PDA

Vis full versjon : JEMracing: Volvo240 Turbo



JEMracing
09/03/13, 00:38
Legger nå ut litt fra mitt prosjekt. Orginal Volvo 240 turbo, 1982 mod. Bilen har vært i mitt eie i ca 12år og har hatt noen opptateringer under veis. Er ikke alt for mye her inne så det blir ikke opptateringer daglig for å si det sånn. Planen er å få vogna klar for banekjøring denna sessongen.
Lar bildene tale for seg.


http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/611.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/612.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/613.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/523.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/614.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/615.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/616.jpg

Marius Skau
09/03/13, 00:47
Bra den kom :) Ska følges ^^ Kom gjerne med litt info ^^

Marius
09/03/13, 08:22
Du er sååå pr kåt.....

volvobrage
09/03/13, 10:15
Rå bil!Skal følge med her:)
Du har fått til eit PERFEKT 240 stuk etter mi meining!:D

JEMracing
09/03/13, 23:11
Du er sååå pr kåt.....
haha. Greide bare ikke å holde meg lenger:)

Naturchips
10/03/13, 01:35
Som Marius-Skau sa, kom gjerne med mer info :)
likte spesielt klistremerke på bakvinduet ;)

Marius
10/03/13, 09:15
haha. Greide bare ikke å holde meg lenger:)

ser den, blitt veldig bra denne bilen din nå så gøy å vise den fram...

JEMracing
17/03/13, 01:37
takk for det marius. denna bilen skal brukes:)

Legger ut par bilder fra benkinga hos wetterhus racing

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1530.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1529.jpg

Div gamle bygge bilder
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1284.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1285.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1286.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1287.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1288.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1289.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1290.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1291.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1292.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1293.jpg

Jan-Einar Jenssen
17/03/13, 03:46
grymt! skal følge med her :)

JEMracing
17/03/13, 11:52
grymt! skal følge med her :)

Takker.
Grymt og dyrt har ofte en sammenheng:)

Driver å kobler sprut om dagen. Kødda med at svinghjuls triggeren svikta. Trur bare feilen var at coil ledningene lå litt for nære. Skal se om jeg husker å ta noen nye bilder i dag.

Riff
17/03/13, 14:28
Kan jo ikke annet enn å digge 16v porr ;)
Digger denne tråden :)

Kurt.

Amundsen T5r
17/03/13, 22:59
Tøff kjærre! ;)

Jan-Einar Jenssen
18/03/13, 02:47
Takker.
Grymt og dyrt har ofte en sammenheng:)


ja, i di fleste tilfeller så har det nok det :)

The Sven
18/03/13, 10:34
Blir rå denne nå Jan E!! :) Flink du! Forståelig at du vil dele denne med folket ja.

Noe som er ekstra spesielt her er jo at dette er en original 240 Turbo i utgangspunktet? :)

sekse
18/03/13, 11:28
Godt å se at den snart er på veien! :)

JEMracing
18/03/13, 12:20
Blir rå denne nå Jan E!! :) Flink du! Forståelig at du vil dele denne med folket ja.

Noe som er ekstra spesielt her er jo at dette er en original 240 Turbo i utgangspunktet? :)

Takk for det Sven:) Var vel kanskje på tide med en prosjekt tråd. Skjer litt mer på bilen nå om dagen. Hadde et opphold grunnet hus renovering.
Orginal turbo bil fra 1982 detta.
Åssen går det med s2 prosjektet ditt?

hans1
19/03/13, 10:19
Endelig !!!! gulltråd dette ! :)

Nyhagen93
19/03/13, 10:28
Detter er så sykt gromt! :) Vil se mere! :)

JEMracing
19/03/13, 14:44
Detter er så sykt gromt! :) Vil se mere! :)

Takk for det:)
Tenkte å få bredda litt bak. Litt vil si par ca på hver side. Planen var å borre opp punkt sveisene i buene bak og kappe langs etter i brønnen opp i skjermen. Noen som har noe tips?
Har fått tak i gamle typen fram skjermer med di smale side blinklysa. Disse tenkte jeg bare skulle valse.

cosse
19/03/13, 14:52
Fet bil! litt sleeper stuk over denne :)

volvobrage
19/03/13, 14:53
Takk for det:)
Tenkte å få bredda litt bak. Litt vil si par ca på hver side. Planen var å borre opp punkt sveisene i buene bak og kappe langs etter i brønnen opp i skjermen. Noen som har noe tips?
Har fått tak i gamle typen fram skjermer med di smale side blinklysa. Disse tenkte jeg bare skulle valse.

Skal du bytte til gamle typen front?Syns denna kledde den "nye" fronten veldig godt!

SKal du bredde heile skjerme eller kun i bakkant der det er dårlig plass?VIss du skal ta heile skjermen burde du vel ta døra og?

JEMracing
19/03/13, 22:19
Skal du bytte til gamle typen front?Syns denna kledde den "nye" fronten veldig godt!

SKal du bredde heile skjerme eller kun i bakkant der det er dårlig plass?VIss du skal ta heile skjermen burde du vel ta døra og?

Beholder fronten men skal bytte til riktig 82mod skjermer med orange side blinklys:)
Kun bredde der det dårlig plass i bakkant. Noen tips?

anders_jacobsen
19/03/13, 22:22
Grom bil! Må no gå bra greit detta.
Lagt penger i både understell og bremser. Må jo funka svært bra ;)

volvobrage
20/03/13, 07:50
Beholder fronten men skal bytte til riktig 82mod skjermer med orange side blinklys:)
Kun bredde der det dårlig plass i bakkant. Noen tips?
Okei, skjønner:)
Ville kappa opp ytre del av hjulhuset og bretta den litt opp..Kan bruke den orginale delen med litt kapping og sveising, sånn at ein slepper bytte heile:)
Så er det vel egentleg berre og kappe baljen når innerskjermen er laus, då kan du strekke den ein god del i bakkant!
Skal sjå om eg finner bilder av hjulhusmoddinga eg snakka om viss du er interisert, såg nåken som hadde gjort det sånn...

JEMracing
20/03/13, 22:31
Okei, skjønner:)
Ville kappa opp ytre del av hjulhuset og bretta den litt opp..Kan bruke den orginale delen med litt kapping og sveising, sånn at ein slepper bytte heile:)
Så er det vel egentleg berre og kappe baljen når innerskjermen er laus, då kan du strekke den ein god del i bakkant!
Skal sjå om eg finner bilder av hjulhusmoddinga eg snakka om viss du er interisert, såg nåken som hadde gjort det sånn...

