PDA

Vis full versjon : Kjøp av ny bil.



Bjørnar144
04/03/13, 16:41
Hei driver og lurer på om jeg skal kjøpe meg en Volvo C30 etterhvert men trenger noen tips. noen som har gode eller dårlige erfaringer med disse bilene?

har sett litt på den her feks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39601272

Men vil gjerne vite om svakheter og lignende på disse bilene før jeg tar en avgjørelse :)

takker for svar :)

gull pilen
05/03/13, 07:32
har jo 2 v50er jeg(bygget på det samme) og det er egentlig veldig greie biler... ville nok styrt unna 4 cyl bensin motorene da de er veldig tamt med guff i... hvis du driver mer med litt distanse kjøring ville jeg sterkt vurdert diesel(2 liter eller mer) på småkjøring kan det oppstå problem med partikkelfilter på disse vet jeg men dieselen går billigere og er mye sterkere..

AndreLuddvik
07/03/13, 10:21
Hei!

Mamma hadde en 2010 modell. Synes at den selv med en 1,6DrivE var kjapp og grei. Innvendig er jo plassen så som så.

Bagasjerommet er latterlig, både plassmessig og inn og utlasting av den trange luken. Innvendig irriterte det oss at bilbelte hang så langt bak, liksom ikke en naturlig bevegelse og strekke seg bak å hente det.
Utvendig er det ikke en bil som passer på kjøpesenter parkeringer pga. de laaaaaaaaaaaaaange dørene. Måtte ha minst 20-30cm mer plass på hver side av bilen for å komme deg naturlig ut, da åpningen framme med bena blir veldig trang når døren er mye lengre enn vanlig.

Dette var mine synspunkter da. Vi solgte bilen igjen etter ca et halvår pga. den ble lite brukt og at den ikke var praktisk som en til og fra bil for "mor". Som var vårt formål med den.

Marius Skau
07/03/13, 10:25
Vi har en C30 R-design 1.8Flexifuel vi er meger fornøjde med :) Går billig siden den går på E85 viss ønskelig :)

Før øvrigt tilsalgs til sommern grunnet behov før større bil :)

Øyvind G
07/03/13, 10:27
Hvis du har penger til det, så burde du kjøpe C30 med D5 motor. De går vanvittig bra!
Ang. fargevalg synes jeg rød (som du linker til) er helt perfekt på denne bilen.

Lasse
07/03/13, 10:58
Jeg har kjørt C30 i snart 2 år, og liker den veldig godt! Som nevnt over,er det ikke verdens mest praktiske bil,men det finner du ut av når du prøvekjører om det er et problem eller ikke. Jeg har hatt en med 2 liter bensin tidligere og nå en T5. Jeg ville ikke valgt 2 liter bensin,som du linker til,med mindre du får en til en veldig god pris. Den du linker til er overpriset så det holder,spør du meg. Forbruket på denne motoren er høyt (over litern på mila i snitt), og den er langt fra sprek (kun 180 nm). Så gå heller for diesel, halvparten av drivstoff-forbruk og sprekere!

Bjørnar144
29/03/13, 17:15
Takk for alle svar:) dette var nyttig info! har tenkt på t5 når jeg først skal handle ja også rød såklart^^

gswede
30/03/13, 17:17
Jaggu meg ikke mange C30 T5 i omløp her på berget..
Å da spesifisere det til en rød bil, tror du skal slite..:-)