PDA

Vis full versjon : Kjøpt min første Volvo :) Nivåreg på dempere?



Jimmen
06/03/13, 14:02
Heihå, idag handlet jeg min første volvo :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/378.jpg

Som dere ser er denne litt slapp på rumpa, og regner med det trengs nye dempere.
Smal sak og fikse, men har disse bilene nivåregulering på dempere? (Som igjen sier svindyrt)

Ser ut som på Skruvat.no er det noen som har det, og noen ikke..

Uansett, tips hvor kjøpe dempere?
Ikke coilovers og slikt, skal kanskje kun ha senkefjærer med tiden.

Mvh
Jim :D

Jimmen
06/03/13, 14:09
Og samtidig, er en 2001 modell med 2005 mod front.. hvordan få vekk "Lampfel halvljus" i kjørecomp?
Er orginalt halogen, men er nå org xenon lamper.

Mener jeg leste det her inne en plass, men har rotet det bort :P

Svirre
06/03/13, 14:15
Xenon drar 35w, og halogen drar 55w. Sett på en motstand så er det gjort :)
Ang. nivomat dempere, ja: de koster! Men er fullt mulig å bytte til vanlige dempere/fjører om du skulle lure.

Flott bil forresten! :)

FroBe
06/03/13, 14:32
Hvis det er montert Nivomat på bilen skal det være lett å kjenne igjen på en trekkspillaktig gummibelg rundt bakdemperen.
Hva som var montert originalt skal også stå på et av typeskiltene i bilen, denne linken (http://www.ipdusa.com/products/7889/115622-sachs-rear-shock-p2-s60-v70-xc70) viser til nummer for standard dempere.

Hvis man bytter fra Nivomat til standarddempere skal man også bytte til stivere fjærer da funksjonen i Nivomat-demperen hjelper til med å løfte bilen under kjøring.

TommyG
06/03/13, 14:52
her er det du trenger for å fikse feilmeldingen etter at du har montert xenon lys http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html

Dette er gjort med stort hell på mange V70'er. Enkelte forhandlere solgte i allefall tidligere denne ferdig borret, men det er ikke noe problem å gjøre det selv

Jimmen
06/03/13, 23:33
her er det du trenger for å fikse feilmeldingen etter at du har montert xenon lys http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html

Dette er gjort med stort hell på mange V70'er. Enkelte forhandlere solgte i allefall tidligere denne ferdig borret, men det er ikke noe problem å gjøre det selv

Ser jo greit ut dette, men tviler på at jeg tørr og prøve dette, ivertfall i første omgang! :p

Svirre, hvilken motstand tenker du på da?
Helt vanlig Canbus motstander man får kjøpt på Ebay?

Skal se etter den gummibelgen i helgen, får ikke til før pga arbeid..

Svirre
07/03/13, 00:08
Er snakk om en helt vanlig motstand du kobler på mellom + og - ut til hver pære. I mine øyne er det det beste hvis du i værste fall velger å gå tilbake til halogen eller blir stoppa til teknisk/EU. Da er det bare å fjerne den og sette inn vanlig pære uten at systemet må endres igjen ;) MAO; 15ohm motstand du må sette inn da. Canbus er noe annet.

Torsen67
07/03/13, 11:05
Ellers så kan du kjøpe en Shunt hos Vparts.se Den er også grei å bytte ut hvis du må tilbake til halogen.
Har du montert lyktespylere?

Jimmen
07/03/13, 11:53
Ellers så kan du kjøpe en Shunt hos Vparts.se Den er også grei å bytte ut hvis du må tilbake til halogen.
Har du montert lyktespylere?

Ja, lyktespylere er der. :)

Kanskje det går bare og montere automatisk nivåregulering og stikke og godkjenne?

FroBe
07/03/13, 13:05
Snakker du om nivåregulering på lyktene eller bilen?
Dette er nemlig to forskjellige ting, de ene elektrisk (nivåsensor) og det andre mekanisk/hydraulisk (Nivomat støtdemper).

