PDA

Vis full versjon : Elektriske vinduer på 240 spørsmål.



Naturchips
02/03/13, 21:03
Hei,
Har fått tilbud om å bytte mine vindusheiser med sveiv, mot elektrisk av en kompis, fordi de bare virker av og til, og han er lei av
å risikere at vinduene ikke går opp :) og må åpne dørene når han er ute å "råner"
Derav tror jeg problemet ligger i ledningene/bryterne hans, i og med de virker av og til og det er mye elektriske problemer med den bilen.
Bryterne er hjemme mekk fra gamle eier, i og med de ligger med håndbrekket og ikke i døren.

*Hvordan blir dette med montering i min 89 mod 240?
*Er ledningene klar i døren?
*Hvordan blir det med bryteren, må jeg ha nytt håndtak med brytere, eller kjøpe brytere å legge ned håndtaket?
*Er vindusheisen klar med feste til motor og alt?
*Noen som har ledningskjema vis jeg må legge opp nye ledninger?

Mye spørsmål her, men alt i alt vil ikke jeg være den som står igjen uten vinduer som fungerer.. da pappa bruker de hver dag igjennom port på jobben.
Takker på forhånd for svar :)

TurboNoob
02/03/13, 21:49
*Hvordan blir dette med montering i min 89 mod 240?
-Ikke noe problem

*Er ledningene klar i døren?
-Nei, ingen ledninger klare i dørene.

*Hvordan blir det med bryteren, må jeg ha nytt håndtak med brytere, eller kjøpe brytere å legge ned håndtaket?
-Beste blir med nye håndtak med brytere i. Det finnes også brytere til å ha i midtkonsollen.

*Er vindusheisen klar med feste til motor og alt?
-Du må bytte ut hele heisen. Men alle hull er der, så det er ingen modifikasjoner som må gjøres.

*Noen som har ledningskjema vis jeg må legge opp nye ledninger?
-Hvis han kompisen din skal tilbake til manuelle vinduer, må du få med ledningsnettet hans.

Her er en monteringsanvisning: http://www.240.se/install/8-83-3.pdf

Naturchips
05/03/13, 22:38
*Noen som har ledningskjema vis jeg må legge opp nye ledninger?
-Hvis han kompisen din skal tilbake til manuelle vinduer, må du få med ledningsnettet hans.

Her er en monteringsanvisning: http://www.240.se/install/8-83-3.pdf

Takker for svar :)
Problemet er at ledningene ikke er originalt, var en gammel skjøteledning som var splittet og brukt..

frealm05
07/06/13, 10:21
Meina at der iallefall står noken lednings "stussa" i dei elektriske motorane, so då må det jo nesten gå an og lage seg til resten :)
tenkte og gjere det samme på min, og lage til brytera i midtkonsollen, men med originale volvo brytera då. :)