Hadde vært knall med noen bilder hvis du har det. Greit med noen andre synspunkter på ting.
Så og si ferdig med koblinga av sprutet nå. Mulig jeg starter med breddinga til helga hvis jeg finner arbeidslyst:)

volvobrage
21/03/13, 08:01
Hadde vært knall med noen bilder hvis du har det. Greit med noen andre synspunkter på ting.
Så og si ferdig med koblinga av sprutet nå. Mulig jeg starter med breddinga til helga hvis jeg finner arbeidslyst:)

Fant såklart ikkje dei bildene eg tenkte på som viste det godt, men fant nåken andre:)Sei ifra viss eg skal fjerne bilda fra tråden

Her ser du orginalt, ytterste del av hjulhuset går veldig skrått ned og ender ihop med hjulbuen
http://www1.garaget.org/gallery/images/15/14496/14496-f3f4c82d4cb56419ac8e856145ef4135.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=14496&image=1604495)

Etter modding..Han har løsna ytterste del av hjulhuset frå hjulbuen, snitta det opp(du ser sveisane) og bøgd dei oppover også har han sikkert punkta dei rett i bakskjermen igjen sånn som blandt anna eg og Exerqtor har gjort:)Trenger ikkje dra dei heilt over lista sånn som eg har gjort, berre 60 - 70mm oppover hjelper jo veldig mykje!Krever såklart heillakkering av bakskjermar etterpå då
http://www1.garaget.org/gallery/images/15/14496/14496-86864aee13937e8e3266731ab1368774.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=14496&image=1597220)

Men her har han altså brukt den orginale hjulhusdelen og modda den, sparer jo eindel arbeid:)Vil sei det er ein grei jobb på 242 vertfall, veit ikkje om det blir meir arbeid på 244..Sjekk ut tråden til Exerqtor på gullprosjekter, han har jo modda mot døra på 245en sin:)

JEMracing
21/03/13, 19:56
Litt vanskelig å se men jeg trur jeg skjønner hva du mener volvobrage. Hadde tenkt å lakke alle 4 skjermene på nytt. Så det er vel bare å kappe i vei:) Takk for bildene.

Fant noen gamle bilder av 240`n og 144`n
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1610.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1611.jpg

Nyhagen93
21/03/13, 21:47
Fint bilde :)

Øygard
23/03/13, 20:46
Fin 144, er den og din?

Riff
23/03/13, 20:55
Det var fine biler det ja :D

JEMracing
23/03/13, 22:03
Fin 144, er den og din?

Grei den ja. bil jeg har hatt siden 1999. vært i familien siden 1978,
får se om jeg legger ut prosjekt tråd på den. må bare bli ferdig med 240n først, har bygd en b5204t2 motor som skal i den. planen var å godkjenne hos bt,

JEMracing
30/03/13, 17:49
luftet 240 her om dagen. litt påske sol på gliset:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/2273.jpg

har også fått kjøpt ventilsliper,vakuum tester, mirafres og planer til verkstedet.http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/2274.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/2275.jpg

Teigen
30/03/13, 19:51
vårslepp i påskesola

JEMracing
31/03/13, 11:13
Har ikke fått gjort så mye på bilen i påska som jeg hadde tenkt til gitt. Prioritert sol,ski og øl gitt:)
Planer i dag er å lage batteri kasse i aluminium av dørk plate og kappe plate til baksete ryggen.

JEMracing
31/03/13, 20:20
Fikk gjort litt i dag da. Får sveiset batteri kassa i morgen og muligens montert noe av tinga.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/2446.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/2447.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/2448.jpg

volvobrage
31/03/13, 22:16
Det bildet frå påskeluftinga er fantastisk, du har heilt perfekt stuk på bilen!

JEMracing
01/04/13, 14:37
Det bildet frå påskeluftinga er fantastisk, du har heilt perfekt stuk på bilen!

Takk for det. begge har sansen for clean volvo:)

JEMracing
09/04/13, 22:32
Fikk surra litt i verkstedet igjen. Hentet pakke med hjulmuttere,luftfilter og 45grader AN bend fra pedersen og pampers bleie fra kimmit i dag. Måtte selvfølgelig montere det da, hehe.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/792.jpg
Tok bilde av fuelcell og batteri. Er ikke så fint baki. Får ta finishen til vinteren igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/793.jpg

JEMracing
09/04/13, 22:35
skulle tru jeg var full når jeg tok det første bilde da men

sekse
10/04/13, 20:59
Synes det ser bra ut jeg!

Hvilken dekkdimensjon og innpress på felgene bruker du?

JEMracing
10/04/13, 21:34
På bildet ser det ikke så galt ut nei. Prioriterer teknisk før finish om dagen.
Blir ny benking om par uker grunnet data problem. Mappet er ikke til å få ut fra data dritten gitt. Heldig hvis må ikke jeg betale ny benking. Denne gang blir det navbrems:)

sekse: felgene er 18*9 ET14

JEMracing
03/05/13, 18:57
Har surra litt på 240 igjen. Hadde forstillingskontroll i går. Håpet på noe mer camber men ser ut som jeg må bytte bærearmene for å få til mer camber gitt. Foran: -1grad 20 '(venstre side) og -1grad 15' (høyre side). Får bare prøve å det oppsettet. Kan alltids justere igjen senere.

hans1
07/05/13, 10:37
Bilder !! :)

JEMracing
08/05/13, 20:17
Noen bilder fra dagens benking hos rr motor på vestfossen.
Ble 434hk og 547nm på 1.5bar. Dette er da på hjula.
53hk og 89nm i drivverk tap sånn ca.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/614.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130508_121704_zps74f9e6e1.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/615.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130508_121645_zps7cd21a0b.jpg.html)

JEMracing
08/05/13, 20:18
Bilder !! :)

nå ble du vel fornøyd:)

Teigen
09/05/13, 08:36
har du vert hos oss og ikke sakt ifra :O Fikk du sett på 16v'n til Ruben?

JEMracing
09/05/13, 21:28
har du vert hos oss og ikke sakt ifra :O Fikk du sett på 16v'n til Ruben?

Oss? Bor du på vestfossen eller? Fikk se litt på 16v til ruben pluss at jeg fikk noen tips til oppsett på 240n. Så det var en vell lykket dag. Fikk plaget 240n bra den dagen gitt. Får vel si ifra neste gang jeg skal oppover da. Jobber stadig i eidsfoss da. Vurderer å teste bilen på trackday 19mai. Er litt spent på åssen 400 hjul hester virker.

Teigen
10/05/13, 07:08
Bor i Hokksund. Er med i RRmotor sammen med Koff og bror min. Når du har såpas med gamper så er det mer bilen det står på ;) Detta kommer til å bli knall

JEMracing
10/05/13, 23:57
Bor i Hokksund. Er med i RRmotor sammen med Koff og bror min. Når du har såpas med gamper så er det mer bilen det står på ;) Detta kommer til å bli knall

Oki. Hyggelig karer det. Kommer til å ha med meg spaden slik at jeg kommer meg opp fra sandfella igjen;). Gleder meg som en unge nå.

