PDA

Vis full versjon : Hjullager feil på volvo 240



smiley
25/02/13, 14:29
Hei.

Jeg håper det er noen der ut som har opplevd eller kan fortelle meg så godt som mulig hva som har skjedd med biln min (volvo 240 92")
Fikk byttet hjullager på et verksted som blir drevven av skole elever VG2 Bilfag for omtrent et årsiden. Jeg kjørte uten feil i ca 3 månder, da begynte det og kommet en metallisk skrapelyd i fra høyrebak hjul, dro tilbake til verksted og de fant ingenting, og lyden var borte 11 september kjørte jeg 7 mil og da kom lyden tilbake litt sterkere en forrige gang,(skiva som tar borti klaven på calippern, da var hele stekkakslingen kommet så langt ut at dette skjedde) Fikk byttet hjulager på et Toyota Verksted, og mekanikern som gjorde jobben sa at det kunne se ut som om at stekkakslingen ikke ville helt inn i diffen, om det skulle være sånn hvest han ikke(1-2mm) lengre ut en andre siden.

Jeg kjørte i nye tre månder uten lyd, helt til at den oppsto i nærheten av et Toyota verksted, ringte de gammle og fikk en time. De kunne ikke finne noenting eller se noen, de sa at det hørtes ut som om æ hadde antydning til ulyd fra diffen, kun når de turna ene hjulet framover, ingenting når de fikk begge hjulene.
Kjørte hjem 300km uten noen ulyder, siste bakken til huset da kom en forferdelig lyd bakfra, bil fikkstå i 1 uke og når jeg da kjørte var lyden borte.
Nu 1 år senere har jeg fått bilen inn på et Volvo verksted i håp om at de kan finne noen.


Håper noen har noen gode tips til dette, eller kan finne svaret!

Mvh Eskil Nygård

Jannern
04/03/13, 13:03
Stikkakslingene mener jeg ihvertfall at det er litt forskjellig lengde på. Derfor viktig å huske hvem som satt på hvilken side. Men ulyden kan vel være i selve bakakslingen. lettere om du tar med en bilrepratør o,l på en lengre kjøretur så han får høre det selv når det oppstår. Bruker å være lettest det.