Vis full versjon : Hjelp til å få ut bremsestempel
Hei, har seg sånn at jeg holder på og overhale siste kaliperen på bilen min nå, og har først her møtt på første problemet.
Det har seg sånn at ene stempelet i kaliperen henger helt fast, tydeligvis rustet fast eller noe.
Klarer ikke bygge opp nok trykk inne i kaliperen med trykkluft til å få den ut, er det noen som har en lur metode for å få ut stempel som er ganske så effektiv?
Sett inn det andre stempelet i kalippern igjen og spenn opp kalippern i skrustikka så du klemmer inn dette stempelet. Så Setter du en fettnippel i hullet til bremseslangen, har du 2 hull til bremseslanger så putter du i en der og. Så er det bare å presse fett inni til det løsner! ;) Jeg gjorde det samme på mine kalippere som satt dønn De var så rusta at det løsna ikke selv etter 48 timer i syre. For å få ut fettet legger du det bare i diesel og spyler med trykkluft. det er greit å få ut.
Vil bare si at dette fungerte som bare det. Skrudde slangen fra pumpa der bremseslangen vanligvis går, stoppa det stempelet som gikk og begynte å pumpe. Var ikke overraskende mange pumpene som skulle til før jeg hørte det løsnet og stempelet kom ut. Så var det en runde med bremserens og trykkluft, sitte inn nytt stempel og sitte alt sammen igjen, så rett på bilen.
Tusen takk for tipset, anbefaler dette til alle med like problemer.
Veldig bra å høre ;) godt du ble hjulpen! :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.