PDA

Vis full versjon : skifte klips på sorte midjelister på 240... how the H...???



Kodja
16/03/13, 19:48
driver å spekulerer fælt nå... hvordan i hu.... skal man få av gamle plastklipsene inni sporet på de sorte GTX\ Sorte midjelistene langs bilens skuldre og sette inn nye?

må vite dette så jeg har sjangs til å få skifta ut før jeg leverer bilen til lakkering, eller om jeg skal få tetta hulla og kjøre uten lister :p synes det er litt vanskelig å se hvordan jeg ev skal få de av, så om noen vet så rop ut...

Jan-Einar Jenssen
17/03/13, 04:15
driver å spekulerer fælt nå... hvordan i hu.... skal man få av gamle plastklipsene inni sporet på de sorte GTX\ Sorte midjelistene langs bilens skuldre og sette inn nye?

må vite dette så jeg har sjangs til å få skifta ut før jeg leverer bilen til lakkering, eller om jeg skal få tetta hulla og kjøre uten lister :p synes det er litt vanskelig å se hvordan jeg ev skal få de av, så om noen vet så rop ut...

er det ikke bare dra av endestykket på lista, å føre di gamle klipsene ut sporet?

sekse
17/03/13, 12:40
Stemmer, det gjorde iaff jeg :)

Kodja
17/03/13, 12:43
stemmer det, var noe snakk om den måte ja :-)
men er det bare å rykke og dra da? redd for å bryte for hardt jeg... synes endestykkene sitter som en motherfuXXer jeg...

har nesten litt lyst å droppe listene i sin helhet... mangler lister til dørene (2dør) og de er jo håpløse å skaffe seg til normale priser... så der må jeg uansett skjøte to sedanlister for å få til noe...

sekse
17/03/13, 14:57
Skaff deg lister, ser mye mer helhetlig og pent ut da :)

Kodja
17/03/13, 19:57
tja ser jo veldig fint ut uten lister også har jeg sett på enkelte biler. så det vurderes ja. skal ta et forsøk på å dra av endestykkene og se om det går. hvis ikke blir den listeløs og rein i kanten der :-) må uansett skjøte dørlistene så da blir det en halvveisløsning der. gidder ikke betale mange tusen for et par listebiter i alle fall!

Øyvind G
17/03/13, 23:05
Tror ikke det går ann å få av endestykkene på disse listene. De gammle klipsene får du jo ut med kniv og tang. Å få inn de nye er verre.
På den ene listen min måtte jeg skifte et klips eller 2. Der åpnet jeg listen i den ene enden, men jeg fikk det ikke sammen skikkelig igjen.

For å få listene av bilen uten å ødelegge klipsene så vil jeg tro det hjelper hvis du får klemt sammen klipsene på baksiden med en tang før du tar av listen. Tar du av dørtrekkene kommer du til de fleste.

V90
18/03/13, 23:28
Du trenger ikke å ta av endestykkene!

Jeg gjorde det på følgende måte;

1. Du finner et sted på lista som er midt i mellom to klips/hull. Spiller ingen rolle hvor på lista.

2. Deretter filer du ned et lite stykke i selve sporet til klipsene. Da vil du fint få tatt ut gamle klips og satt inn nye, uten at det er synlig når du klipser de på igjen.

Håper du skjønte hva jeg mente...

Kodja
18/03/13, 23:44
listene jeg har er løse og tatt av bilen allerede så den saken er jo grei.

V90: genialt tips! det vil jo fungere kanonbra!!