PDA

Vis full versjon : Finnes det skvettlapper som ikke bygger så mye ned på V70?



GMV
13/03/13, 08:36
Hei.
Sliter litt med at skvettlappene tar nedi, dette er ett problem som er værst på vinteren. Og som kjent så er ikke disse så fleksible, enten knekker de eller så rives de av. Nå er de som står på lakkerte og det har resultert i at begge fremre har ganske kraftig flassing av lakk pga dette, de bakre har utrolig nok klart seg foruten at den ene popnaglen løsnet. Den ene fremre har dessverre sprukket også. Prøver å tenke over hvor og hvordan jeg kjører, men det er nærmest umulig å unngå. Lurer derfor på om det finnes noen som ikke bygger så mye ned? Å kappe de orginale gjør at de blir merkelige å se på.

Ivar Hestø
13/03/13, 13:50
Får ikke modifisert ifra en nyere v70 da? Ser de har bare noen små flapper som stikker ned 3-4 cm. Samme med v50 sine skvettlapper.

Torsen67
13/03/13, 15:24
Har du senk eller kjører du offroad:)? Mine har overlevd vinteren så langt.

64PV
13/03/13, 16:13
Disse skvettlappene er forbruksvare.. Skal ikke rare greiene til før de raper nedi. Tror de er laget for å knekke hvis en kommer borti noe. Så unngår en å røske vekk noe mer.
Må nå bestille par nr 3 siden i sommer til framhjulene mine... 2001 S60

GMV
13/03/13, 18:31
Er senket 30mm. Klaringa ned til bakken er ikke rare greiene. Skal jo absolutt ingenting til før de skraper neddi, rekker med å svinge ut fra en parkeringsplass. Tåler de ikke daglidags kjøring så får det heller være uten.

Torsen67
13/03/13, 19:40
De 3 ekstra cm vil nok utgjøre en del ja. Selv er jeg glad i disse skvettlappene foran. Blir ikke så mye drit på siden av bilen. Men de bak syns jeg ser litt snodige ut. Litt for lange.

Turbo Garage
13/03/13, 19:53
Hva med å skjære ut en bit midt på da og få plast sveiset de sammen igjen. Hvis du lager til bitene selv, skal de sikkert ikke ha mye på ett karosseriværksted for å plast sveise de. Siden dine er lakkerte alikevel.

GMV
13/03/13, 20:05
De 3 ekstra cm vil nok utgjøre en del ja. Selv er jeg glad i disse skvettlappene foran. Blir ikke så mye drit på siden av bilen. Men de bak syns jeg ser litt snodige ut. Litt for lange.

30mm er på vanlige V70 Awd da regner med det kanskje ikke er mer enn 15-20mm på min, men det er nok til å ødelegge de.


Hva med å skjære ut en bit midt på da og få plast sveiset de sammen igjen. Hvis du lager til bitene selv, skal de sikkert ikke ha mye på ett karosseriværksted for å plast sveise de. Siden dine er lakkerte alikevel.

Det var kanskje ingen dum idè å kappe å skjøte de.

Lasse B
14/03/13, 07:56
Forbruksvare. Har 3dje paret fremme nå.

Børge Vikebø
14/03/13, 09:40
2 paret på 6 mnd...

Anders Dybvadsskog
14/03/13, 11:42
Å herregud.. Kan ikke kjøpe jeg da så grådig som jeg er:p