube kode ferdig oppgitt.

Joakim-G_R
17/05/10, 11:40
Øm, da sier vi det, Lord Hacks'a'lot! :p

Christian
18/05/10, 04:25
"Problemet" er vel heller at når man roter rundt på youtube så blir lenken bare lengre og lengre, og det blir desto mer irriterende å finne koden.

Agrostar
18/05/10, 05:45
Under filmen så er det ein plass du kan klikke der det står del/share, da får du kun opp linken til den filmen du ser...

Joakim-G_R
18/05/10, 10:51
ja med en lang html-kode ja..