PDA

Vis full versjon : Bytte til turbo motor.



herrthf
28/02/13, 20:27
hei, sitter her og lurer på om jeg skal sette enn turbo maskin inn i min 240, det jeg lurte på er, om en original turbomaskin fra 240, 740 eller 940 passer rett i med motorfester slik at jeg ikke må sveise til nye fester, og hvordan det ledningsnettet som er i 240'n min passer overens med de motorene eventuelt, så kan det var kjekt å vite hva biltilsynet sier om dette på eu gokjenning.

Ofs90
28/02/13, 21:22
Først, hvilken årsmoddel er din 240?
det jeg vil anbefale er å kjøpe b230fk/ft etter 93 da desse har underspyling.. og lh 2.4 styringsenheter..
da kjøper du motornettet fra en volvo 240 fra etter 89.. fra motor som har lh 2.4..
motorfester til 240 har jeg desverre liten kjennskap til.. men du må også ha akslingen og flytte tennhuset til i forkant av innsug da dette er ikke er plass til i 240.. beklager dårlig beskrivelse.. men her har du en tråd du kan se litt innpå.. som du får innblikk i hva du skal gjøre for å turbo motor i bilen din..

http://forum.vccn.no/showthread.php?2521-Guide-fra-A-til-F-FK-FT-(oppdatert-02-03-10)

TurboNoob
28/02/13, 21:54
Du bruker motorfestene fra den motoren som står i bilen din i dag. Passer rett på motoren fra 740 og 940.

Biltilsynet utfører ikke eu-kontroller lenger, så¨det trenger du ikke å bekymre deg for.
Blir det gjort skikkelig, så skal det ikke være noe problem å få den godkjent med turbomotor hos BT slik at du får det i vognkortet.

herrthf
28/02/13, 22:52
er enn 87 model, får lese og se hva jeg finner ut, takk for svar

herrthf
28/02/13, 22:53
Du bruker motorfestene fra den motoren som står i bilen din i dag. Passer rett på motoren fra 740 og 940.

Biltilsynet utfører ikke eu-kontroller lenger, så¨det trenger du ikke å bekymre deg for.
Blir det gjort skikkelig, så skal det ikke være noe problem å få den godkjent med turbomotor hos BT slik at du får det i vognkortet. var det jeg tenkte på å få det godkjent i vognkortet, jeg som tenkte feil...