Moseby Racing
11/05/13, 11:00
har ikke sett at du har lagt ut Jan Egil!!! bilen din er jo drit grom :)
kommer nok ikke til og bli skuffet over effekten 400 hjul hk i en 240 funker for og si det sånn :)
men -1 grad camber var da ikke mye? fikk du ikke mer med justerbare topplagringer?
håper vi får gassa litt sammen i sommer :) :)


PS : syns du kan komme på road tripp til meg med 240 en gang du skal til skogen og kjøre :P

JEMracing
11/05/13, 19:44
Kommet meg på forumet nå. Går i rykk og napp di innlegga mine da.
Testa 240n i dag. Kan si meg enig at 400 hjul hester funker:)
Syntes det var litt lite med -1grad jeg å men. Får bare prøve det nå i første omgang. Kan jo alltids justere senere.
Legger ut et bilde av bilen med eiker hjula. Detta blir bane hjula mine:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/861.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130511_173707_zpsabb89cfa.jpg.html)

gaupe
11/05/13, 19:55
Egen aura over orginalturbo, deilig bil!

volvobrage
11/05/13, 20:00
Perfekt høgde!!:D Bra lav under med 17" felgar vel?
Blir det bredding i år?
Mulighetar for litt film av bilen i action?

JEMracing
12/05/13, 03:38
Perfekt høgde!!:D Bra lav under med 17" felgar vel?
Blir det bredding i år?
Mulighetar for litt film av bilen i action?

Gaupe: Bilen er jo ikke helt orginel lenger da. Bare forbedret litt;)

Volvo Brage: Dette blir bane oppsettet. Tenkte å kjøpe gateslicks til 17" felgene å bruke 18" felgene med dekk til vått. Er veldig fornøyd med 18" Comp hjula på vått. funket meget bra på den hvite 940n jeg hadde.Må ha 18" på for å få den på hengeren uten å subbe i front fangeren. Av og på hjul;)
Prioriterer alt teknisk frem for bredding i år. Trudde jeg skulle rekke det 'volvobrage' men kommer opp så mye annet gitt. Er så girà på å kjøre nå serru. Mulig det blir liten film snart vettu. Skal se hva jeg får til.

Texascom
12/05/13, 07:50
Herlig bil!!

Mener jeg har noe rundt -2,2 grader camber foran og rundt -1 bak på min :)

The Sven
12/05/13, 12:58
Awesome :)

JEMracing
15/05/13, 11:19
Herlig bil!!

Mener jeg har noe rundt -2,2 grader camber foran og rundt -1 bak på min :)

Takk Anders

Hva har du gjort for å få -2.2grader foran og -1grad bak?
Fikk justert XYZ bremsene foran nå. Funka det å gitt. Til alle dere som er skeptisk til å fjerne bremsekraftforsterkeren så er det ikke noe problem uten. Så lenge større bremser blir montert. Noe hardere ble det men mye javnere da gitt.
Har handlet inn noen nye deler som 5" turteller, en ny foring til moment staget bak, par AN koblinger til olje catch tank og en nye wilwood bremse pumpe(0.625) som er tenkt til det hydrauliske brekket. Kina pumpa er defekt gitt.

Noen som har erfaring med å koble den orginale turtelleren i 240 til sprutet?

volvobrage
15/05/13, 11:44
Er det støvmansjettar på xyz bremsene?:)

JEMracing
15/05/13, 18:59
Er det støvmansjettar på xyz bremsene?:)

Mener det ikke er det nei. Skal du godkjenne hos bt så man vel ha mansjetter.

hans1
06/06/13, 10:26
skjedd noe mer her da ? :) fått bruk for noen av delene mine ? :)

JEMracing
06/06/13, 18:52
Har prioritert hus om dagen gitt. Så det har blitt lite med montering av grom delene dine;) hehe.
Venter på ferie pengene nå slik at jeg får kjøpt gateslicks dekk til eiker hjula. Lite med mønster bak gitt;)
Noen endringer på din a?

JEMracing
06/06/13, 19:12
Legger ut div bilder
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/444.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130504_203134_zps598825b8.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/445.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130428_160505_zps0e05b13f.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/446.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130428_160414_zps62a12b0c.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/447.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/2012-10-08_19-11-05_789_zps0746b52e.jpg.html)

JEMracing
06/06/13, 19:17
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1530.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/534779_10151081628648662_315267791_n.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1529.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/574971_10151081633448662_2036712900_n.jpg.html)

Teigen
06/06/13, 22:03
Super brukanes register til både gate og morro det der da!

JEMracing
07/06/13, 21:03
Super brukanes register til både gate og morro det der da!

Brukande til mest morro det registeret der vel;)
Kan si det sånn at mellom 4500rpm og 5000rpm var ikke jeg sjefen;)

hans1
08/06/13, 00:55
Har prioritert hus om dagen gitt. Så det har blitt lite med montering av grom delene dine;) hehe.
Venter på ferie pengene nå slik at jeg får kjøpt gateslicks dekk til eiker hjula. Lite med mønster bak gitt;)
Noen endringer på din a?

Skjønner ! neida. ikke annet enn polering venter til jeg kommer i lære. håper på å parkere bilen til vinteren igjen og bytte girkasse til noe grommere og prøve på et slikt 300 oppsett du hadde på 940'n

JEMracing
08/06/13, 15:20
Skjønner ! neida. ikke annet enn polering venter til jeg kommer i lære. håper på å parkere bilen til vinteren igjen og bytte girkasse til noe grommere og prøve på et slikt 300 oppsett du hadde på 940'n

Må til det å;). Åssen kasse går du for da?

hans1
10/06/13, 16:29
Må til det å;). Åssen kasse går du for da?
er ikke sikker enda. kommer ann på pris osv, men frister med en slik ZF kasse :)

JEMracing
21/06/13, 23:27
Har handlet litt god biter igjen.
Momentstag og panhardstag
Gateslicks dekk (Federal 595 RSR)
Bestilt nye baklykter

Hiver ut noen bilder igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1552.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130621_195257_zpscc720668.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1553.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130621_145515_zps3e8ef054.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1554.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130621_145453_zps0b8a9eae.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1555.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130621_131105_zps81497254.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1556.jpg
Bygd om det orginale brekket til hydraulisk håndbrekk.
(http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130621_131007_zpse6395f41.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1557.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130518_155630_zpsdc004787.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1558.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130621_131023_zps4f13d82f.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1559.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130621_131037_zps706bec96.jpg.html)

Teigen
22/06/13, 04:36
likte godt håndbrekket

JEMracing
22/06/13, 09:47
likte godt håndbrekket

Takk for det.
Gikk med noen timer og par kopper kaffe får å få den til å virke for å si det sånn;)

volvobrage
22/06/13, 12:34
Kult håndbrekk, har samme plan sjølv:)
Kor stor eksos har du?Og er det grei bakkeklaring med den?

Eksostuten var spesiell:p

JEMracing
22/06/13, 13:18
Kult håndbrekk, har samme plan sjølv:)
Kor stor eksos har du?Og er det grei bakkeklaring med den?

Eksostuten var spesiell:p

Ekke feil med håndbrekk som virkelig fungerer;)
3" hele veien. Er JT eksos som jeg har modda. Så det bra med bakkeklaring. Downpipen er varmet og bøyd ca 4cm opp mot gulv.
Ville ha ny vri på eksostussen så hentet iden fra nye volvo hjulgraver;)

Zeeker
27/06/13, 22:24
Denne bremsekretsen din bak.
Er denne ett rør som går bakover til den T-skjøten også går det rør til begge reduksjonsventilene?
Hvordan er bremsekraften med denne løsningen. Klarer du å blokkere bremsene bak?

