PDA

Vis full versjon : 850 bensintrykk



hgnubel
16/05/10, 17:44
Da jeg skulle ta av trykket på fuelrailen i går, og sto klar med masse papir, så kom det ikke noe som helst ut av ventilen. Da hadde vel motoren vært av i 20-30 minutter. Burde det vært trykk der? Ikke sett noen lekkasjer/lukt, og forbruket er normalt.

Bør jeg ta en alvorsprat med bensinpumpen?

Bensinfilteret er jeg ikke helt sikker på når ble byttet, men det skal tas nå snart uansett :)

Motoren er 2.0 10v, B5202S, og fuelrail er orginal med samme type trykkventil i enden som på bildekk.

hgnubel
18/05/10, 11:58
Nekter å tro at ingen har demontert fuelrail på 850 her inne... :)

Er vel i prinsippet identisk frem til dysene på alle rekkefemmerene mellom 91-99, om ikke enda lenger?

Morgis
18/05/10, 14:32
det skal være litt trykk ja, men nå er det ikke snakk om et K-jet system akkurat :P
men etter en halvtime, da begynner det nok fort å dabbe av litt..
Om du ser på høyre side av FR, der skal det være en sykkelventil.
Start motoren, og trykk inn sykkelventilen, så ser du om det er bra trykk da.
Kan være bensintrykksregulatoren din som er dårlig, evnt lekkasje i bensinrørene som forårsaker trykkfall når motoren stoppes

Kjell V70
18/05/10, 14:32
Står det noe trykk der da? jeg pleier å nappe av der bensinrøret går inn på fuelrailen, da kommer det en skvett bensin, men ikke med no særlig trykk. Det er vel ikke noe særlig trykk i fuelrailen før bensinpumpa går...? Er jo ikke for ingenting at bensinpumpa surrer og går rett før du starter, er vel sikkert for å bygge opp et trykk før du starter...

Nå bare synsa jeg litt, da jeg ikke har masse peiling på bensintrykk og sånt. Men vil tro at det er en smule riktig det jeg skrev. :)

hgnubel
18/05/10, 14:45
det skal være litt trykk ja, men nå er det ikke snakk om et K-jet system akkurat :P
men etter en halvtime, da begynner det nok fort å dabbe av litt..
Om du ser på høyre side av FR, der skal det være en sykkelventil.
Start motoren, og trykk inn sykkelventilen, så ser du om det er bra trykk da.
Kan være bensintrykksregulatoren din som er dårlig, evnt lekkasje i bensinrørene som forårsaker trykkfall når motoren stoppes

Er det trygt å blåse ut bensindamp der mens motoren går (og gjerne ville hatt bensinen selv)?

Hvis det ikke skal være så enormt trykk så er det vel gjerne normalt på bilen min da... men jeg begynte å lure da jeg leste på pettson.com (http://www.pettsson.com/reng-vevhusventilation%20S70%20sugmotor.html):

"Pappret är ett stänkskydd. Det kan aldrig suga upp bränslemängden ändå.. :) Se till att det är välventilerat där ni befinner er."