PDA

Vis full versjon : Erfaringer med V70 DRIVe?



TomRK
12/03/13, 20:06
Vurderer sterkt å bytte ut gamle 50'n med en 2010 V70 DRIVe. Noen som har sorger/erfaringer å dele mtp denne kombinasjon bil/motor? Bilen er langkjørt og har bikket 200k, hvordan tåler disse km? Har full bok og er tett oppfulgt, føles ny. Tung bil og liten strikk eller funker det bra?

GLTOslo
13/03/13, 22:38
Du er nok ikkje åleine om å tenke det. Har søkt litt sjølv etter meldingar om feil på disse motorane, men har ikkje funne at det er stort tema. Som med alle andre dieselmotorar er problemet med rensing av bla partikkelfilter dersom det blir for mykje småkjøring.

Honest John har heller ikkje så mykje å klage på http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/volvo/v60-2010/?section=bad

Morgis
15/04/13, 15:23
styre unna drivE.. Dem er rett og slett så nedstrupet at de føles sure.
feks, 1,6D og 1,6D drivE føles som to helt forskjellige motorer

Allinn
17/04/13, 09:39
styre unna drivE.. Dem er rett og slett så nedstrupet at de føles sure.
feks, 1,6D og 1,6D drivE føles som to helt forskjellige motorer

Utrolig bra og velfundert beskrivelse. Personlig synes jeg at gule biler er dårlige ;)

Spøk til side. Jeg har selv en V70 D2 MY12 med Powershift og er utrolig godt fornøyd. Denne har vel 115 Hk i motsetning til de første modellene som hadde 109 Hk. Hvordan denne forskjellen oppleves vet jeg ikke. Kombinasjonen med D2 og Powershift fungerer supert. Det eneste jeg personlig er litt misfornøyd med er at maks tilhengervekt er på 1300 Kg. Vet ikke hvorfor den er så lav. Jeg har kjørt både med tung henger og med fullastet feriebil og motoren drar som bare det.
Men det er ingen racerbil, og de som har behov for det bør velge noe annet.

Morgis
17/04/13, 13:20
har sett flere her skryte av DrivE, så kan godt være det var noe stein stokk galt med testbilen jeg prøvde.
Jeg opplevde de to motorene som 2 helt forskjellige verdener da