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1556.jpg

JEMracing
28/06/13, 15:59
Denne bremsekretsen din bak.
Er denne ett rør som går bakover til den T-skjøten også går det rør til begge reduksjonsventilene?
Hvordan er bremsekraften med denne løsningen. Klarer du å blokkere bremsene bak?

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1556.jpg

Bak brems: Egen bremsepumpe på pedalboksen som går til fordelingsventil (pedersen racing). Fra fordelingsventil videre til t stykket som du ser på bildet og videre til caliptere. Inn på andre sida av fordelinsventilen er det hydrauliske håndbrekket koblet. Med egen bremsevæske tank selvfølgelig.

Må justere på håndbrekk pumpa for å låse bak hjula. Gjort dette for at det ikke skulle virke for bra med tanke på eu kontroll;)

sekse
28/06/13, 17:17
Har du skilt på bilen!?

JEMracing
28/06/13, 22:11
Snart;)

JEMracing
02/07/13, 22:56
Legger ut noen bilder fra dagens stor prosjekt lakkering og montering av TURBO emblem
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/152.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130702_191103_zps770bcf74.jpg.html)
Etter lakkering
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/153.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130702_195726_zps13fcc519.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/154.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130702_201723_zpsf0c9c76d.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/155.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130702_201756_zps469be79a.jpg.html)
Div bilder fra opratør rom
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/156.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130702_213015_zpsbc929779.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/157.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130702_212926_zps56546de2.jpg.html)http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/158.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130702_212911_zps29250798.jpg.html)

JEMracing
19/07/13, 21:22
Har fått gjort litt igjen da. Blant annet skilter på bilen og nye bak lamper.
Vurderer å starte med breddinga av bakskjermer men er litt usikker om jeg rekker det før trackday 27juli.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1427.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130718_195829_zps5c0fa844.jpg.html)

volvobrage
19/07/13, 21:52
Fint, som alltid:)Kor kjøpte du nye baklykter?

JEMracing
19/07/13, 22:10
Er jo ikke store endringene men må jo vise at jeg gjør litt da;)
Kjøpte lyktene på bcb. Er ikke orginale lykter da. Men det er ikke så gal kvalitet på dem. Litt spent på hvor tett di er da.
Hadde uorginale baklykter med hvite blinklys for noen år siden å di var rene svampene.
Uansett så blir ikke den bilen brukt så mye i regn:)

V90
19/07/13, 23:16
Denne bilen hadde kledd sort tape mellom baklyktene.

JEMracing
19/07/13, 23:34
Denne bilen hadde kledd sort tape mellom baklyktene.

Er ikke uenig med deg der nei. Så tapen kommer;) Har orginal tapen bak og til venstre side liggende. Men ikke høyre side.
Vurderer å kopiere tapene siden man ikke får tak i dem lengre.

V90
19/07/13, 23:55
Alt kan kjøpes i 2013;
http://forum.svenska200klubben.com/viewtopic.php?f=16&t=1260

JEMracing
20/07/13, 00:10
Alt kan kjøpes i 2013;
http://forum.svenska200klubben.com/viewtopic.php?f=16&t=1260

Se her ja. Tusen takk for linken.
Da er det bare å tape;)

Zeeker
20/07/13, 01:11
Grattis med skilt :)

Du skal nedover på Rudskogen du eller?

Da prates vi sikkert der. Eller evt i en heftig twinslædd :D

JEMracing
20/07/13, 08:49
Grattis med skilt :)

Du skal nedover på Rudskogen du eller?

Da prates vi sikkert der. Eller evt i en heftig twinslædd :D

Takk for det;)
Jeg skal til rudskogen vettu. Må jo få testet bilen.
Vi prekas nok der ja.
Er bilen din klar nå el?

Zeeker
20/07/13, 22:28
Takk for det;)
Jeg skal til rudskogen vettu. Må jo få testet bilen.
Vi prekas nok der ja.
Er bilen din klar nå el?

Det høres bra ut.
Bilen er ikke helt klar men snart. Bygger om bremsene forran nå, og skal gjøre noen småting her og der :)

Er din helt raceready nå ?

JEMracing
21/07/13, 11:14
Det høres bra ut.
Bilen er ikke helt klar men snart. Bygger om bremsene forran nå, og skal gjøre noen småting her og der :)

Er din helt raceready nå ?

Oppgradering av bremser da eller? Nye rudskogen krever gode bremser. Får håpe det ikke blir alt for varmt i været den dagen da. Var ute å ratta med 240n i går for å teste litt. Kjølevannstemp holdt seg stabil ved by kjøring og litt idiot kjøring i vertfall. Var verre med termostatet på sjåføren;) Synk ringen på 3 gir er noe sliten, men det går. Overhaling til vinteren.
Så å si raceraddy ja.Er vel alltid noe å forbedre med slik redskap. Kalibrering av lambda og montering av Autometer rpm klokke.

Zeeker
21/07/13, 12:23
Oppgradering av bremser da eller? Nye rudskogen krever gode bremser. Får håpe det ikke blir alt for varmt i været den dagen da. Var ute å ratta med 240n i går for å teste litt. Kjølevannstemp holdt seg stabil ved by kjøring og litt idiot kjøring i vertfall. Var verre med termostatet på sjåføren;) Synk ringen på 3 gir er noe sliten, men det går. Overhaling til vinteren.
Så å si raceraddy ja.Er vel alltid noe å forbedre med slik redskap. Kalibrering av lambda og montering av Autometer rpm klokke.

Jeg setter på noen 305mm hullborra skiver og med 4-stempla Brembo-kalipere fra V70 :)
Hvor store er de XYZ bremsene?

Spørs hvordan tempen blir etter noen gode runde da :D
Hva slags termostat kjører du med btw?
Regner med at du har el-vifte frammi der? Du kunne ha hooka opp en bryter slik at du få satt på vifta selv, før sprutet gjør det.
Jeg kjører med 940 rele (og vifte) på min som har høy og lav hastighetsutgang på releet.
Sprutet styrer den lave hastigheten og en bryter inni bilen styrer den høye. Bryteren blir vippa opp så fort jeg står i pit'n.

JEMracing
21/07/13, 13:42
Jeg setter på noen 305mm hullborra skiver og med 4-stempla Brembo-kalipere fra V70 :)
Hvor store er de XYZ bremsene?

Spørs hvordan tempen blir etter noen gode runde da :D
Hva slags termostat kjører du med btw?
Regner med at du har el-vifte frammi der? Du kunne ha hooka opp en bryter slik at du få satt på vifta selv, før sprutet gjør det.
Jeg kjører med 940 rele (og vifte) på min som har høy og lav hastighetsutgang på releet.
Sprutet styrer den lave hastigheten og en bryter inni bilen styrer den høye. Bryteren blir vippa opp så fort jeg står i pit'n.

