PDA

Vis full versjon : Stjålet XC-grill til x70 og R-emblem, Bergen



hgnubel
13/03/13, 12:50
XC-grill med skråstaget, blått volvo-emblem, og R-merke, stjålet rett av bilen min mens den sto parkert på laksevåg.

Håper noen kan gi tips hvis de ser noe slikt annonsert eller om noen i nabolaget plutselig har fått ny grill...

Send PM, eller ring/sms: 99521600

R-M-I
13/03/13, 15:17
Nå igjen????

Madice
13/03/13, 16:12
x2:eek:.. Uheldig du skulle være da

R-M-I
13/03/13, 18:02
Hvordan får en en gang av grillen i ett stykke uten å åpne panseret?

Visse typer folk burde hatt grisebank flere ganger for dagen.. HÅPER de en dag treffer på feil person, så de får seg en solid leksjon i "mitt og ditt".

hgnubel
13/03/13, 18:20
Skal visst være mulig å mer eller mindre dra den rett av, men om clipsfestene knekker vet jeg ikke.

En ting er i hvert fall sikkert, at hvis jeg legger ut 2500kr på en ny grill nå (+ca 350 for emblem) så skal jeg ha nivåsensor på alarmen (og håpe den er veldig følsom, slik som de som slår ut på ferger). Frister også å drille et par ekstra hull i rammen rundt grillen og sette inn noen lange skruer. Hvis de da stjeler eller ødelegger hele panseret blir det i hvert fall mer bråk og større fare for at de blir oppdaget.. og eventuelt noe som lønner seg å ta på forsikringen...

The Sven
13/03/13, 18:24
Kan du vente til august så kan jeg sikkert ta med en fra Vallåkra til deg, grillen kosta 995 på Bildeve standen i fjor. Jeg betalte 1600 for den i Hova-standen året før, kanskje du kan sjekke der eller hos SCstyling?

hgnubel
13/03/13, 18:40
Takk for det, men august er litt lenge å vente :)

Skal forhøre meg litt rundt på priser, men jeg skal i hvert fall ha en original volvo-grill eller 100% identisk. Vurderer nesten å "bygge om" til vanlig kjedelig chromegrill nå. Men bare nesten...

Lurer på om jeg kunne chipmerket den slik man gjør med hunder? Da er det i hvert fall vanskelig å nekte for at den er min :p

The Sven
13/03/13, 18:49
De har originalgrillen både hos Hova og SC for rundt 1800 ser jeg :) Du får montere GPS-tracker på den.

hgnubel
13/03/13, 20:06
De har originalgrillen både hos Hova og SC for rundt 1800 ser jeg :) Du får montere GPS-tracker på den.

Tracker på grillen, begge R-emblemene, alle felgene, R-fangeren og vingen...

Anders Dybvadsskog
13/03/13, 20:21
Hørte om en som satte på tre barberblad på grillen sin for han var lei av at de ble stjælt:rolleyes: kan prøve det:p

hgnubel
13/03/13, 20:34
Hørte om en som satte på tre barberblad på grillen sin for han var lei av at de ble stjælt:rolleyes: kan prøve det:p

Hørte om en i sverige som monterte en ekstra, forsinket sirene inne i nakkestøtten på førerstolen også. Tyven ble straffet for biltyveri, men eier av bilen måtte betale erstatning for hørselskadene...

hgnubel
14/03/13, 09:19
Fått litt tips fra våkne naboer nå, skal ikke se bort i fra at jeg får tak i synderene snart. Kjekt med pensjonister som følger med på hva som beveger seg, fått litt innsikt i andre lyssky aktiviteter folk driver med i området her også nå etter en liten runde i går :p

R-M-I
14/03/13, 10:56
Godt å høre.. Bare ikke gjør noe som får politiet til å ha spesielt lyst til å snakke med DEG i stedet nå :P

Ola Hagen
14/03/13, 17:59
Og vær forsiktig med å stole på alt de pensjonister sier! Jeg ble nesten anmeldt til politi da jeg engang pakket bilen til søstera mi i do papir da hu sku gifte seg, blå lys og hele pakka fekk jeg utenfor blokka der søstera mi bor! Pensjonister er kjappe altså

Espen-K
16/03/13, 00:14
Er det noe personlig her eller er det et marked for slike griller akkurat der du bor?

hgnubel
16/03/13, 02:06
Er det noe personlig her eller er det et marked for slike griller akkurat der du bor?

Med forbehold om at alkoholen ikke forvirrer meg så er vel XC-grillen en populær modifikasjon på x70 i stort sett hele verden.. tviler på at noen har noe personlig mot meg hvis det er det du tenker? Da hadde det vært mye lettere å ripe opp lakken eller knuse en rute...

Øygard
24/03/13, 02:50
Funne ut nåke?

hgnubel
24/03/13, 10:26
Ikke noe som har gitt resultater enda :(

Svirre
20/05/13, 00:32
Legge om en ekstra krets til alarmen for grillen? Kanskje litt jalla for din del, men da blir ikke grillen(e) stjelt. Forhåpentligvis...

Shaiko
20/05/13, 00:43
Bare og feste en wire i grillen til en bryter som går til et alam horn. Lage en liten wire trinse så når wieren først er trekkt i så må du åpne panseret for og vippe den tilbake feks:p

turb00le
23/05/13, 12:14
Dødmannsknapp kobla til hornet?

hgnubel
23/05/13, 17:06
Bare og feste en wire i grillen til en bryter som går til et alam horn. Lage en liten wire trinse så når wieren først er trekkt i så må du åpne panseret for og vippe den tilbake feks:p

Kan banne på at hvis jeg gjør noe slikt så tar de speilkåpene eller railsene... Men takk for støtten :p

Nivåsensor på alarmen er montert, og jeg har hilst på alle naboene og de vet at bilen min har vært utsatt for tyveri ,så de holder øynene åpne. Håper det er nok :)