Jeg vet at Aarnes prøvde å montere original nivåsensor for xenon i bakhjulsopphenget, men han kom så vidt jeg husker ikke videre da Volvo ikke kunne laste inn softwaren for styring av dette på bilen i etterkant.

Jimmen
07/03/13, 13:13
Okei, var i grunn begge deler jeg spørr etter her nå.

Men da har jeg vell fått svar på alle mine spørsmål :)

Ny shunt til xenonlysa er bestilt, om jeg har nivomat støtdemper må jeg enten ha dette, eller nye "vanlige" dempere + stivere fjærer.
Nivåsensor til xenonlampene blir lagt på is tenker jeg.

Tar en runde med nye spørsmål her og jeg, håper det går bra?

Hvor bestille koppholder til midtkonsollen forran? for å bytte ut med askebeger.
Og, hvilken olje skal jeg bruke? Har 2.5TDI.

Rart at ingen har kommentert den fæle grillen. :D Blir XC grill med tiden..

Tore
07/03/13, 13:33
Er snakk om en helt vanlig motstand du kobler på mellom + og - ut til hver pære. I mine øyne er det det beste hvis du i værste fall velger å gå tilbake til halogen eller blir stoppa til teknisk/EU. Da er det bare å fjerne den og sette inn vanlig pære uten at systemet må endres igjen ;) MAO; 15ohm motstand du må sette inn da. Canbus er noe annet.

Hvordan får du 15 ohm?

Regnestykket slik jeg ser det er enkelt og blir som følger:

P(effekt) = I (strøm) * U (spenning)

Effekten på halogenpæren er 55W og på Xenonkittet er 35W.

Strømmen som vil gå gjennom halogenpæren ved 12 volt på pæra er I=P/U = 55W/12V = 4.58A
Strømmen som vil gå gjennom Xenon-ballasten ved 12V inn til ballasten er I=P/U=35W/12V = 2.92A

For ikke å få pærefeil må det settes inn en motstand er så stor at det går 4.58-2.92=1.66A gjennom den.

U=R*I => R=U/I =12V/1.66A = 7.22 ohm

Dersom man har 14 volt på pæra blir det ca 10 ohm og har man 15 volt på pæra blir det ca 11 ohm...

FroBe
07/03/13, 13:40
Er man på jakt etter deler kan det lønne seg å følge med på de modellspesifikke bildeler selges (http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?58-S-S60-V70N-S80-XC-serien) eller legge inn spørsmål på bildeler kjøpes (http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?69-K-S60-V70N-S80-XC-serien)-trådene i forumet.

Noe kan man også finne på Finn.no, Tradera.se, Blocket.se, eller norske/svenske bilopphoggere.

Torsen67
07/03/13, 13:43
Grillen er fin den, bare du monterer volvo-vinkelen som hører hjemme der:)

Jimmen
08/03/13, 11:06
Grillen er fin den, bare du monterer volvo-vinkelen som hører hjemme der:)

Nja.. jeg synes ikke det :p

Men, hvilken olje skal brukes på disse da? 2.5TDI

Torsen67
08/03/13, 15:17
Tror dessverre at du ikke får XC-grillen til å passe:(

Jimmen
09/03/13, 17:54
Tror dessverre at du ikke får XC-grillen til å passe:(

Det kom jeg også på i dag, sto ut å så på bilen, å da ser jeg først nå at grillen sitter "inni" fangeren, så da må jeg ha 2005mod griller!
Menmen, skal ikke være vanskelig og finne en som er penere. :)

Jimmen
09/03/13, 19:40
Se på øverste bilde, skal disse xenon lampene være bixenon?
jeg har kun xenon i nærlys.

Torsen67
09/03/13, 20:16
Tror nok dette da bare er vanlig xenon. Ikke noe galt i det hvis ikke selger da har sagt noe annet....

Jimmen
10/03/13, 00:21
Tror nok dette da bare er vanlig xenon. Ikke noe galt i det hvis ikke selger da har sagt noe annet....