Du vil merke stor forskjell på å bytte til større bremser. Med orginale 240 skiver holder det ikke 2 runder på skogen en gang.
XYZ bremsene er 330mm.

Har s60 vifte som er koblet via sprutet. Full speed på vifta her. En bryter er ikke så dumt nei. Ser hva jeg rekker denna uka. Må få dreid ned litt på 20mm spacerene jeg har bak slik Comp hjula får klaring. Planen var å bredde skjermene bak men det får jeg ikke tid til før kjøringa gitt.
Ser det er meldt noe kaldere til helga. Men vet jo aldri med den værmeldinga.

Zeeker
21/07/13, 16:18
Du vil merke stor forskjell på å bytte til større bremser. Med orginale 240 skiver holder det ikke 2 runder på skogen en gang.
XYZ bremsene er 330mm.

Har s60 vifte som er koblet via sprutet. Full speed på vifta her. En bryter er ikke så dumt nei. Ser hva jeg rekker denna uka. Må få dreid ned litt på 20mm spacerene jeg har bak slik Comp hjula får klaring. Planen var å bredde skjermene bak men det får jeg ikke tid til før kjøringa gitt.
Ser det er meldt noe kaldere til helga. Men vet jo aldri med den værmeldinga.

De er såppas store ja. Er det kun 17" og oppover som går på da?
Jeg ville nok ha satt på en bryter eller tatt med pc'n og satt opp sprutet til å starte på 75/80 grader eller no :)

JEMracing
21/07/13, 16:41
De er såppas store ja. Er det kun 17" og oppover som går på da?
Jeg ville nok ha satt på en bryter eller tatt med pc'n og satt opp sprutet til å starte på 75/80 grader eller no :)

17" og oppover ja. Måtte fjerne felg vektene på eiker hjula for å ikke komme borti;)
Tar med pc`n tilfelle. Det beste er jo å koble inn en bryter. Vil den ikke så skan

JEMracing
23/07/13, 07:31
Noen som kan gi meg et svar på hvorfor AFR er stabil på 10,4 ved tomgang? Ved gass pådrag varierer den. Har kalibrert sensor i fri luft. Sensoren blir varm så det virker normalt. Har prøvd å puste på den uten at det skjer noe på måleren. Synes den er for stabil for å si det sånn.
Før mapping virket den mer realistisk. Var etter at jeg hadde sensoren ute grunnet benkinga den ble så stabil.

Takker for svar.

AleksanderK
23/07/13, 08:58
Rått prosjekt! Følger med her!!!

Hvilket sprut kjører du på?

JEMracing
23/07/13, 10:14
Rått prosjekt! Følger med her!!!

Hvilket sprut kjører du på?

Takk for det;)

Kjører EMS 4860 motorsport sprut.

Zeeker
23/07/13, 10:38
Noen som kan gi meg et svar på hvorfor AFR er stabil på 10,4 ved tomgang? Ved gass pådrag varierer den. Har kalibrert sensor i fri luft. Sensoren blir varm så det virker normalt. Har prøvd å puste på den uten at det skjer noe på måleren. Synes den er for stabil for å si det sånn.
Før mapping virket den mer realistisk. Var etter at jeg hadde sensoren ute grunnet benkinga den ble så stabil.

Takker for svar.

Hvor lå AFR på tomgang før ? eller har den vært helt jojo og først blitt stabil nå ?

JEMracing
23/07/13, 12:36
Hvor lå AFR på tomgang før ? eller har den vært helt jojo og først blitt stabil nå ?

Den lå på rundt 8.
Men da varierte den mye mer ved pådrag og redusering.
Virket som den stemte mer da. Men da gikk den veldig feit.

Marius
23/07/13, 18:49
AFR bør jo ligge rundt 14,7 på tomgang da :cool:
hvis den lå på 8 før da går den jaggu med feit på tomgang. lukta vel godt med bensin av olja da vel?

JEMracing
23/07/13, 22:03
AFR bør jo ligge rundt 14,7 på tomgang da :cool:
hvis den lå på 8 før da går den jaggu med feit på tomgang. lukta vel godt med bensin av olja da vel?

Den fikk maten sin kan du si;)

Zeeker
24/07/13, 00:17
Den lå på rundt 8.
Men da varierte den mye mer ved pådrag og redusering.
Virket som den stemte mer da. Men da gikk den veldig feit.


AFR bør jo ligge rundt 14,7 på tomgang da :cool:
hvis den lå på 8 før da går den jaggu med feit på tomgang. lukta vel godt med bensin av olja da vel?


Den fikk maten sin kan du si;)

Holy pooper. Det var fett ja.
Den burde ligge rundt 14.7 ja, men det er ikke lett få den til å ligge helt rolig.
Ved pådrag skal den ligge rundt lave 12. Men det skal duden med benken justere etter tenningsbank og ytelse

Er det Innovate måler/sonde du har? (uten at jeg skal kritisere den)

Men hvis du ikke har gjort noe i mappet og bare prøvd å kalibrere sonden din ville jeg prøvd å kalibrere en gang til :)

Teigen
24/07/13, 08:54
Benk et ordentlig mapp med sonden fra dynapacken og kjør uten. husk å vask'n før du kalibrerer på nytt

Zeeker
24/07/13, 09:55
Benk et ordentlig mapp med sonden fra dynapacken og kjør uten. husk å vask'n før du kalibrerer på nytt

Han jeg er hos bruker kun sin egen. Stoler ikke på noen andre.
Men det er greit å kjøre med en selv også for å kunne se om det skjer ett eller annet med motoren :)

AleksanderK
24/07/13, 11:01
Holy pooper. Det var fett ja.
Den burde ligge rundt 14.7 ja, men det er ikke lett få den til å ligge helt rolig.
Ved pådrag skal den ligge rundt lave 12. Men det skal duden med benken justere etter tenningsbank og ytelse

Er det Innovate måler/sonde du har? (uten at jeg skal kritisere den)

Men hvis du ikke har gjort noe i mappet og bare prøvd å kalibrere sonden din ville jeg prøvd å kalibrere en gang til :)

Hvilken måler liker du da? Eller anbefaler du?

Zeeker
24/07/13, 15:37
Hvilken måler liker du da? Eller anbefaler du?

AEM sin. Link her (http://www.aemelectronics.com/wideband-air-fuel-systems-15/digital-wideband-air-fuel-gauge-25/) til produsent,
Jeg kjøpte fra Ebay.
Der kobler man + & - og kontakta til sonden. Ikke noe kalibrering. Den bare funker :)
(Og det er uttak til AFR inn til sprut og evt simulert signal til LH 2.4)

JEMracing
24/07/13, 17:33
Holy pooper. Det var fett ja.
Den burde ligge rundt 14.7 ja, men det er ikke lett få den til å ligge helt rolig.
Ved pådrag skal den ligge rundt lave 12. Men det skal duden med benken justere etter tenningsbank og ytelse

Er det Innovate måler/sonde du har? (uten at jeg skal kritisere den)

Men hvis du ikke har gjort noe i mappet og bare prøvd å kalibrere sonden din ville jeg prøvd å kalibrere en gang til :)

Den her ligger helt jevnt på 10.3 på tomgang. Har innovate lambda ja. Har hørt det er noe kalibrering men trudde det gjaldt alle sonder. Ved benking ble en annen sonde brukt. Mulig det hjelper å rengjøre den som teigen nevner her. Elektro clean som blir brukt til rengjøring eller?

