PDA

Vis full versjon : Fra nivåmat til koniK/bilstein



Røber'n
16/05/10, 12:34
Har en ombygd varevogn med nivåmat. Fram til nå har alt fungert helt fint...
I går "røyk" den ene demperen bak slik at ene halvparten av bakenden ble supersenka :p Klarte etter litt hopping på hengerfestet å få "pumpa" den såpass opp at jeg kom meg hjem, men ser vel egentlig ikke det som noe varig løsning...
Har lenge gått med planer om å få på noe litt stivere bak der. Er det noe problem å bytte fra nivåmatdempere til vanlige dempere? Bolter som ikke passer osv? Regner med at jeg må bytte fjører også, hvis den ikke skal sægge noe vanvittig? Passer de gummiklossene som fjørene ligger i om hverandre?

HansM
16/05/10, 15:19
Er bare å bytte fjør og demper. Gummiforingen i toppen av fjøra er lik.

turb00le
16/05/10, 18:40
Du må bytte fjører også ja... Min ble høyere med senkefjør kontra nivå fjører bak med nivådempere. Gleder meg til å få bytta, er jo helt ræva å kjøre med.

Mysemannen
17/05/10, 03:15
Kurant bytte hvis du ikkje har delt bakaksling =)

Røber'n
18/05/10, 11:35
Tusen takk for svar!
Da blir det kjøpt inn dempers i løpet av dagen, tenker jeg... :D
Gleder meg vilt til å få på noe litt stivere bak der. Blir vel ipd-stag også etterhvert, så da begynner det vel å ligne på noe får'n tru.
Har varebilfjørene liggende, så da setter jeg nok på dem så lenge,. Finnes det senkesett som ikke blod-senker (bruksbil, kjøring på grusveier osv) som ser bra ut på bilen? Litt dumt å bruke masse tid og penger, og så henger den med rumpa.

turb00le
18/05/10, 12:42
Lesjöfysj gir rævheng, tror jamex eller gb gir javnere senk.
Jeg har kappa 1 runde framme og vanlige lejsö bak. Ikke noe stress å kjøre med, men nå har jeg nivå bak så ble vel egentlig ikke noe lavere.
Vi målte en gang på 240, det var mere bakkeklaring på en senka 240 kontra en original golf 4. Begge med samme dekkdim. Så er ikke noe problem med en senka 940.