Vis full versjon : biltema eksosbandasje?
noen som har noen erfaringer å dele?
§11 Såkalt ”Bumping” dvs å løfte ditt emne/tråd til toppen av forumet er kun tillatt 24t etter siste innlegg ble skrevet.
Tiltak ved brudd på denne regel er låsing av tråd.
Er nok noen som kommer med noe svar, er ikke sikkert de som har noen formeninger har sett tråden ennå.
Bruker det på 240en med FT motor for å kunne bruke orginal filterflytter. Funker kjempe bra!
Hadde den også på eksosen under bilen for at tectylen ikkje skulle ta fyr når eg hadde sidepipe. Funket også veldig bra der. Tålte vatn og lignende imponerende bra...
hørest bra ut:) kompis sa at han hadde hørt at noen sin biltema bandasje tok fyr men de stiller jeg meg skeptisk til.. det må ha vert på et ekstrem motorbygge isåfall..
Kjøpt den jeg og så skal monteres i dag faktisk :) hvordan fester en slikt egt? Hørt det er lurt å fukte den før en har den på?
har ikke såtte meg så mye inn i de men vet mange bruker slangeklemmer eller stålstrips;) der med fukting vet jeg ikke:p
Marius Skau
04/03/13, 09:22
Fukter du er den lettere og montere blandt annet. Jeg vil anbefale det!
skaffe meg noe stålstrips kanskje da hehe.. har ikke store nok slangeklemmer ihvertfall! O.o
Marius Skau
04/03/13, 09:27
skaffe meg noe stålstrips kanskje da hehe.. har ikke store nok slangeklemmer ihvertfall! O.o
Stålstrips er tingen ja :) På en 4cyl motor klarer du deg fint med 5 strips viss du får bandasjert bra nokk :)
Eg brukte ikkje verken klemme eller strips. Stappet bare enden under siste runden og drog til. Har ikkje hatt noko problem med det;)
Går jo sikkert ann det og :) Ble ikke ferdig igår da jeg måtte øve til prøve, men får se om jeg rekker idag. Hvor får en tak i stålstrips egentlig? Har ikke org motor da :) er turboskyss
Marius Skau
05/03/13, 08:16
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/avgassystem-_-tillbehor/avgasbandage/faste-for-avgasbandage-200mm.html
Min erfaring med biltema sin bandasje er at den blir veldig porøs etter kun kort tid, det er nok at du tar litt i den så smuldrer den helt opp.
jeg fuktet den når jeg la den på for den støver noe jævlig og gode hansker er et must da glasfiber klør noe infernalsk
Bare pass på å stram den godt til, ellers vil du få luft imellom og den kan ta fyr om du får virkelig rødglødende manifold.
er vel ikke stor sjanse for det på en orginal turbo ve? ;)
er vel ikke stor sjanse for det på en orginal turbo ve? ;)
Med orginal FK turbo skal det ikkje mye til ved kjøring på fritt ladetrykk. Den gir mye varme og lite effekt ;)
kjører med 13c :) lader ca 0.9bar
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.