PDA

Vis full versjon : Venstre framlykt lyser for høyt, EU FEIL.



eskage
08/03/13, 14:14
Hallo der :)


Hadde bilen på Eu kontroll i slutten av januar, der påpekte de feil ved at venstre framlykt/kjørelys var justert for høyt. Når jeg begynnte å fikle med dette viste det seg at motoren for justering av lyktene er gåen, (bare høyre fungerer ), det går heller ikke ann å justere lengre ned på stillskruen. bestillte derfor ny fra skruvat.no, nå fikk jeg nettopp mail om at den ble forsinket og ikke forventet på lager før 1 april, purrefristen på å få bilen eu-godkjent får ut 31 mars:P

Noen som har noen tips eller triks for å få dette til på en billigere måte enn å bytte motoren ? evt. noe quick-fix løsning frem til delene kommer ?

Mvh Espen :)

tarb3rg
08/03/13, 14:25
shimse ut de 2 øverste lyktefestene?:)

FroBe
08/03/13, 14:59
Er det bare motoren som er røket, eller har den røket fordi justeringsmekanismen i lykten ikke virker?

I første tilfellet er det kanskje mulig å låne en justeringsmotor fra et VCCN-medlem med tilsvarende bil som bor i nærheten av deg, justere lykten og så bytte tilbake til den defekte?
(Jeg kan dessverre ikke hjelpe, har amerikansk modell uten motorisert lyktejustering).

Torsen67
08/03/13, 15:15
Hvilke modell har du og hvilke type lykter?

eskage
08/03/13, 19:46
Hvilke modell har du og hvilke type lykter?

Det er en s60 2001, men standard halogen lykter/pærer, kanskje litt greit å få med ja :P

eskage
10/03/13, 22:04
Noen som vet om andre modeller har samme motor for justering ? kjenner noen som har volvo s40, noen som vet om de passer på s60 ?

Torsen67
10/03/13, 22:29
Bestill på skruvat.no og du har de i posten på noen få dager.

FroBe
10/03/13, 22:35
Bestill på skruvat.no og du har de i posten på noen få dager.

Jeg klippet fra OP: "bestillte derfor ny fra skruvat.no, nå fikk jeg nettopp mail om at den ble forsinket og ikke forventet på lager før 1 april".

aarnes
10/03/13, 22:45
Standard skruvat det. har hatt noen sånne selv.
Er vel like greit å bare få tak i en komplett lampe, og ta motoren fra den. vet ikke hvor du holder til, men om du er i nærheten av Oslo , send meg en PM så skal du få telefonnummer til en S60 delebil hvor lampene fortsatt står på.

eskage
11/03/13, 16:11
Standard skruvat det. har hatt noen sånne selv.
Er vel like greit å bare få tak i en komplett lampe, og ta motoren fra den. vet ikke hvor du holder til, men om du er i nærheten av Oslo , send meg en PM så skal du få telefonnummer til en S60 delebil hvor lampene fortsatt står på.

Bor i Bergen så det er et stykke :/