Ble ikke opplyst noe annet nei, svært fornøyd med lyset men trudde selv det var bixenon lamper. :)

Simen Leira
10/03/13, 10:05
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=7090 lag deg bruker her og bruk denne guiden til å bytte om en ledning under dashen , garanterer at dette funker da jeg fiksa dette på min igår :)

Torsen67
10/03/13, 11:16
Dette prøvde jeg på og Simen, men hvordan i huleste kom du til? Jeg fikk ikke løsnet CEM slik at jeg fikk senket den ned.

Torsen67
10/03/13, 11:18
Jimmen: Hvis du skal demontere frontfangeren din en dag, så kunne jeg godt ha tenkt meg bilder og forklaring på hvordan motoren til lyktespylerne dine er koblet. Regner med at du har høytrykk? Spyler de hver gang du spyler vinduet?

Jimmen
10/03/13, 21:08
Jimmen: Hvis du skal demontere frontfangeren din en dag, så kunne jeg godt ha tenkt meg bilder og forklaring på hvordan motoren til lyktespylerne dine er koblet. Regner med at du har høytrykk? Spyler de hver gang du spyler vinduet?

Ja, helt i orden.
Usikker når det blir, men skal sikkert gjøre det en gang i framtiden.. Venter til snø er borte og det er litt mildere i været først, har ikke garasjen nemlig.

Er bra sikker på at de funker, men kan vell dobbelsjekke såklart! Ikke første jeg tenker på når jeg handler bil så :D

Jimmen
10/03/13, 21:22
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=7090 lag deg bruker her og bruk denne guiden til å bytte om en ledning under dashen , garanterer at dette funker da jeg fiksa dette på min igår :)

Får jeg ikke nye shunten i posten i morra eller tirsdag gjør jeg dette.. :)

Torsen67
10/03/13, 23:16
Ja, helt i orden.
Usikker når det blir, men skal sikkert gjøre det en gang i framtiden.. Venter til snø er borte og det er litt mildere i været først, har ikke garasjen nemlig.

Er bra sikker på at de funker, men kan vell dobbelsjekke såklart! Ikke første jeg tenker på når jeg handler bil så :D

Til info så skal det spyle på lyktene hver 4 gang du spyler vinduet. Hvis ikke så går du fort tom for veske.

Simen Leira
12/03/13, 21:27
[QUOTE=Torsen67;723773]Dette prøvde jeg på og Simen, men hvordan i huleste kom du til? Jeg fikk ikke løsnet CEM slik at jeg fikk senket den ned.
kjør setet så lang bak som går , rattet så høyt som mulig så bruker du ei lommelykt , da ser du innfestinga i overkant , skal ha en viss grad så er det bare å dra ned , litt knotete men går , så er det bare å bytte om på ledninger og vips er bilens canbus system gjort om til xenon framme ;p

Jimmen
26/03/13, 19:44
Benytter denne tråden for å spørre litt ekstra, om dere ønsker jeg skal lage ny tråd gi meg gjerne beskjed.

Altså, siden det er sånn dimming når man åpner dører og slikt i V70, hvordan blir dette med LED pærer?
Er det noen form for Canbus styring i disse bilene, eller er det bare i hovedlyktene? tenker da på baklampene og tåkelys.
Noen som har noe ferdig fikset mål for "gjemt" basskasse til disse? skal ha i reservehjulsbrønn.

Og hvorfor ser jeg alle her inne handler hos Vparts.se, men jeg fikk mail fra de for 2 dager siden om at de IKKE sender til norge!?

Svirre
26/03/13, 20:38
Spørs hvilken kvalitet LED pæra er av da. De kan dimmes de aller fleste, men holdbarheten svekkes betraktelig på de med begrenset kvalitet. Kjøp noen skikkelige pærer med en gang så har du noe som holder :) Da deg en runde på eBay og finn noen som koster 100kr pr.par. Da begynner det å bli brukbart til dimming. Du kan så sagt også være heldig med de billige, hvem veit, men stort sett ryker disse fort. Trenger ingen canbus pærer for innebelysning. Det er en transistor som styrer dimmingen.

