PDA

Vis full versjon : Spørsmål ang. kjøp av nye bremseskiver til 940



gsmik
26/02/13, 19:42
Hoy.

Skal kjøpe nye bremseskiver fram til min '97 945
Holder meg langt unna biltema pga. dårlige erfaring med bremsedeler fra tidligere.
Det jeg lurer på er om det er noen som vet om det er bra kvalitet på disse: http://www.scstyling.no/bremseskiver-fram-700900-serien-p-5973-c-2738.aspx

Har tidligere kjøpt skiver av mekonomen (brembo) og har vært fornøyd med de, men prisen er noe høyere.

Takker for svar :)

catoers
26/02/13, 19:46
se hos meca på bosch skiver, de er billigere enn brembo, men er laget fra samme fabrikk ;)

gsmik
26/02/13, 20:33
Takk, skal sjekke ^^

boman
26/02/13, 21:47
Jeg har skiver ifra Torshov på bilen min nå, har hatt det i over et år og er fornøyd med de så langt.

9førrlars
27/02/13, 01:00
Trenger nye bremseskiver forran selv. Hadde tenkt å gå for mekonomen pga kvalitet til nermest orginal skiver. Vil nøding kjøpe på biltema jeg og! Gjort det før og ikke igjen.

kermitt
27/02/13, 01:21
Jeg har gode erfaringer med disse og noen skikkelige klosser, green stuff f.eks.

http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1559&Category2ID=1758&List=1&SortField=ProductName&Level=2&ProductID=21738

Marius Skau
27/02/13, 02:07
Ikke noe problem og kjøre med biltema deler. Eneste jeg ville styrt unna er klosser da dem smelter ved hard kjøring!

kermitt
27/02/13, 02:17
de støypes vel egentlig på samme sted alle skivene så joda, det går helt fint å kjøre biltema skiver. Jeg har brukt dem og med slissing, funker like bra. Men om trua avhenger av prisen kan jeg godt linke til bcb. Det viktige er uansett klossen, og da er biltema, mintex ol. bare dritt. Kjøp green/yellow/red stuff alt etter bruken.

9førrlars
27/02/13, 15:28
de støypes vel egentlig på samme sted alle skivene så joda, det går helt fint å kjøre biltema skiver. Jeg har brukt dem og med slissing, funker like bra. Men om trua avhenger av prisen kan jeg godt linke til bcb. Det viktige er uansett klossen, og da er biltema, mintex ol. bare dritt. Kjøp green/yellow/red stuff alt etter bruken.
Regner med at jeg går for greenstuff klosser værtfall!

Dieselsmoke
27/02/13, 21:14
biltema skiver funker det. Men flere sett jeg har hatt, har fått kast veldig fort. bcb sine har jeg aldri hatt problemer med.

kermitt
27/02/13, 22:42
jeg kjøpte dyre brembo skiver på mekonomen og fikk kast i dem etter 2 mnd. Kjøpte biltema skiver da jeg ikke hadde råd til annet og det var helt forferdelig å kjøre med skiver med kast i. biltema skivene var gode i 1.5 år til jeg var på banekjøring og dompa fronten rett i en vanndam, helt forståelig at det ble kast da.

9førrlars
27/02/13, 22:49
jeg kjøpte dyre brembo skiver på mekonomen og fikk kast i dem etter 2 mnd. Kjøpte biltema skiver da jeg ikke hadde råd til annet og det var helt forferdelig å kjøre med. De var gode i 1.5 år til jeg var på banekjøring og dompa fronten rett i en vanndam, helt forståelig at det ble kast da.
Såppas ja, ikke rart du fikk det da nei! Har hørt om fler som har vært misfornøyde med mekonomen sine bremser også faktisk.