PDA

Vis full versjon : *LØST* Merkelig oppførsel av varsellys - Lade + Olje-lampe lyser når tenninga er av



spitfire74
13/03/13, 15:27
Hei
Har oppstått et problem på min '90 modell 240 (B230F) i dag. Lade + oljetrykk varsellampene blir stående og lyse når tenninga er av og nøkkel tatt ut. Når jeg setter på tenninga i "selvtest-modus" (dvs tenning på uten at motor går, når alle varsellampene normalt skal lyse), lyser ingen varsellamper unntatt overdrive-lampa. Batteriet tappes også relativt raskt for strøm...

Noen som har vært borti noe lignende, og evt har noen tips?

Hadde innbrudd og hærverk i bilen for ca 3 uker siden, hvor bl.a tenningslåsen og endel annet av kabling ble koblet fra... Jeg har så vidt jeg vet, fått dytta alt av ledninger og ting tilbake dit det skal være, men utelukker ikke helt at det kan ha noe med dette å gjøre.

R-M-I
13/03/13, 15:31
Dårlig jording noe sted?

spitfire74
13/03/13, 15:57
Slett ikke en umulighet. *Ut igjen og fortsette feilsøking før det blir for mørkt*

spitfire74
14/03/13, 12:51
Problemet er funnet: Isolasjon på +kabel fra dynamo og ut er skadet og må byttes ut... Disse ligger sammen med bl.a oljetrykksledningen som også er mer eller mindre fri for isolasjon...

http://www.clemensen.no/wp-content/uploads/2013/03/DSCF0295-500.jpg

Må bytte dynamo også da lagerene er dårlige, men får se på det litt seinere.