PDA

Vis full versjon : motor stopper ved kjøring v70 2000 2,4bensin u/turbo automat



TommyG
11/03/13, 08:55
da jeg kjørte bilen hjem i går kveld stoppet motoren uten noe forvarsel i det jeg svingte av til en rundkjøring. Ingen feilmelding kommer opp i display.
Tar jeg ut nøkkelen og så prøver å starte igjen, så starter den på første forsøk.

Når jeg kjørte til jobb i dag stoppet motoren en gang til, likt som i går. Jeg kjører ca 3 mil til jobb, og igjennom flere rundkjøringer og lyskryss, så det er ikke konsekvent at motoren stopper.

Jeg synes turtallet på motoren går vel langt ned når jeg slipper gassen +-500rpm, så går den opp igjen når bilen har stoppet.

Har ikke hatt noe problem med dette tidligere. Men i går bytter jeg lyspære på bilen, og i den forbindelse ble luftfilter boksen "romstert" med.

Den ene av luftslangene som jeg i går styrte med i denne tråden http://forum.vccn.no/showthread.php?52920-Slange-fra-luftfilter var før jeg startet i går falt ut, men ble satt inn før jeg kjørte i går.

Jeg har jo lest om problemer med lmm på disse, men skulle det ikke da kommet noen feilmelding i display?


Er det noen som har vert borti dette, eller har noen kloke tanker rundt det?

lilleulv
11/03/13, 13:22
sjekket spjeldhus?

TommyG
11/03/13, 21:34
Gjore rent lmm og spjeld, og motoren maler som en katt igjen :)