Anders Mathiesen
26/03/13, 22:28
Benytter denne tråden for å spørre litt ekstra, om dere ønsker jeg skal lage ny tråd gi meg gjerne beskjed.

Altså, siden det er sånn dimming når man åpner dører og slikt i V70, hvordan blir dette med LED pærer?
Er det noen form for Canbus styring i disse bilene, eller er det bare i hovedlyktene? tenker da på baklampene og tåkelys.
Noen som har noe ferdig fikset mål for "gjemt" basskasse til disse? skal ha i reservehjulsbrønn.

Og hvorfor ser jeg alle her inne handler hos Vparts.se, men jeg fikk mail fra de for 2 dager siden om at de IKKE sender til norge!?

Jeg har bytta til LED-pærer i interiøret på min V70n -07 mod. Dette ble pent, men pærene slutter aldri helt å lyse. Virker som om det ligger en "hvilestrøm" der som LED-pærene reagerer på, men ikke halogenpærene. Uansett - de lyser bra og såvidt "gløder" når de er av. For min del ser det greit ut og ikke noe som plager meg, heller ikke på natterstid. Ved montering, så er det hvertfall på min bil, en lyssensor som ikke aktiverer lysene i kupeen om dagen. Kun om kvelden/natten. Ga meg litt hodebry og lesing i manualen når absolutt ingenting fungerte! (hehe)
Canbus gjelder som jeg har skjønt kun nærlys i hovedlyktene foran. Grøftelys, baklamper, skiltlys, parklys osv er det ikke canbus på.
Basskasse kan jeg ikke svare noe godt på annet enn at de originale fra volvo er tilpasset og plug & play hvis kablene ligger der (pluss sw fra volvo).
Når det gjelder Vparts, så er det i så fall noe de har sluttet med i det siste, for jeg fikk pakke fra dem for en måneds tid siden. Dette fikk jeg da fra Fredric hos Vparts når jeg sendte mail og spurte:
Hej.
För att vi ska kunna skicka paket till andra länder måste ordern komma in via rätt webbsida.
Om du vill ha ordern skickad till Norge måste du klicka på den Norska flaggan på vår hemsida.
Din gamla order har annullerats och inga pengar kommer att dras från ditt konto.
Det vore jätte bra om du kunde lägga ordern igen på vår hemsida genom att först klicka på
den Norska flaggan.
På den norska sidan är också den svenska momsen avdragen från priset.


Behöver du hjälp med något eller undrar över något,
är det bara att du hör av dig till mig.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Fredric Löf

Håper dette var til noe hjelp :)

Kusa
27/03/13, 08:01
Fin bil du har fått deg! :) Lest alle innleggene her no og har sjølv eit spørsmål.. Har kjøpt meg; http://www.megalys.no/products/h1-led-daytime-running-light-takelys (disse lyser ikkje da eg bare kobler dei til som dei vanlige halogen pærene) Men kjøpte meg en; http://www.megalys.no/products/canbus-motstand (til H7) er det da bare å skjøte på denne canbus motstanden før og feste motstanden på undersida eit tilfeldig sted? Og evt om noen har bilder / erfaring i å gjøre dette? Er ikkje keen og kløppe av det originale og montere canbus i mellom dersom dette ikkje fungerer!

Dersom du ikkje får svar på kva slags olje du skal bruke skal eg sjekke dette da eg kjem heim i kveld! Er på jobb no, har ein V70 som du ser i "sitatet" mitt! :)

Anders Mathiesen
27/03/13, 10:35
Fin bil du har fått deg! :) Lest alle innleggene her no og har sjølv eit spørsmål.. Har kjøpt meg; http://www.megalys.no/products/h1-led-daytime-running-light-takelys (disse lyser ikkje da eg bare kobler dei til som dei vanlige halogen pærene) Men kjøpte meg en; http://www.megalys.no/products/canbus-motstand (til H7) er det da bare å skjøte på denne canbus motstanden før og feste motstanden på undersida eit tilfeldig sted? Og evt om noen har bilder / erfaring i å gjøre dette? Er ikkje keen og kløppe av det originale og montere canbus i mellom dersom dette ikkje fungerer!

