PDA

Vis full versjon : Vurderer import av regget 24x/14X med V8 fra Svea Rike og regga som veteran i Norge.



xc70_awd
11/03/13, 13:03
Hei,

Jeg har kjøpt enebolig og har dårlig økonomi i en lengre periode.
Men dum som jeg er ønsker jeg en leke bil.

Har lenge lekt med tanken med å importere en veteran volvo chassi (14/24X) med regga v8 i
og fått den over til avgiftlandet på en rimelig penge og ha den med veteran forsikring.

Noe ala:

http://www.blocket.se/lund/Volvo_245_reggad_med_v8_45489091.htm?ca=1_8&w=3

Kan noen si om man kommer rundt avgiftene på denne måten ?

Revell
11/03/13, 14:05
Om den er godkjent i Sverige er det ikke noe problem og regge den som Veteranbil. Men om ramma hadde vært bytta på den som var tilfellet på en 245 i USA som hadde deler fra en Chevrolet Corvetteramme. den hadde i vårt rike blitt regget som en 2013 custombygg og dermed masse Avgifter :P

xc70_awd
11/03/13, 15:08
Om den er godkjent i Sverige er det ikke noe problem og regge den som Veteranbil. Men om ramma hadde vært bytta på den som var tilfellet på en 245 i USA som hadde deler fra en Chevrolet Corvetteramme. den hadde i vårt rike blitt regget som en 2013 custombygg og dermed masse Avgifter :P

Så det er litt å passe på altså.
Treffer sikkert de vanlige nissene i biltilsynet som finner noe dilledall.

Hvordan skal en vanlig dødelig verifisere at et prospekt går igjen biltilsynet ?

Burde jeg alliere meg med noen fra Amcar ?

Jeg vil stort sett bare ha en v8 med chassie rundt, siden jeg er så fornøyd med volvoene mine så lagt virker det naturlig.

Hvordan er stegene med toll å sån ?

Aashome
11/03/13, 17:54
Først og fremst må du betale moms av kjøpesummen når du passer grensa til Norge igjen når du har hentet bilen. Så må du på visning på BT for å få førstegangsgodkjenning av bilen. Og når den er godkjent betaler du engangsavgiften og henter ut skilter. Er ikke verre enn dette, men uansett vil BT kverulere når du kommer inn på visning med den motoren, sånn at du veit det....

Revell
12/03/13, 14:25
Derfor er det en fordel og ha papirer fra Bilprovningen på att bilen er Besiktigat og godkjent med den motoren for att du skal he en liten mulighet på og få den imellom hos BT :)

Aashome
12/03/13, 17:54
Må huske på at reglene i Norge og Sverige ikke er de samme, så det er ikke bare å møte opp med papirer og tru at alt går riktig vei...