PDA

Vis full versjon : Forskjell på lykter LHD vs RHD...



de_icer
26/02/13, 11:46
Noen som vet om det bare er lykteglassene som er ulike eller om reflektor også er ulik?

Problemstillingen er at jeg har et sett med bra reflektorer fra en engelsk bil, og en bil med dårlige reflektorer og gode lykteglass...

Jeg har fasiten i garasjen sånn sett, men hvis noen vet sparer jeg litt jobb...

Svirre
26/02/13, 12:18
Mener å huske at jeg selv undersøkte dette, og kom fram til at det er forskjellige reflektorer. I tillegg er det forskjellig delenr? av det jeg husker. Siden lyset blir kasta til høyre side her i Norge, og omvendt på engelske biler. Glasset er selfølgelig med å styrer der også, men ikke i så stor grad.

de_icer
26/02/13, 12:22
Mener å huske at jeg selv undersøkte dette, og kom fram til at det er forskjellige reflektorer. I tillegg er det forskjellig delenr? av det jeg husker. Siden lyset blir kasta til høyre side her i Norge, og omvendt på engelske biler. Glasset er selfølgelig med å styrer der også, men ikke i så stor grad.

Hadde en mistanke. Fikk nemlig med de engelske lyktene med en høyrestyrt bil, og hele lyktene var byttet før registrering i Norge...

R.G
02/03/13, 08:39
til åssen bil?

tror er kun glasse på 9 serier, pga studere man reflektorer så ser man att dem er det ikke mye hokkus pokus i

de_icer
27/04/13, 15:31
Jeg har kontrollert, forskjell på både reflektorer og glass.