PDA

Vis full versjon : 850 t5 og automat styreenhet. mulig å bruke manuelt chip?



viddiboy
24/02/13, 13:48
Har bygget om min 850 t5 fra automat til manuel, og bruke automat styreenheten.
Noen som vet om det går ant å lodde inn manuel chip??
elr bør jeg lodde inn automatchipen?

mrstfu
24/02/13, 16:11
Såvidt jeg vet, har automatkassene en egen ECU i den svarte boksen under panseret der, å lodde inn en chip fra en manuellbil i motorstyringshjernen tror jeg ikke burde være noe problem, siden kassestyringa er helt separat. Når du bruker ECU fra automatbil i en manuellbil, burde prinsippet være det samme: eneste forskjellen mellom automat og manuellbiler er at automatbilene har en ekstra hjerne i ECUboksen, og noen ekstra ledninger i ledningsnettet.

Men jeg kan ta feil. Send en PM til 850GLTsilver her på forumet og spør, ha kan disse ledningsnettene opp og ned.

cosworth
04/03/13, 15:29
litt usikker på om jeg blander biler og modeller her nå, men tror det er forskjell på ecu fra manuell og ecu til automat, da også stikka under. men chippen skal være lik, så denne kan du event. bare lodde over ja...

Men ta det med en liten klype salt.

Sollien
04/03/13, 22:29
litt usikker på om jeg blander biler og modeller her nå, men tror det er forskjell på ecu fra manuell og ecu til automat, da også stikka under. men chippen skal være lik, så denne kan du event. bare lodde over ja...

Men ta det med en liten klype salt.
eneste forskjell meg bekjent er at det er noen lasker over til automatecu`n.. ryggelys og startsperre i hovedsak.. rett meg gjerne :)

cosworth
04/03/13, 23:29
Har desverre ikke tilgang på litteratur nå desverre, bare mins å huske at det er noe der ja, startsperra kom vel ikke føre i 96 eller no minnes jeg.
trodde den fikk et signal om å legge på litt mere "gass" når den blei satt i gear så du ikke skal få denne "dippen" ??? men igjen litt usikker. leeeenge siden jeg har holdt på med dette nå