PDA

Vis full versjon : 300hk prosjekt, fjusker/ruskete på ca 1bar ?



Olemm
24/02/13, 00:06
Hei, har en 740Turbo, men 940FK motor i, driver og bygger litt om og har et problem med at den gikk/går magert. MÅ jeg ha 3" luftmengde måler? vil jeg merke forskjell ? ble bedre etter jeg fikk på BTR, og fikk justert til minimum bensintrykk. Men den "fjusker" og smeller (nesten som den får formye bensin) på ca 1bar)




Oppsett:

Holseth HX35 Turbo
Bosh 968 Dyser
Alu Intercooler
3" eksos
Grenrør fra KL
HKS Dump
VIKING CHIP fra 230hk oppsett eller noe? (må/burde jeg ha ny chip? evt hva og hvor) ?
BTR
ORGINAL luftmengdemåler!! ( Må/burde jeg ha 3") ?

Marius Skau
24/02/13, 00:36
På 300 oppsettet er vell 3" Lmm en vital del ja :)

Sondre93
24/02/13, 01:41
Du må enten skifte ut dysene til org fk dyser eller bytte LMM og gjerne til viking spessial/TLAO chipp ;)

EDIT: kjører du på 1kilo på HXen er det bytte av LMM og chipp som gjelder :) Er ikkje vits med stor og treg turbo visst du ikkje får brukt potensialet :)

kermitt
24/02/13, 05:54
Du MÅ ha 3"lmm med de dysene og gjerne en justerbar BTR. Og skal du bruke den store turboen må du ha de store dysene for å ikke kjøre mager på toppen av registeret. Det er også ofte lurt å bytte kam og for å få spoola opp turboen tidligere ;)

Den fusker og smeller fordi du er helt på vidda med oppsettet og LH2.4 prøver å kompansere med feit blanding og høyere tenning.