Dersom du ikkje får svar på kva slags olje du skal bruke skal eg sjekke dette da eg kjem heim i kveld! Er på jobb no, har ein V70 som du ser i "sitatet" mitt! :)

Det skal ikke være nødvendig med canbus motstand i grøftelys, da det ikke er noe canbus overvåkning der. Har du sjekka på f.eks et vanlig batteri at pærene faktisk fungerer? Her skal det være bare plug & play :)

Kusa
27/03/13, 11:34
Det skal ikke være nødvendig med canbus motstand i grøftelys, da det ikke er noe canbus overvåkning der. Har du sjekka på f.eks et vanlig batteri at pærene faktisk fungerer? Her skal det være bare plug & play :)

Dessverre ikkje i mitt tilfelle! :( Prøvd forskjellige LED lys.. av typen H1.. Men det blir ikkje lys i dei uansett, men med ei gang eg setter i halogen kjem det lys. Er det noko anna eg må gjere?

Anders Mathiesen
27/03/13, 14:39
Dessverre ikkje i mitt tilfelle! :( Prøvd forskjellige LED lys.. av typen H1.. Men det blir ikkje lys i dei uansett, men med ei gang eg setter i halogen kjem det lys. Er det noko anna eg må gjere?

Rart.. Kjøpte LED h1 pærer til min gamle v70, og det lyste med en gang. En LED-pære har pluss og minus, det står kanskje ikke der, men den fungerer kun med pluss og minus på riktig side. Hva skjer hvis du bytter om kablene slik at pluss og minus bytter "plass" i pæreholderen? Du kan måle hva som er pluss og minus i holderen først og så bruke et batteri til å teste på pæra etterpå. Får du lys i pæra på et batteri, så er det jo rart. Er det riktig spenning i pæreholderen?

Jimmen
27/03/13, 15:58
Jeg har bytta til LED-pærer i interiøret på min V70n -07 mod. Dette ble pent, men pærene slutter aldri helt å lyse. Virker som om det ligger en "hvilestrøm" der som LED-pærene reagerer på, men ikke halogenpærene. Uansett - de lyser bra og såvidt "gløder" når de er av. For min del ser det greit ut og ikke noe som plager meg, heller ikke på natterstid. Ved montering, så er det hvertfall på min bil, en lyssensor som ikke aktiverer lysene i kupeen om dagen. Kun om kvelden/natten. Ga meg litt hodebry og lesing i manualen når absolutt ingenting fungerte! (hehe)
Canbus gjelder som jeg har skjønt kun nærlys i hovedlyktene foran. Grøftelys, baklamper, skiltlys, parklys osv er det ikke canbus på.
Basskasse kan jeg ikke svare noe godt på annet enn at de originale fra volvo er tilpasset og plug & play hvis kablene ligger der (pluss sw fra volvo).
Når det gjelder Vparts, så er det i så fall noe de har sluttet med i det siste, for jeg fikk pakke fra dem for en måneds tid siden. Dette fikk jeg da fra Fredric hos Vparts når jeg sendte mail og spurte:
Hej.
För att vi ska kunna skicka paket till andra länder måste ordern komma in via rätt webbsida.
Om du vill ha ordern skickad till Norge måste du klicka på den Norska flaggan på vår hemsida.
Din gamla order har annullerats och inga pengar kommer att dras från ditt konto.
Det vore jätte bra om du kunde lägga ordern igen på vår hemsida genom att först klicka på
den Norska flaggan.
På den norska sidan är också den svenska momsen avdragen från priset.


Behöver du hjälp med något eller undrar över något,
är det bara att du hör av dig till mig.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Fredric Löf

Håper dette var til noe hjelp :)

Dette var til stort hjelp. Mange mange takk. :)
Uansett, jeg har bestilt opp litt Ebay pærer av kanskje ikke den sterkeste kvalitet, men er fornøyd med samme pærer i en annen bil så prøver meg igjen i Volvon. :)
Skal legge merke til om de lyser litt når de skal være mørke, det er vell kanskje ikke så bra med tanke på batteriet om man drar på en sydentur eller lignende..

