PDA

Vis full versjon : Parklys - hva er riktig på 740?



samaron
27/02/13, 22:11
Stusset litt her om dagen angående parklysene på 740. Når kjørelysene er skrudd på, så lyser det grønne lyset i dashbordet som indikerer at parklys er på. En jeg kjenner mener dette er feil, det skulle ha skrudd seg av i den posisjonen selv om parklysene lyser. Indikatorlyset i dashbordet skulle bare lyst i midt-posisjon, parklys posisjon. Jeg mener det er riktig siden parklysene lyser sammen med kjørelysene. Noen som har innspill her?


- Frank

1987_Turbo745
27/02/13, 23:19
hei. den grønne lyset i dashbordet er att lysene er tent både park\kjørelys\hovedlys det er ikke noe feil hvis det hadde hvert feil et sted hadde du fått opp en gul lempe også. :)

samaron
27/02/13, 23:26
Ja, så det er meningen at det skal lyse med hovedlysene tent? For han jeg kjenner mener på det skal gå på en annen styrke (type 5/21 watt) i parklyspærene når hovedlysene tennes, slik det grønne lyset i dashbordet egentlig skal gå av.

1987_Turbo745
27/02/13, 23:39
det grønne lyset viser bare et lyst er tent når du kjører med hovedlys så er parklyst tent 5w

s4nd3r
28/02/13, 00:13
mener på den lyser når brytern sto i posisjon 0. alså 21w kjørelys.. og i neste posisjon park lys. og den slukker når man slår på hovud lysa? hakk nr3.. eller roter eg nå? har ikkje tengt noe serlig over det. veit den lyser av og til i bilen min..

Edit. sjekka på astron nå. (konebilen)
den er vertfal slik, når lysa er av (automatiske kjørelys på den) så lyser lampen, skrur over på park, så lyser lampen.
Når eg skrur brytern på hakk 3, så slukker den grønne lampen..

R.G
28/02/13, 09:24
Grønn lampe i speedo er orginalt koblett på 740 slik att den lyser uansett hvilken lysstilling du har. Er for å indikere att du har på en form for lys. 760/960 jeg har er det lyse i bryter og der er det anna opplegg

Raka_blakk
28/02/13, 15:26
Er nok som R.G sier!

sikkerhet!

på tide å bytte pærer for meg da!