PDA

Vis full versjon : VIDA igjen!



vikry
23/02/13, 11:40
Jeg ser at mange strever med å få Vida til å fungere.
Skulle ønske at noen av dere som har fått det til kunne trå til og hjelpe.

Jeg har lastet Vida (2012D), men får ikke åpnet det. Verken «admin» eller «1» som passord eller bruker- ID hjelper. Jeg ser på nettet en manual som sier at det også skal lastes ned en driver «MVCI for Vida». Har noen av dere lastet ned den? I tilfelle hvor fra, og burde ikke nødvendige drivere ligge på platen?

De fleste ser ut til å ha vida 2011A eller 2012A. Hva er forskjellen mellom A og D versjon?
Jeg kunne tenke meg å prøve 2012A og se om det funket bedre. Noen som har en pålitelig handle-adresse?

Anders Dybvadsskog
24/02/13, 19:07
Jeg har 2012D og den funket utmerket. Husker jeg ikke feil ligger det noen filer på plata om du utforsker den om hvordan du skal legge til. For du kan ikke bare sette inn plata og tro at det blir lagt inn selv alså:p

vikry
24/02/13, 22:59
Jeg har 2012D og den funket utmerket. Husker jeg ikke feil ligger det noen filer på plata om du utforsker den om hvordan du skal legge til. For du kan ikke bare sette inn plata og tro at det blir lagt inn selv alså:p
Jeg har vært inne på den tanken selv og prøvd meg litt fram uten resultat. Kan du huske hvilke filer det gjalt eller noen detaljer om dette?

kbang
24/02/13, 23:37
Jeg kjøpte fra dhgate.com og fikk da med 2011A. Lastet ned 2012A fra Piratebay, og installerte denne istedet.

Hadde litt installasjonsproblemer jeg og, men valgte til slutt å legge inn Windows på nytt på ren maskin. La da inn Windows 7 32bit.
Eneste jeg gjorde etter det var å installere Vida og deretter kjøre patchen som lå vedlagt. Denne patchen må installeres for å kunne kjøre Vida. La ikke til noen drivere eller noe annet.


Prøv å installere patchen på nytt hvis du ikke har gjort det, og husk at det er viktig at denne blir installert fra riktig mappe. Det står hvilken mappe i *.txt filen som ligger sammen med patchen.

Lykke til!

vikry
25/02/13, 22:37
Jeg kjøpte fra dhgate.com og fikk da med 2011A. Lastet ned 2012A fra Piratebay, og installerte denne istedet.

Hadde litt installasjonsproblemer jeg og, men valgte til slutt å legge inn Windows på nytt på ren maskin. La da inn Windows 7 32bit.
Eneste jeg gjorde etter det var å installere Vida og deretter kjøre patchen som lå vedlagt. Denne patchen må installeres for å kunne kjøre Vida. La ikke til noen drivere eller noe annet.


Prøv å installere patchen på nytt hvis du ikke har gjort det, og husk at det er viktig at denne blir installert fra riktig mappe. Det står hvilken mappe i *.txt filen som ligger sammen med patchen.

Lykke til!
Jeg kan vist trenge "lykke til". Jeg har gjort det jeg kan, og både patch og exe filer legger seg pent på harddiscen. Kjører og installerer det jeg kan, men til ingen nytte. Jeg kommer ikke lenger enn til åpningsvinduet med bilen.
Mange har snakket om å laste ned virtuell Win xp-mode og kjøre Vida der.
Vel, jeg lastet ned xp-mode i dag, men nok en gang skjer det ikke mer, xp-mode blir liggende som en vanlig programfil på harddiscen og lar seg verken åpne eller rikke derfra. Iflg. reklamen skulle den legge seg på startmenyen og la seg klikke igang der. Men der dukker den altså ikke opp. Så hvordan starter man virtuel win.XP egentlig?
Jeg er bare en vanlig pc-bruker, men jeg har ikke sett på maken til vanskelig brukergrensesnitt som dette med Vida.
Jeg begynner å bli skikkelig sliten av det.
Så derfor, hvis noen som leser dette kan få Vida til å funke på min maskin, og som bor innenfor et par timers kjøring fra Bergen , så gi meg et ord. Eller hvis noen vet om noen som jeg kan kontakte om dette så vi jeg gjerne ha navn og adresse.