Fikk en hel del masse morro saker i posten i dag, så må vell finne fram jekken snart :)
Nye nitrogen fylte dempere, XC grill er funnet fram, gul lyktefilm som jeg tenkte og prøve på bilen og mer..

Angående basskassen så velger jeg og ikke bruke orginal sub, først og fremst pga jeg er litt ekstra bilstereo fan og liker og gå min egen vei her.
Så inne i volvoen blir det Focal og Digital Designs.. :) DD2510 ble bestilt i går kveld, resten er montert og venter..

Noen som har en pen frontleppe og selge, eventuelt vet hvor kan man kjøpe slikt da?
Må vell ha til 2005mod, siden det er den fronten på bilen.

Anders Mathiesen
27/03/13, 18:29
Edit: Interiørlampene slukker selvfølgelig helt når du låser bilen :) Ikke noe strømtap eller "tæring" på batteriet ;)

Når det gjelder frontleppe så selger jo Vparts ( om de nå bestemmer seg for å sende til Norge eller ikke veit ikke jeg :P ) en add-on frontleppe i abs-plast til 1895,- SEK. Ikke så alt for galt hvis du kjenner en lakkerer ^^
Link: http://www.vparts.se/se/add-on-lapp-volvo-v70-05-07-abs-plast.html

Jimmen
27/03/13, 23:31
Edit: Interiørlampene slukker selvfølgelig helt når du låser bilen :) Ikke noe strømtap eller "tæring" på batteriet ;)

Når det gjelder frontleppe så selger jo Vparts ( om de nå bestemmer seg for å sende til Norge eller ikke veit ikke jeg :P ) en add-on frontleppe i abs-plast til 1895,- SEK. Ikke så alt for galt hvis du kjenner en lakkerer ^^
Link: http://www.vparts.se/se/add-on-lapp-volvo-v70-05-07-abs-plast.html

Okei, for var til min far i kveld, han har LED interiør i sin Opel Vivaro, og den lyser pittelitt etter han låser bilen å så jeg.
Men uansett, skader vell ikke så mye.

Igår fulgte jeg den instruksen her på side 1, og borret hull i Shunten.. Kom en svidd lukt og etter dette funket ikke nærlysa.. :\
Har sjekket minst 940 ganger om at jeg har borret rett, like stort borr, og at jeg har satt den på riktig plass.
Regner og HÅPER shunt bare kvelda, skal lete på nettet om jeg finner noen plass som selger dette utenom Vparts..

Edit, Fant på Ebay nå. Volvo Relay Resistor Module heter det, og det var svarte meg ikke lett å finne ut! :P

Anders Mathiesen
31/03/13, 21:14
Okei, for var til min far i kveld, han har LED interiør i sin Opel Vivaro, og den lyser pittelitt etter han låser bilen å så jeg.
Men uansett, skader vell ikke så mye.

Igår fulgte jeg den instruksen her på side 1, og borret hull i Shunten.. Kom en svidd lukt og etter dette funket ikke nærlysa.. :\
Har sjekket minst 940 ganger om at jeg har borret rett, like stort borr, og at jeg har satt den på riktig plass.
Regner og HÅPER shunt bare kvelda, skal lete på nettet om jeg finner noen plass som selger dette utenom Vparts..

Edit, Fant på Ebay nå. Volvo Relay Resistor Module heter det, og det var svarte meg ikke lett å finne ut! :P

Uffameg... Fått orden på nærlysa?

Jimmen
31/03/13, 21:32
Uffameg... Fått orden på nærlysa?

Nix. Bestilt 2 shunter (for å være sikker) for 5 dager siden, ble sendt samme dagen så får de vell iløpet av uka her!
Ikke verdens undergang da bilen ikke blir brukt nå alikevell.. Men, funker de ikke med ny shunt, DA derimot blir det krise.