Marius Skau
24/07/13, 18:36
AEM sin. Link her (http://www.aemelectronics.com/wideband-air-fuel-systems-15/digital-wideband-air-fuel-gauge-25/) til produsent,
Jeg kjøpte fra Ebay.
Der kobler man + & - og kontakta til sonden. Ikke noe kalibrering. Den bare funker :)
(Og det er uttak til AFR inn til sprut og evt simulert signal til LH 2.4)

Denne funker og uten datasprut? Bare og koble opp og smile og va gla?

JEMracing
24/07/13, 20:06
Denne funker og uten datasprut? Bare og koble opp og smile og va gla?

Høres for enkelt ut til å være sant detta;)
Men det er ofte det enkle som er det beste. Bare synd zeeker kommer med detta nå som jeg har handla;)

Zeeker
25/07/13, 00:33
Denne funker og uten datasprut? Bare og koble opp og smile og va gla?


Høres for enkelt ut til å være sant detta;)
Men det er ofte det enkle som er det beste. Bare synd zeeker kommer med detta nå som jeg har handla;)

Denne funker som "stand alone" ja :) Jeg bruker den kun til det.
Den er riktig nok koblet opp mot sprutet så jeg kan logge og se på den der, men sprutet gjør ingenting med AFR-verdier under kjøring.

Men nå som det er sagt kan jeg si at jeg vet om maaaange som sliten med alt på innovate sin.
( De henger, den kontrollboksen i motorrommet smelter for ingenting, viser feil verdier, får ikke kalibrert, varmer seg ikke opp :( )

Skal AEM sin brukes som stand alone er det + & - og ledningene til sonden som må kobles, da funker den :)

Her er en liten video :)
Han på videoen er Teamsjefen til Fredric Aasbø :)
http://www.streetfire.net/video/aem-uego-gauge-review-by-stephan-papadakis-aemon_444768.htm

Men nå skal jeg snart slutte med OT, hehe

Marius Skau
25/07/13, 00:48
Send meg en Ebay link da mr :) På Pm eller på facern

JEMracing
11/09/13, 18:17
Har skjedd litt igjen. Etter at jeg slet litt med kjølevannet på Trackday på skogen sist har jeg fått byttet til Evans kjøleveske. Den har et kokepunkt på 180grader og inneholder ikke vann.
Da ble det noe annet gitt. Hjul kjørte den opp til volvotreffet i Ål 31/8 uten problem. 55mil ble det den dagen.
Legger ut noen bilder igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/662.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130826_183511_zps3e8152db.jpg.html)


Måtte bytte olje slangen til turbon å. Ble liggende inntil eksos flensen til turbon. Varmt der gitt.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/663.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130909_190015_zpsb9b1b050.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/664.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130909_190007_zps66735601.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/665.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130909_190109_zpsfcca97a2.jpg.html)

Fått grå/sort teppe fra Hans1
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/666.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20130909_190315_zps392708d4.jpg.html)

hans1
11/09/13, 18:33
ble jo faktisk reine de teppene :) fant du de kretskorta jeg hadde gjemt mellom teppene ?

Moseby Racing
17/09/13, 11:38
funka evans frostvæska bedre? veldig spent på og få testet ut detta på min også :)

JEMracing
17/09/13, 16:31
ble jo faktisk reine de teppene :) fant du de kretskorta jeg hadde gjemt mellom teppene ?

Ble noe bedre di toppene men di er forsatt litt skitne. Fant dessverre ikke noe kretskort.

JEMracing
17/09/13, 16:33
funka evans frostvæska bedre? veldig spent på og få testet ut detta på min også :)

Den funka meget bra. Så å si trykkløst i kjølevann systemet. Koster jo litt da.
Åssen går det med benkinga? Noen gromme tall å skryte av eller Marius;)

hans1
19/09/13, 02:58
Ble noe bedre di toppene men di er forsatt litt skitne. Fant dessverre ikke noe kretskort.
hmm. det var rart. la reflektorplatene under teppene. du får spørra om kjærringa har noen tips til de teppene :)

Moseby Racing
20/09/13, 13:02
Den funka meget bra. Så å si trykkløst i kjølevann systemet. Koster jo litt da.
Åssen går det med benkinga? Noen gromme tall å skryte av eller Marius;)

har ikke fått benket enda hadde bestilt bremsing men dynamoen røyk og har fått lekk i en o-ring som må fikses først. dynamo er på vei i posten men har dratt på meg senebetennelse så får ikke gjort stort om dagen :/ men håper det blir noe liv snart :)

volvobrage
20/09/13, 14:05
har ikke fått benket enda hadde bestilt bremsing men dynamoen røyk og har fått lekk i en o-ring som må fikses først. dynamo er på vei i posten men har dratt på meg senebetennelse så får ikke gjort stort om dagen :/ men håper det blir noe liv snart :)

Dratt på deg senebetennelse i håndleddet?????

skurk
20/09/13, 15:36
Way more exciting than internet porn!

Sinnsykt fet og riktig bil!

JEMracing
20/09/13, 21:41
har ikke fått benket enda hadde bestilt bremsing men dynamoen røyk og har fått lekk i en o-ring som må fikses først. dynamo er på vei i posten men har dratt på meg senebetennelse så får ikke gjort stort om dagen :/ men håper det blir noe liv snart :)

Synd det da Marius. Er vel alltid noe med slike bygg selv med en riskoker montert fremme;)
Senebetennelse er noe dritt da. Stopper opp litt da.
God bedring da.

JEMracing
20/09/13, 21:45
Way more exciting than internet porn!

Sinnsykt fet og riktig bil!

Hver sin smak. Hehe.

Er sånn enn 240 skal se ut etter min smak. Så å si orginal;)
Så takk

JEMracing
08/11/13, 18:23
Har nå satt vekk bilen for vinteren. Noen bilder skader vel ikke:)
Noen endringer blir det på topp og fuel cell:) Har startet litt i det små allerede.
Skal prøve å ha det meste klart til bilen kan tas ut igjen. I mellomtiden blir det prosjekt 144.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/407.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20131018_1539511_zps3bdb2a50.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/408.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20131018_1540322_zpsb9cfe7f7.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/409.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20131018_1540201_zpsbfbeecff.jpg.html)
Nytt objekt til demontering
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/410.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20131020_163427_zps686c2c2c.jpg.html)
Ny fuel cell
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/411.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/20131102_162525_zps7ab44916.jpg.html)

Marius Skau
08/11/13, 18:43
Ser bra ut :)

Eneste jeg kan sette en finger på er eksosen :P

volvobrage
08/11/13, 18:58
Dei to første bilda dine gjekk rett i volvo porn tråden!!Fantastisk flott bil, og som sagt før: Perfekt stuk

JEMracing
08/11/13, 18:58
Ser bra ut :)

Eneste jeg kan sette en finger på er eksosen :P

Hehe. Du er ikke den første som kommenterer den;)

JEMracing
08/11/13, 19:18
Dei to første bilda dine gjekk rett i volvo porn tråden!!Fantastisk flott bil, og som sagt før: Perfekt stuk

Takk igjen Brage;)
Flott at folk liker bilen.

