PDA

Vis full versjon : D5 motorservice erfordras..



Elverumawd
15/03/13, 19:35
Hallais, har en 2007 D5(185hk) monterte chip i den også skjedde det... Rød trekant og mindre effekt pluss melding, motir serv. Erfordras... Hvordan får jeg sletta den selv? Jeg har mine tvil i att det har skjedd noe med den anna enn att den har lest feil på en måte. Har jo kjørt med chippen i ca 7.mnd uten noe som helt problem, men så fant jeg ut att jeg skulle kjøre den på neste steg. Idioti jeg vet, men måtte bare prøve. Vet ikke om det har noen betydning, men er manuelt gir.

Takk for svar!

sendt fra galaxy'n ;-)

aarnes
15/03/13, 21:23
Du får nok ikke sletta den uten videre. må inn med volvoutstyr der gitt.
Du skriver ikke noe om du har brukt softloader eller vært hos noen som har programmert med annet utstyr. hvis førstnevnte ville jeg kjørt den tilbake til steg 1 for å se om den blir stabil.

Jeg antar at du rett og slett har fått for høye verdier med steg 2 som gjør at den går i nødmodus.
Har forresten hørt om noen med samme motor som har vært å fått service 2.0 , etter det skjer det samme som du skriver når man har gitt litt hard gass.

Elverumawd
15/03/13, 21:55
Er slik plugg in modul ja. Hmmm, da kan jeg jo prøve det i mårra! :-) takk for svaret!

sendt fra galaxy'n ;-)

Elverumawd
16/03/13, 10:51
LØST!!

Kobla av batteri en stund og kobla det på igjen. Vips så var den borte! :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Anders Dybvadsskog
16/03/13, 11:11
Fått samme selv etter service 2.0 . Stopp og start så har det vært greit

Elverumawd
16/03/13, 11:34
Den er fortsatt i nødmodus :-( minner litt om avensisen til fattern med campingvogn bak igrunn...

sendt fra galaxy'n ;-)