PDA

Vis full versjon : Ulyd etter mont. av coilovers S60 2002



Volvoholic
25/02/13, 22:00
Hei, irriterer meg noe grønsk på ulyd type "klakk/metall" etter montering av coilovers. Kjøpt hos jspec.se.

Har prøv ut veeeldig mye, men lyd er der fortsatt. Rukkle lyd ved småhumper, og kakkling i store humper. Fra øversiden av fjærbein høres det ut som. Høyre fram.

-nye støtdempertopper
-nye fjærbeinslager
-nye stabstagslenker
-nye opphengskuler
-nye bakre opphengsforinger
-og selvfølgelig nye dempere og fjærer...

Har prøvd å legge gummi på fjærer, samt å koble av stabstagslenke for å sikkre meg om at indre foringer er ok. Er sikker på at alle skruer sitter!

Kan det være selve demperen som er feilprodusert? Eller noe annet?

Håper noen har innspill om hva det kan være. Begynner å bli dritt lei av denne lyden.

På forhånd takk :)

aarnes
25/02/13, 22:24
Samme greia hadde jeg når jeg senka min S60, dog med originale deler.
ble aldri kvitt det, innså bare at det ble sånn med store felger og senka bil.

kanke hjelpe deg ass, bare fortelle min erfaring :)

Torsen67
25/02/13, 23:31
Skal dette være anerkjente og topp kvalitetsdempere? Ikke vet jeg, men til forrige bilen jeg hadde så byttet jeg ut dempere foran med britparts-dempere ifra UK. For noe drit. Klonket og skranglet ifra første meter. Men selve dempingen var bra. Etter noen måneder reiv jeg de av og heiv de i containeren. Ble byttet ut med noe ifra Meconomen. Totalt sett så ble dette veldig dyre dempere.

Volvoholic
25/02/13, 23:43
Hmm, regner ikke med at det skal være slikt. Er garanti på de.. Skal prøve å bytte om KUN demperne om torsdagen, å se om lyden følger med. Høres jo ut som hele forstillinga blir rivet løs :s

Torsen67
26/02/13, 00:04
Ja tar du jobben med å bytte om så burde du finne ut av det. Er forhandler seriøs så ordner det seg nok:) Litt ekstrajobb blir det jo..