V90
08/11/13, 22:36
Har lyktes med denne!

Stå på :-)

JEMracing
10/11/13, 12:31
Har lyktes med denne!

Stå på :-)

Takk for det.
Har alltid hatt sansen for clean volvo. Mest mulig orginalt der det går ann;)

Marius
10/11/13, 22:39
blir det mere hk i vinter??

JEMracing
11/11/13, 06:56
blir det mere hk i vinter??

Mulig;)

Skal bygge om til mekaniske løftere og muligens nye kammer.
Kommer litt Ann på lommeboka.

sekse
25/12/13, 19:23
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/1028.jpg

Feit bil! :)

JEMracing
23/07/14, 10:06
På tide med en liten opp date igjen.
Har i det siste hatt nok med prosjekt 144 og bygger nytt verksted. Så det har blitt liten tid til denna vogna.
Hadde en ekstra 16v topp som jeg fikk levert til Tor24 for en stund siden. Så nå blir det grom topp på 240'n.
Planen i vinter var å få bytta topp, overhalet r154 kassa, bytta til orginal oljepumpe og godt over bunndel.
Så får se hva jeg rekker;)

Riff
23/07/14, 18:44
Ikke dumt å bygge verksted heller :D
Gleder meg til flere oppdateringer :)

JEMracing
02/08/14, 11:10
Ikke dumt å bygge verksted heller :D
Gleder meg til flere oppdateringer :)

Gleder meg som en unge til verkstedet står klart. Halve morroa med prosjekter er jo å ha en fin plass å stå.
Blir nok flere oppdateringer utover vinteren igjen;)

turb00le
02/08/14, 16:08
Stort "væshte" bygger du a? Må prosjektere en sjøl til året...

Sent fra min LT25i via Tapatalk

JEMracing
04/08/14, 18:50
Stort "væshte" bygger du a? Må prosjektere en sjøl til året...

Sent fra min LT25i via Tapatalk

Bygger verksted på 165m2 i grunnflate.(10*16,5m)Vannbåren varme i gulv, Leca vegger på 3,5m og isolert leilighet i tre i andre etasje.(10*17,5m). Ca 130m2 boareal.

turb00le
04/08/14, 20:15
Bygger verksted på 165m2 i grunnflate.(10*16,5m)Vannbåren varme i gulv, Leca vegger på 3,5m og isolert leilighet i tre i andre etasje.(10*17,5m). Ca 130m2 boareal.

Jeg liker deg ikke lengre...

Sent fra min LT25i via Tapatalk

JEMracing
05/08/14, 17:26
Jeg liker deg ikke lengre...

Sent fra min LT25i via Tapatalk

Hehe. Må nok til å bygge verksted du å vettu;)

turb00le
05/08/14, 17:54
Hehe. Må nok til å bygge verksted du å vettu;)

Skal det, men tror nok ikke det blir 165m2, mere i området 90...

Sent fra min LT25i via Tapatalk

sekse
05/08/14, 21:01
Bygger verksted på 165m2 i grunnflate.(10*16,5m)Vannbåren varme i gulv, Leca vegger på 3,5m og isolert leilighet i tre i andre etasje.(10*17,5m). Ca 130m2 boareal.

Blir bra!! :)

Du får legge ut noen bilder etterhvert!

J.A.S
26/10/14, 15:12
Hei! Hvilke kammer bruker du nå?

JEMracing
26/10/14, 18:06
Hei! Hvilke kammer bruker du nå?

Bruker originale GLT kammer;)

J.A.S
26/10/14, 20:09
Ok. Det gjør jeg å:) har du justert dem mye med kamdreva ?

JEMracing
26/10/14, 20:31
[QUOTE=J.A.S;916538]Ok. Det gjør jeg å:) har du justert dem mye med kamdreva ?

Ikke mye. Vurderer du å bruke originale kam drev?

J.A.S
26/10/14, 21:09
Bruker originale kamdrev nå ja, har bremset bilen å kurva daler ned litt for tidlig. Kurva di ser mye bedre ut på slutten der. Det kan jo være andre ting enn justering av kammer som gjør det. Har tenkt meg en tur til i benken med større dyser, vurderer også justerbare kamdrev.

JEMracing
27/10/14, 19:55
Bruker originale kamdrev nå ja, har bremset bilen å kurva daler ned litt for tidlig. Kurva di ser mye bedre ut på slutten der. Det kan jo være andre ting enn justering av kammer som gjør det. Har tenkt meg en tur til i benken med større dyser, vurderer også justerbare kamdrev.

Maks effekt ved 4800rpm er litt tidlig med glt kammer ja.
Er vel flere parameter som kan ha innvirkning på det.
Hvilket oppsett kjører du med?

J.A.S
27/10/14, 20:44
-toppen er portet av Tommy Luhr, nye gulmerkte fjører, glt kammer, standard kamdrev.
-Pulssplitt grenrør med garrett gt3076r ar082 eksoshus. 3,5" downpipe, 3" eksos.
-b204ft insug med 3" gasspjeld.
-ballansert bunndel med h-råder og 8,6:1 i kompf.

400hjulhk 544nm 1,25 bar.

Du har doble ventilfjærer ? skulle tro friske nye enkelfjærer skulle holde med til 6700/7000rpm.

hva er specsa på turboen din?

Det er vel gradering på drevene dine, slik att du kunne sett hvor mye dem er justert ? :)

JEMracing
27/10/14, 21:57
-toppen er portet av Tommy Luhr, nye gulmerkte fjører, glt kammer, standard kamdrev.
-Pulssplitt grenrør med garrett gt3076r ar082 eksoshus. 3,5" downpipe, 3" eksos.
-b204ft insug med 3" gasspjeld.
-ballansert bunndel med h-råder og 8,6:1 i kompf.

400hjulhk 544nm 1,25 bar.

Du har doble ventilfjærer ? skulle tro friske nye enkelfjærer skulle holde med til 6700/7000rpm.

hva er specsa på turboen din?

Det er vel gradering på drevene dine, slik att du kunne sett hvor mye dem er justert ? :)

Har enkle sport fjærer fra km cams. Lett bearbeidet topp.
Precision 5862 turbo med AR 68. Enkle gode fjærer holder til 7000rpm.
Kan jo se hvor mye grader dem er justert jeg. Skal se om jeg rekker å sjekke i morgen.

