PDA

Vis full versjon : Lugging i rattet, 850.



TheStig
05/03/13, 18:52
I dag har jeg merket noe svak "lugging" i rattet av og til. Spesiellt når jeg har lav fart, og kun når jeg svinger til høyre har jeg funnet ut. Lugger selv om bilen står helt i ro, bare jeg drar rattet litt mot høyre. Så regner med at det er noe med servoen. Men kan det være så enkelt som lite olje? Har ikke sjekka oljenivå enda i dag, men det var greit nivå sist jeg sjekka i høst. Har aldri behøvd å etterfylle iløpet av det drøye året jeg har hatt bilen, har bare kontrollert nivå etpar ganger uten å ha merka at det har minket. Leser at tannstang er en svakhet på disse bilene, kan det være noe der?

Sent from my ☆GT-I9100☆ using Tapatalk 2

R-M-I
05/03/13, 19:17
Jeg hadde noe lignende på min.. Jeg hadde luft i systemet..
Av med servo-lokket vri rattet HELT til venstre, så HELT til høyre, repeat, repeat, repeat.. Pass på at nivået er noelunne skapelig også naturligvis..

TheStig
05/03/13, 19:42
Jeg hadde noe lignende på min.. Jeg hadde luft i systemet..
Av med servo-lokket vri rattet HELT til venstre, så HELT til høyre, repeat, repeat, repeat.. Pass på at nivået er noelunne skapelig også naturligvis..

Da skal jeg teste ut det allerede i morgen den dag tenker jeg, takker for tipset. :)

Var forresten ute og kjørte et lite ærend til nå nettopp, og det var mye mindre lugging nå enn første turen med helt kald bil. Vet ikke om det kan være temperaturavhengig? Jeg tenker om det kan bli luft kan det kanskje også bli kondens?!

Sent from my ☆GT-I9100☆ using Tapatalk 2

gswede
05/03/13, 21:19
Trenger ikke mye lufta for at det blir kondens, holder med lufta som er mellom maxnivå og lokket. Alle oljer må byttes i blant.