PDA

Vis full versjon : senkesett volvo duett? Mulig å få tak i? Eller evnt modde UTEN å kappe?



Ola Hagen
10/03/13, 08:39
Har henta en 66modell duett i rockabilly stance og matt svart lakk og hvit tak. Og på den sitt det fjærblader bak og spiral fjærer foran. Den er lav bak, men skulle gjerne fått ned fronten på den.
Og med biltilsynet som nabo på jobben så har det blitt div uenigheter med meg og dom på div biler så er det fordel uten kapping..

Fins det noen Lovlig senkesett til duett? eller hva kan man gjøre lovlig på den etc?

Luftfjæring kun foran, mulig å godkjenne?

Takk for svar på forhånd, håper virkelig noen her inne vet noe om disse, er ikke mange duetter ute virker det som..

Ola Hagen
12/03/13, 19:55
gosj, så mange svar å lese gitt. vet ikke hvor jeg skal byne..

Anders Dybvadsskog
13/03/13, 12:02
Usikker på dette, kanskje bruke b ascona fram da? Som mange gjør på 140.

Ola Hagen
13/03/13, 22:32
Usikker på dette, kanskje bruke b ascona fram da? Som mange gjør på 140.

Jaså? Originale da ell? Dette må sjekkes. Takk :)

Anders Dybvadsskog
14/03/13, 08:28
Har fjærer liggende:) dette tror jeg er senkefjærer til b ascona:)

Ola Hagen
14/03/13, 19:21
Har fjærer liggende:) dette tror jeg er senkefjærer til b ascona:)

er det samme tykkelse og antall vinninger som original fjær?

Anders Dybvadsskog
14/03/13, 22:24
Ca samme tykkele men flere vindinger:)

Ola Hagen
15/03/13, 21:04
Ca samme tykkele men flere vindinger:)

Åja.. Hvor mye senker de da ca?

kermitt
15/03/13, 21:27
Det er vel B-ascona bakfjører som passer fram på 140. Du kan prøve på duett å se om det funker ;) Men er ikke du lastebil mekaniker? Hvorfor ikke luftfjøring?

Ola Hagen
16/03/13, 08:18
Det er vel B-ascona bakfjører som passer fram på 140. Du kan prøve på duett å se om det funker ;) Men er ikke du lastebil mekaniker? Hvorfor ikke luftfjøring?

Joda, jeg er det.. Men det er ikke luftfjæring på scania i forsvaret... Den kom tjue år senere enn de bila der nå.. :/ men semi trailer har luft belger, men blir pokkers trangt :p

Anders Dybvadsskog
16/03/13, 10:15
Er vel bakfjærer det jeg har liggende værtfall. Tja senker de mye ja, 60-70mm? Kanskje mer

kermitt
16/03/13, 11:53
Joda, jeg er det.. Men det er ikke luftfjæring på scania i forsvaret... Den kom tjue år senere enn de bila der nå.. :/ men semi trailer har luft belger, men blir pokkers trangt :p

trangt, er det så ille da? Hører folk snakker i så lenge det er trangt er alt greit...

Det ligger ut veldig mye ferdig til luftfjæring på nettet. Og det er ikke nødvendigvis dyrt heller.

Ola Hagen
16/03/13, 13:14
trangt, er det så ille da? Hører folk snakker i så lenge det er trangt er alt greit...

Det ligger ut veldig mye ferdig til luftfjæring på nettet. Og det er ikke nødvendigvis dyrt heller.

Mente det ble jævli trangt å få de luft belgene fra semi trailer til å passe :p ja, veit. Men det får vel heller bli amazonen som får de "dyreste" tilbehøret i såfall.

kermitt
16/03/13, 13:50
Du kan da vel bruke belger fra hengerdrag?

Ola Hagen
16/03/13, 23:29
Du kan da vel bruke belger fra hengerdrag?

Kunne jo det, men er bare fjær belastning og hydraulikk sylinder på de "log" hengere i forsvaret pluss maskin hengere..

kermitt
16/03/13, 23:31
Men dere har vel delekataloger dere og som alle andre?

Ola Hagen
17/03/13, 13:28
Dårlig med det gitt, må ringe leverandører hvis vi treng noe anna utenom det som står i delekataloger som kom da bila var ny.

Men denne tråden kan stenges. Duetten blir nedprioritert og solgt om noen uker da jeg får byttet motoren.

Ola Hagen
09/07/13, 20:29
banker opp denne tråden litt.. Noen som vet om noen fjær som passer rett på foran som er like mange vindinger og tykkelse som originale fjæren? Er ikke mye å gå på forstillingen på duetten egentlig.. Stor sjanse for at BT vil headhunte meg med ascona bakfjører framme, trur dere?

kermitt
09/07/13, 21:21
Det værste de kan gjøre er å sende deg på visning. Ikke så mye jobb å bytte fjærer.

Ola Hagen
10/07/13, 04:52
Det værste de kan gjøre er å sende deg på visning. Ikke så mye jobb å bytte fjærer.

ok, har lett og lett etter div løsninger på senkinga og den eneste duetten med brukbar høyde er en amerikansk dragster. Hvis jeg senker uten at hjul kjem borti noe så burde vel BT ikke henge seg opp i detta vel?

Har blitt tatt på teknisk flere ganger med senkesett, men der har kontroll fyren kun lagt seg under og sett om hjula kjem borti noe osv, han har ikke lest i vognkort om senkesett eller nummeret på fjærene.