PDA

Vis full versjon : Backup løsninger



ChrML
11/12/09, 16:54
Hei :)

Er det implementert / foreslått / testet noen backupløsninger på dette forumet? :)

Anders-
11/12/09, 17:18
Det er på plass i løpet av få dager, når vi har en stabil løsning oppe å gå :)

gaupe
11/12/09, 18:24
Hei :)

Er det implementert / foreslått / testet noen backupløsninger på dette forumet? :)

Skal køyrast ein gang i døgnet og fraktast off site automatisert. Følger med eit backup-script til forumsoftwaren, har ikkje sett så nøye på det. Reknar med at det er berre snakk om å dumpe basen, alt litt der.

ChrML
11/12/09, 20:28
Høres bra ut :).

Må huske å teste det da ;), altså sette opp et tilsvarende forum på en annen server og "øve" på å hive inn databasen og teste at alt fungerer. Da luker man ut evt feil med backupløsningen og slipper falsk trygghet.

gaupe
11/12/09, 21:16
Høres bra ut :).

Må huske å teste det da ;), altså sette opp et tilsvarende forum på en annen server og "øve" på å hive inn databasen og teste at alt fungerer. Da luker man ut evt feil med backupløsningen og slipper falsk trygghet.

Planen er å køyre eit testoppsett, og eit produksjonsoppsett, for å teste ut nye features og nye versjonar, før dei går i prod.

ChrML
11/12/09, 21:29
Planen er å køyre eit testoppsett, og eit produksjonsoppsett, for å teste ut nye features og nye versjonar, før dei går i prod.
Det er det eneste lure å gjøre :). Bra at dere bruker hodet her ;).

gaupe
11/12/09, 22:16
Det er det eneste lure å gjøre :). Bra at dere bruker hodet her ;).

Har jo vore businessen min i fleire år dette, så dette burde vi no fått til med dei forutsetningane vi har.

Det blir litt utgifter på oss for å få dette opp å gå, men vi får sjå korleis vi klarar å få inn desse pengane på sikt.

Kjell V70
12/12/09, 19:05
Det er sikkert ikke noe problem om folk er med på å betale et par hundre kroner i året, f.eks, i medlemskontigent. Jeg har hvertfall ikkeno problem med å betale det, for å ha et stabilt forum med backup, som jeg bruker mye.. :)

Litt kan vi "passive" bidra med, syns jeg...

TurboHansen
14/12/09, 15:31
Enig der, har ikke noe imot og betale for et bra forum med backup trygghet ;)

VolvoJenta86
14/12/09, 15:56
Jeg betaler gledelig for det :)

TeamBørnOut
14/12/09, 16:03
Vil utseende bli endret på etterhvert? litt kjedelig design! bra noen gidder å ta backup hvertfall :D

THolandsli
14/12/09, 18:28
Kommer nok til å customisere litt mer grafikk rundt om på forumsida etterhvert ja. Webside er også på trappene.

ChrML
14/12/09, 20:38
Customizing av utseende er fint, selv om det ikke er første pri :). Bare for all del ikke la det bli et mørkt forum ;).

THolandsli
14/12/09, 21:00
Er lavt prioritert ja. Får mye tilbakemeldinger fra brukerne nå som blir fiksa før vi begynner med det. Flott dere gir tilbakemeldinger.