PDA

Vis full versjon : Bytte nærlyspære (halogen) på førersiden uten noe demontering? - '07 S60 2,4D



volvoRsport
23/02/13, 13:40
Nærlyspæra på førersiden streiket i dag (aldri mer Phillips-pærer). Sist jeg byttet denne fikk jeg det ikke til uten demontering av alt kringliggende slik at jeg fikk stappet hodet nedi motorrommet for å se hva jeg drev med.
Frister lite å begynne med det nå på vinteren, så da lurte jeg på hva som er vanlig prosedyre hos Volvoverkstedene? Er det vanlig å bytte denne uten å måtte demontere noe?

Takker for svar :)

mstrandbo
23/02/13, 18:37
Sist jeg skifta på min V70, demonterte jeg bare luftfilter-boksen.. Bare å dytte vekk i grunn. Samt noen ledninger/slanger rundt. Da ble det nok plass. Da fikk jeg også skifta den gule posisjonspæra.

Ola Hagen
23/02/13, 20:49
har klart å skifte uten å ta av filteret, Men filteret er enkel å ta av. Bruk 10mm pipe eller det som passer best med forlenger så presser du ned på "pluggen" til festene slik at kragene bøyer seg sammen. Det skal sitte tre stykk der mener jeg.

locked
24/02/13, 23:37
Alle pærene kan skiftast på halogenlampene utan demontering, men det er ikkje for kven som helst.

På din bil kan du sjå inn i lampen på pass.sida for å studere korleis ting er festa.

Eg tjente ei kasse øl på å montere på plass fjæra til lyspæra på sjåførsida då eigaren hadde greidd å miste den ned i lykta :)

aarnes
25/02/13, 21:54
Faren min forbanna sin V70 2006 i 2 uker etter at jeg fortalte han "Det tar maks 5min å bytte nærlyspære...om du har gjort det før"
Men om du ikke har kembostore hender burde det gå greit. bare sett av litt tid første gang samt godt med lys..dvs ikke på kvelden/natta

volvoRsport
25/02/13, 22:14
Det ble demontering denne gangen, var såpass god temperatur i går at det gikk ann å stå ute å skru. Får prøve uten demontering neste gang, tror det skal gå.
Tenkte jeg skulle sette pærer i sidemarkeringslysene i samme slengen, men fant ikke ut hvordan soklene er festet. Noen som vet hvordan man får dem ut?

aarnes
25/02/13, 22:18
De er bare dytta inn, ta tak og dra de ut :-)

locked
26/02/13, 12:40
Det ble demontering denne gangen, var såpass god temperatur i går at det gikk ann å stå ute å skru. Får prøve uten demontering neste gang, tror det skal gå.
Tenkte jeg skulle sette pærer i sidemarkeringslysene i samme slengen, men fant ikke ut hvordan soklene er festet. Noen som vet hvordan man får dem ut?

Vri moturs 30grader ca :-) har ikkje bilen her men ganske sikker på at det er sånn :-)

knetrom
27/02/13, 14:23
Tror det er fordel at det er varmt når du holder på med de tynne plastikkgreiene til markeringslysene, begge mine knakk i kulden for noen år siden, plasten var tre år gammel og føltes sprø.