PDA

Vis full versjon : B4 cover igjen



paravolv
28/02/13, 20:11
Trenger litt hjelp er... har byttet B 4 lokk på automatkassa, og det er ny olje i den også. Dette funket helt fint i noen mnd, men nå har de samme symptomene begynt å vise seg igjen, Den "ruser litt opp" i skifte mellom 2 og 3 gir. Har noen erfaring på at dette lokket ryker igjen etter å ha skiftet det?
Har også byttet LMM og lambda ( begge original Bosch) men motor går fremdeles litt ujavnt på tomgang når det er kaldt. Noen tips om hva som forårsaker denne ujavne tomgangen? TCM ble grudig renset for en tid tilbake.

hgnubel
28/02/13, 23:10
Kan ikke hjelpe så veldig mye, men det nye B4-lokket er en forbedret versjon som ikke har samme problemet med at ting løsner på innsiden.

Det betyr også at hvis ikke det lå en løs del av lokket inni der når du tok det av, så var det antagelig ikke dette som var skyld i problemene du opplevde eller opplever.

paravolv
02/03/13, 14:42
Det gamle dekslet hadde feilen som er vanlig på disse. Det jeg egentlig lurer på er om noen har vært borti at dette lokket ryker igjen etter å ha vært skiftet?

Tore
02/03/13, 17:08
Hvor mye automatolje byttet du sist? Prøvd å nullstilt adapsjonsdata igjen?

paravolv
02/03/13, 21:33
Det ble gjort på verksted, så jeg vet ikke hvor mye olje som ble fylt på. Skal prøve å nullstille adapsjonen bare jeg får windows pc . Tør ikke kjøre VIDA på mac

Tore
02/03/13, 21:43
Oljemengde står gjerne på faktura? Prøv gjerne en full oljeflush (12-16 liter) for å se om det blir bedre... (ren olje er aldri feil).