PDA

Vis full versjon : pærer til markeringslys.



tommyak
01/03/13, 04:58
hei, er det noen som har en anelse hvordan, pærer det er i markeringslysene fram og bak på en volvo v70 2006 mod ?
event en link til pærene.

marhaugen91
01/03/13, 05:08
Det er ikke pærer, men ei diodebro på hver side, disse koster ca 1000 kr inkl moms pr stk ny hos volvo uten rabatt, dette gjelder bak.
Bak må du skru ut hele lykta for å bytte den, det er ikke noe stor jobb, så det bør gå greit for de fleste å bytte disse :-)
Foran er det bare vanlige stikkpærer/T10 pærer, de kan være litt kjipe å komme til :-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

tommyak
02/03/13, 17:08
flott, takk for svar :)

Volvoholic
02/03/13, 20:47
På markeringslys fram skal pæreholderene (hvit) skrues forskjellige veier for å få ut. Altså på v.side må du skru ut pæreholderen med klokka, og andre siden mot klokka :) eller omvendt.. Det finner du fort ut :)

tommyak
03/03/13, 23:02
ok. takk for tipset :)

tommyak
13/03/13, 16:50
må vi ut med hele lykta for å nå i punktet der pæra står ? skulle demontere i dag men, fikk bare i der blinklys pæra står :P

marhaugen91
13/03/13, 17:05
må vi ut med hele lykta for å nå i punktet der pæra står ? skulle demontere i dag men, fikk bare i der blinklys pæra står :P

Du må lengere inn mot skjermen :-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

tommyak
13/03/13, 17:35
ok. men må ikke demontere fromten eller skjermen da ? spylervesketanken står jo i veia å videre. har ingen forklaring eller bilde tå dere jeg skall inn å finne pæra?

marhaugen91
13/03/13, 17:47
ok. men må ikke demontere fromten eller skjermen da ? spylervesketanken står jo i veia å videre. har ingen forklaring eller bilde tå dere jeg skall inn å finne pæra?

Du kan skru av fangeren å skru ut lykta, det er jo nesten like lett :-)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=10401
En link til hvordan man skrur av fangeren og lyktene :-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

tommyak
13/03/13, 18:39
Takk for linken :-) no må æ prøv å få d te :-)

Volvoholic
13/03/13, 21:43
Nei herregud :P My ekstraarbeid....

Sitter en torx25 i nærheten av lokket til spylerveskerøret. Skru ut den, og dra rett opp, så kommer du lettere til pæreholderen. På motsatt side kan det være greit å ta ut luftfilterboksen. Løsne kontakt på LMM og innsugsrøret, og "rykk" boksen rett opp. Da skal det være god plass til pæreholderne :) Lykke til ;)

mstrandbo
13/03/13, 22:33
Helt klart det Volvoholic sier. Har gjort det slik selv, og kommet til pærene uten så altfor store problemer.

tommyak
14/03/13, 16:32
Takk for tips, må prøv det å :) men viss du ser lykta utenfra så ligge pæreholderen til markeringslyset bak skjermen, va et hull i skjermen der jeg nådde i blinkpæra. er det inni der holderen til makeringslyset er ? viss det er inni det lille hullet så er det utrolig trangt å få inn fingrene der..

mstrandbo
14/03/13, 19:27
Lenge siden jeg gjorde dette sist, men jeg mener jeg måtte ut med blinklys-holderen før jeg fikk tak i markeringspæreholderen. Da ble det ålreit med plass.

tommyak
18/03/13, 21:13
demonterte fromtfangeren og tok ut lykta og fikk montert markeringslyset i dag. alt gikk greit og er strålende fornøyd med at begge fungerer. takk for alle tips, setter stor pris på det :) ps sparte også en del penger og litt mere erfaring :)

degocostly
05/06/13, 21:14
Må det være orange pære?

Jimmen
05/06/13, 22:53
Må det være orange pære?

Nix, jeg har hvite LED.
Ser mye bedre ut :)

degocostly
11/06/13, 07:40
Fikk skifta pærene i markeringlysa igår, jævli trangt, men med luftfilterboksen ute, og spyleveskerøret så gikk det greit.
Men hvor sitter parklyset i xenonlyktene? Noen som har bilde? Prøvde å se inni, men fant ikke noe?

degocostly
27/06/13, 16:16
Bumper på parklysa :)

Jimmen
27/06/13, 23:47
Bumper på parklysa :)

Har ikke sjekket selv faktisk, men er vell kanskje ett plastikklokk du må ut med?
Er jo midt i lykta så skal vell ikke være så godt gjemt..

Alle V70 taxier her jeg bor er bytta til blå LED på så.. Faktisk :p

degocostly
28/06/13, 07:58
Såpass :p
Får vel lete litt mer inni der da :p

degocostly
02/07/13, 08:14
Fant de igår, vedsiden av nærlyset er det en liten "luke". Så ikke denne sist, siden jeg bare så inni hullet til nærlyset :p
Fikk lurt inn et flatjern og klemt inn to klips mens jeg hadde noen fingrer på ledningene til pæra å dro den ut :) Måtte ut med luftfiterboksen, og boksen ved spylevæskerøret på andre siden. Så nå er det lys rundt hele bilen :)