Torsen67
04/04/13, 09:58
Ser de har denne Shunten her også. Men hvordan vet man at denne er til Xenon og ikke halogen?

http://www.fcpeuro.com/products/volvo-relay-resistor-module-s60-s80-v70-xc70-xc90-genuine-volvo-9442190

Torsen67
04/04/13, 10:23
Jeg har bytta til LED-pærer i interiøret på min V70n -07 mod. Dette ble pent, men pærene slutter aldri helt å lyse. Virker som om det ligger en "hvilestrøm" der som LED-pærene reagerer på, men ikke halogenpærene. Uansett - de lyser bra og såvidt "gløder" når de er av. For min del ser det greit ut og ikke noe som plager meg, heller ikke på natterstid. Ved montering, så er det hvertfall på min bil, en lyssensor som ikke aktiverer lysene i kupeen om dagen. Kun om kvelden/natten. Ga meg litt hodebry og lesing i manualen når absolutt ingenting fungerte! (hehe)
Canbus gjelder som jeg har skjønt kun nærlys i hovedlyktene foran. Grøftelys, baklamper, skiltlys, parklys osv er det ikke canbus på.
Basskasse kan jeg ikke svare noe godt på annet enn at de originale fra volvo er tilpasset og plug & play hvis kablene ligger der (pluss sw fra volvo).
Når det gjelder Vparts, så er det i så fall noe de har sluttet med i det siste, for jeg fikk pakke fra dem for en måneds tid siden. Dette fikk jeg da fra Fredric hos Vparts når jeg sendte mail og spurte:
Hej.
För att vi ska kunna skicka paket till andra länder måste ordern komma in via rätt webbsida.
Om du vill ha ordern skickad till Norge måste du klicka på den Norska flaggan på vår hemsida.
Din gamla order har annullerats och inga pengar kommer att dras från ditt konto.
Det vore jätte bra om du kunde lägga ordern igen på vår hemsida genom att först klicka på
den Norska flaggan.
På den norska sidan är också den svenska momsen avdragen från priset.


Behöver du hjälp med något eller undrar över något,
är det bara att du hör av dig till mig.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Fredric Löf

Håper dette var til noe hjelp :)

Hei
Finner ikke det norske flagget på vparts.se Har du du en link?

Jimmen
05/04/13, 00:11
Hei
Finner ikke det norske flagget på vparts.se Har du du en link?

Quoter Fredrik hos Vparts..

"Hej.
När vi bytte till vårt nya system, fanns inte stödet för utlandsordrar.
Detta har gjort att vi för tillfället inte kan skicka paket till våra utländska kunder.
Vi jobbar med att lösa detta problem så att vi kan börja skicka varor igen.
Vi hoppas att detta ska vara löst senare i år, så länge går det bara att beställa varor inom Sverige.


Behöver du hjälp med något eller undrar över något,
är det bara att du hör av dig till mig.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Fredric Löf"

Denne fikk jeg av han 28.Mars..

Jimmen
05/04/13, 00:14
Btw, Jeg har nå fått 2 shunter (kjøpte 1 i tillegg for å være sikker), bytta den og aaaalt ble i skjønneste orden hos meg. :)
Pin nr 1 er for xenon, og pin nr 2 er for Halogen på shunter.

Alle shunter er beregnet for begge deler, må "blokkere" nr 2 for å ikke få feilmld. :)

Anders Mathiesen
06/04/13, 17:10
Quoter Fredrik hos Vparts..

"Hej.
När vi bytte till vårt nya system, fanns inte stödet för utlandsordrar.
Detta har gjort att vi för tillfället inte kan skicka paket till våra utländska kunder.
Vi jobbar med att lösa detta problem så att vi kan börja skicka varor igen.
Vi hoppas att detta ska vara löst senare i år, så länge går det bara att beställa varor inom Sverige.


Behöver du hjälp med något eller undrar över något,
är det bara att du hör av dig till mig.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Fredric Löf"

Denne fikk jeg av han 28.Mars..

Det stemmer nok da.. Jeg fikk pakke i månedskifte februar/mars, så har vel kanskje vært heldig :)