JEMracing
29/10/14, 18:50
Sjekket gradene på kam driva i går.

Innsugskam:4grader
Eksoskam: 2grader

Tor24
12/11/14, 05:14
Jeg ville ha sikra meg med dobble fjører på eksossiden pga baktendinger.. Det som vil løfte den Luhr porta toppen til nye høyder er minimum en annen innsugskam. De orginale GLT kammene trenger jo masse ladetrykk for i det hele tatt gjøre motoren noe morsom ;)

J.A.S
12/11/14, 11:19
Jada joda.. Syns nå det er gøy nå å jeg da med mine 1,2 bar :rolleyes: Men man venner seg jo fort, dessverre..

JEMracing
12/11/14, 20:02
Jeg ville ha sikra meg med dobble fjører på eksossiden pga baktendinger.. Det som vil løfte den Luhr porta toppen til nye høyder er minimum en annen innsugskam. De orginale GLT kammene trenger jo masse ladetrykk for i det hele tatt gjøre motoren noe morsom ;)

Helt glemt den toppen jeg har hos deg Tor24. Får vel nesten hente den snart;)

Tor24
13/11/14, 09:47
Japp skal se om jeg ikke får gjort ferdig den Opel toppen også til han kompisen din så dere får med alt. Driver med flytting en ukes tid nå :)

JEMracing
13/11/14, 19:24
Japp skal se om jeg ikke får gjort ferdig den Opel toppen også til han kompisen din så dere får med alt. Driver med flytting en ukes tid nå :)

Flotters;)

JEMracing
17/09/15, 08:52
Vålerbanen 2015

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/1090.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/Mobile%20Uploads/image_zpskr7tiajk.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/1091.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/Mobile%20Uploads/image_zps1d8mgkhg.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/1092.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/Mobile%20Uploads/image_zpss2rrsh5e.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/1093.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/Mobile%20Uploads/image_zps0ozupjrn.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/09/1091.jpg (http://s488.photobucket.com/user/volvo940lt/media/Mobile%20Uploads/image_zps1d8mgkhg.jpg.html)

Joachimbg
17/09/15, 09:58
Superfin bil du har! Spottet deg ved Kløfta nordover fredag kveld med bilen på henger. Kjørte kanskje opp på Våler på fredagskvelden? Hvem er den blå sin? Ikke Marius sin :)

andersg
17/09/15, 10:08
Var moro å ligge bak deg på banen, spytta flammer ved minst to anledninger ;) Den blå 242'n var snadder for øyet! Så det var igjen, men sånn er det for alle:rolleyes:

The Sven
17/09/15, 10:25
Haff, synd jeg ikke fikk tatt turen på lørdag, møtte deg på E6 Kolomoen lørdag ettermiddag! Fungerte bilen bra? :)

JEMracing
17/09/15, 19:03
Superfin bil du har! Spottet deg ved Kløfta nordover fredag kveld med bilen på henger. Kjørte kanskje opp på Våler på fredagskvelden? Hvem er den blå sin? Ikke Marius sin :)

Takk for det. Kjørte oppover sent på fredagen ja. Måtte bare bygge den blå 242'n først
En kamerat sin. Han har bygd ca i 4 år, så det var litt viktig at han fikk kjørt litt. Så ikke veldig lyst ut men det gikk til slutt.

Bilen fungerer veldig bra til at jeg ikke har gjort noe på den siste året. Kjørte den ut av dvale rett før volvotreffet på Våler .
Dro på meg influensa på på lørdag så var mest gira på å komme hjem da. Møtte oss i bra sig tenker jeg

BOFORS
12/08/16, 11:21
Skjer det noe med denne da? :rolleyes:

JEMracing
26/08/16, 22:39
Skjer det noe med denne da? :rolleyes:

Har ikke fått gjort noe av det jeg hadde planer om i vinter gitt. Dratt den ut av dvale igjen nå. Klar for Vålerbanen igjen håper jeg;)

Zeeker
27/08/16, 22:43
Artig å glana på bil i dag :D
Og juge :D
Ser ut til å funke knall denna bilen din :)

JEMracing
28/08/16, 22:42
Kjempe bra treff og folk på Vålerbanen
Funker helt greit. Fikk selvfølge lekasje på downpipen i dag da. Går ikke altid på skinner

Mag142
29/08/16, 08:43
Vanvittig fin bil, s:Då den på Vålerbana igår! Skjønner nesten ikke at du tørr å bruke en såpass strøken bil på bana!

JEMracing
29/08/16, 10:43
Vanvittig fin bil, s:Då den på Vålerbana igår! Skjønner nesten ikke at du tørr å bruke en såpass strøken bil på bana!

Takk for det.
Du er ikke den eneste som sier det. Holder litt igjen da. Vil liksom ikke ut i sandfella eller ha plåt kontakt.
Er jo litt morro å knive med noen forder å da:)

andersg
29/08/16, 19:19
Var moro å se den igjen, flott som vanlig:) Hyggelig med vår egen pit også;) Synd vi ikke fikk kjørt når jeg hoppa inn, stinka brått eksos gitt.

JEMracing
30/08/16, 17:41
Var moro å se den igjen, flott som vanlig:) Hyggelig med vår egen pit også;) Synd vi ikke fikk kjørt når jeg hoppa inn, stinka brått eksos gitt.

Knall bra treff det. Du fikk jo kjørt litt da. Kom deg hjem med samme bil også el?
Var litt synd det med eksosen gitt. Har satt det opp på forbedrings listen til neste år:)

andersg
30/08/16, 20:42
Jada, blei mange runder og gikk fint hjem igjen også. 40 runder tipper jeg. Fikk litt mer poffing på høyt turtall når vi jassa gjennom noen tunneller, skal prøve å fylle tanken (litt lur måler), hvis ikke det hjelper tror jeg jeg må ryke på nye coiler. De ser ut som de har liggi på sjøen og gummien som går over pluggen er blitt til rein plastikk, hehe.

Ordner kjapt eksos du, hadde vært moro med en banekjøring til i år kjenner jeg:) Bare å hive seg på!

JEMracing
30/08/16, 22:08
Jada, blei mange runder og gikk fint hjem igjen også. 40 runder tipper jeg. Fikk litt mer poffing på høyt turtall når vi jassa gjennom noen tunneller, skal prøve å fylle tanken (litt lur måler), hvis ikke det hjelper tror jeg jeg må ryke på nye coiler. De ser ut som de har liggi på sjøen og gummien som går over pluggen er blitt til rein plastikk, hehe.

Ordner kjapt eksos du, hadde vært moro med en banekjøring til i år kjenner jeg:) Bare å hive seg på!

Så moro da. Er jo helt rått å kjøre såpass langt til bane får så å plage den der. Tommelen opp for det. Artig å se du bruker slik bil. Er ikke alle som tørr det. hehe.
Er vel ikke så dumt å bytte coiler nei. Vag lager vel gode coiler dem. Kjøre orginale coiler?
Får se om jeg får tid til mer kjøring. Har litt å gjøre uttover.
Mulig som tilskuer da:)