PDA

Vis full versjon : Lambda lampa lyser 940GL 1993



matsS
17/03/13, 15:19
Hei ;)

Lambda lampa lyser på 940`n til en kamerat av meg selv om vi byttet lambda i går, byttet også kabelen som går ifra motorrommet til lambda.

Er det noen som har peiling på hva som kan være galt?
(Den bruker ikke ALT for mye bensin heller til å være en 2.3 GL)

Jonas Soldal
17/03/13, 15:24
Er en motorlampe dette. Kan likegodt vere LMM som er på tur :) Les ut feilkode så finner du nok problemet :)

samaron
17/03/13, 17:07
Bruk original lambda sonde. Har lest i flere tråder om dette at Biltema sin lambda sonde lager problemer.

matsS
17/03/13, 19:07
det er nesten ny lambda sonde på den så kan ikke skjønne at det er den som er sunn heller? har org lambda sonde.

Jonas Soldal
17/03/13, 19:47
Lmm. (Luftmengde måleren)

Martin.S
17/03/13, 20:04
Les ut feilkoder!!!

larsverm
17/03/13, 20:44
Jeg fikk slikt varsel på 240 for noen år siden, og da var problemet LMM. Men det kan være andre ting, så sjekk uansett feilkoder, for det har du sikkert?

Espen-K
18/03/13, 11:07
Den gule lampen er ikke en lampe som sier det er feil på Lambdan, det er en lampe som indikerer en feil på en av de elektriske komponentene i motorstyringen.
Alså du må lese ut feilkodene for å se hva som gjør att lampen lyser, også må du slette feilkodene eter feilen er utbedret.

Må si jeg undres ibland over hvor lite villige folk er til å bruke søkefunksjonen her inne før slike tråder skrives, ja..ja jeg vet noen er er amatører men det må da finnes en grense for hvor uviten en kan være.

Siden du tydeligvis ikke klarte å søke deg frem til andre tråder om dette emnet så finner du sikkert ikke tråden om hvordan du skal feilsøke heller, derfor legger jeg linken til den tråden her:

http://forum.vccn.no/showthread.php?650-Feils%C3%B8king-lh-2-4

matsS
18/03/13, 17:15
Tusen takk for all hjelp og alle svar :) skal prøve å lese ut feilkoder nå :p

Også må jeg bare beklage at jeg ikke gidder å søke/leite så lenge etter ting på Internett ( Er jo i fra Toten :D )

Må også si at jeg syns at vccn "folka" er mye hyggeligere og hjelpsomme enn på feks: VACN.no

larsverm
18/03/13, 23:04
Men folk kan tydeligvis gresk, for mange vet jo at symbolet i den gule varsellampa heter lambda. :p Dermed ikke SÅ merkelig at det kan misforstås litt...

matsS
19/03/13, 17:14
Kameraten min spurte en ansatt på Bilia og han sa at det var lambda som måtte byttes. så derfor ble lambda byttet uten annen feilsøking.

Har forresten bedt kameraten min om og søke etter feilkoder nå :p