PDA

Vis full versjon : SRS lampe lyser etter skifte av tannstang??



TomX95
03/03/13, 12:20
Har byttet tannstang på 940`en. Etter det har jeg ikke fått SRS lampa til å slukke :eek: Ær det veldig lett å ødelegge forbindelser i rattstammen til airbagen?? Blir jo alltid litt "røff" behandling når man ska tre på leddet..
Er 96 mod.
Noen som har opplevd det samme/ har tipps??

Har laget feilkodeleser, funker på alle funksjoner unntatt airbagen.. Står bare å lyser.

Jonas Soldal
03/03/13, 12:29
Er nok mest sansynlig sleperingen i rattet som har tatt kveld her ja :(

TomX95
03/03/13, 12:30
Er nok mest sansynlig sleperingen i rattet som har tatt kveld her ja :(
Irriterans.... Fæl jobb å bytte det??
/ kan det være en kontakt som har ryki under dær?

Edit: Kan jeg være så heldig att rattet ikke har kommet langt nokk ned????

Jonas Soldal
03/03/13, 12:49
Rekner med du kanskje snurra litt på rattet når tannstanga var av?
Skru ut airbagen i rattet så ser du sleperingen :)

TomX95
03/03/13, 12:55
Ja, lå under å prøvde å entre, så blei noen runder... :/
Så man behøver ikke av med rattet :) ?

volvoRsport
03/03/13, 13:04
Ja, lå under å prøvde å entre, så blei noen runder... :/
Så man behøver ikke av med rattet :) ?

Må av med rattet ja. Når du setter på den nye sleperingen må du huske å snurre den slik at den står i midtposisjon, ellers så ødelegger du den. Sjekk om tuta virker før du bytter den, da vet du om det er sleperingen eller ikke.

TomX95
03/03/13, 13:06
Må av med rattet ja. Når du setter på den nye sleperingen må du huske å snurre den slik at den står i midtposisjon, ellers så ødelegger du den. Sjekk om tuta virker før du bytter den, da vet du om det er sleperingen eller ikke.
Tuta virker i alle fall :) Kan det da være håp??
Bytta speedokrans i bakaksel også, men den har vell ikke noe med airbag å gjøre?
Men hvor lett ryker den saken?? Sveiva rundt ett par runder med lillefingeren for morro skyld desværre :/ Men var ikke noe lyd eller motstand i det hele tatt. Ratte gikk helt fint heile tia.. Veit ikke nøyaktig hvor mye jeg sveiva.

Jonas Soldal
03/03/13, 13:19
Tuta går utenfor på egen ring. Jeg har ødelagt to stykker så dette vet jeg :P Airbagen går på to "ledninger" inne i plastikken. Tuta går på en egen ring oppå plasten :)

TomX95
03/03/13, 13:23
Aha så tuta kan teoretisk funke selv om airbagen er føkka??
Å hvor mye koster en slik slepekontakt??

Jonas Soldal
03/03/13, 13:39
Ja jeg har en fungerende liggende. Men gidder ikke å bytte :P Tuta funker fint den ;) Nappa bare pæra til SRS. Kommer nok til å sette på den nye etter hvert.
Se etter på bruktmarkedet på forumet. For disse er ikke billige på volvo ;)

TomX95
03/03/13, 13:48
Ja jeg har en fungerende liggende. Men gidder ikke å bytte :P Tuta funker fint den ;) Nappa bare pæra til SRS. Kommer nok til å sette på den nye etter hvert.
Se etter på bruktmarkedet på forumet. For disse er ikke billige på volvo ;)
Oki :) Men vi snakker vell ikke over 2000 her?

Jonas Soldal
03/03/13, 13:58
husker ikke hva jeg fikk pris på. Men ta uansett av airbagen og se på den ;)

TomX95
03/03/13, 14:25
har skrudd ut airbagen.. hva nå?? Ser en leding som kommer opp. Hvordan kan man se om den ær gåen??

volvoRsport
03/03/13, 14:26
har skrudd ut airbagen.. hva nå?? Ser en leding som kommer opp. Hvordan kan man se om den ær gåen??

Skru av rattet.

Jonas Soldal
03/03/13, 14:29
Du må se om den kobber fjøra/ledningen har røke der den er festa . Festet er attmed der ledningen går på. :)

Jonas Soldal
03/03/13, 14:33
2566 Her ser du ett bilde av hva jeg mener.

TomX95
28/03/13, 10:37
Nå har jeg bytta slepekontakten! Stod på den gule remsa att den skulle skruas til ytterpumkt og 3 tilbake. Dette gjorde jeg, airbag er montert, men jaggu lyser lampa fortsatt! kontakten var fin, og jeg roterte ikke rattet før jeg testet det! Hva i all verden kan det da være? Må man inn på styreboksen med pc å nullstille den ellerno??

Har latt den stå uten strøm på i ett døgn for å slette feilkoder.

R.G
31/03/13, 22:42
les av feilkode på airbag, du har 96 mod, dermed sikkert obd2 i midtkonsoll så får du få noen til å lese av feil, lettere det enn å drive lotto med å bytte ut deler

TomX95
01/04/13, 08:41
Leste på ett Brittisk forum att lampa hadde eget minnebatteri, og måtte 0 stilles etter 95 mod(selv om problemet var borte). Har kjøpt OBDII til usb og programmvare, så håper det snart kommer :) Egentlig kunne vist bare forhandlerne dette, men kan jo se om jeg finner ut no.