PDA

Vis full versjon : Limrester på taket



roarrr
16/05/10, 17:45
Synes ikke at skjermer til soltak er noe særlig, så jeg tok den bort, etter at nybilen kom i hus.
Det viste seg da, at de har limt skjermen mot taket, og ikke brukt den originale gummilisten som skal være der.
Resultatet er en gjenstridig stripe med gammelt lim, som sitter som berget.
Har prøvd sitrusrens, men får bort noen mm i slengen.
Kanskje noen har et effektivt tips, for å få bort dette, uten å ødelegge lakken på taket ??

Øyvind G
16/05/10, 18:51
får sånn roterende gummi sak som er besj av farge og lukter litt vanilje/karamell når man bruker den. den er til og slipe bort teip og limrester fra lakk uten og skade lakken. på jobben er den kjent som "karamell-kuse" men jeg er rimelig sikker på at det finns et mere riktig navn på den enn det. de har en på biltema, men synns denne legger igjen litt mye. den vi hadde på jobben mener jeg var fra wurth. mulig noen andre veit hva detta heter. tror ikke det hjelper og søke på karamell-kuse hehe.

detta funker hvertfall veldig bra, men det støver endel. så lukk luka di og forbered deg på å vaske bilen etterpå ;)

Øyvind G
16/05/10, 18:54
der fant jeg den fra biltema hvertfall:

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Polerverktoy/Dekorasjonsstripefjerner/

metrakit
16/05/10, 20:14
som nevt over og vist det ikkje er så mykje som skal vekk så er 3m sitrusrens f.ex kjempebra eg brukte det til og fjerne limrester fra vinge:P
tolmodighets arbeid men :P

roarrr
16/05/10, 20:32
Takker for svar, kanskje den saken fra Würth hadde gjort susen.
Skal snakke med en bilglass ekspert på tirsdag, kanskje han har noen råd også.