Tor-Erik
26/02/13, 08:12
Jeg kan vist trenge "lykke til". Jeg har gjort det jeg kan, og både patch og exe filer legger seg pent på harddiscen. Kjører og installerer det jeg kan, men til ingen nytte. Jeg kommer ikke lenger enn til åpningsvinduet med bilen.
Mange har snakket om å laste ned virtuell Win xp-mode og kjøre Vida der.
Vel, jeg lastet ned xp-mode i dag, men nok en gang skjer det ikke mer, xp-mode blir liggende som en vanlig programfil på harddiscen og lar seg verken åpne eller rikke derfra. Iflg. reklamen skulle den legge seg på startmenyen og la seg klikke igang der. Men der dukker den altså ikke opp. Så hvordan starter man virtuel win.XP egentlig?
Jeg er bare en vanlig pc-bruker, men jeg har ikke sett på maken til vanskelig brukergrensesnitt som dette med Vida.
Jeg begynner å bli skikkelig sliten av det.
Så derfor, hvis noen som leser dette kan få Vida til å funke på min maskin, og som bor innenfor et par timers kjøring fra Bergen , så gi meg et ord. Eller hvis noen vet om noen som jeg kan kontakte om dette så vi jeg gjerne ha navn og adresse.

Heisann vikry

Vist du vil så kan vi avtale en dag så kommer du ut til meg igjen så kan vi se hva vi får til med installasjonen av vida.

Du kan nå veien :-)

vikry
26/02/13, 14:58
Kjempefint det "Toremann". Nå har "Aarnes" allerede vært inne og tilbudt meg fjernhjelp over nettet. Må først se hva som kommer ut av det. Skulle det butte så tar jeg kontakt.

aarnes
02/03/13, 16:26
Fungerer det som det skal? :-9

vikry
04/03/13, 11:40
Fungerer det som det skal? :-9
Ja, det ser ut til å funke, og jeg har fått slettet noen feilkoder. Jeg er kjempetakknemlig for jobben du gjorde. Det er bare å innrømme at jeg hadde aldri klart dette selv.
Så det må jeg si til andre som vil prøve seg på vida, at når det dukker opp problemer under installeringen så kan det bli veldig krevende. Er man data-dummie som meg så kommer man ikke i gang uten hjelp.

degocostly
12/03/13, 19:48
Mulig det er et dumt spørsmål, men hvordan skifter jeg språk på VIDA? Innstalerte både engelsk og svensk, men får bare opp engelsk..

autod
18/03/13, 09:21
hei. har vida 2011 , men jeg plages veldig å få kontakt med bilen på min xc70 2003. fungerte bra i begynnelsen, men nå har det blitt verre. noen som har vært borti dette?

Revolved
18/03/13, 09:53
hei. har vida 2011 , men jeg plages veldig å få kontakt med bilen på min xc70 2003. fungerte bra i begynnelsen, men nå har det blitt verre. noen som har vært borti dette?
Har vært borti dette på 2012D, og da napper jeg bare ut OBD og USB, også funker det som regel :)

torwith
18/03/13, 20:14
jeg låner tråden.. Hvor i vida sletter en servicindikator?

autod
18/03/13, 20:46
Hmmm.. Fikk det tilmtidligere med å nappe ut kabelen og gå ut av programmet en del ganger, men nå fungerer det ikke

degocostly
27/03/13, 11:35
Mulig det er et dumt spørsmål, men hvordan skifter jeg språk på VIDA? Innstalerte både engelsk og svensk, men får bare opp engelsk..

bump..

knetrom
27/03/13, 13:00
jeg låner tråden.. Hvor i vida sletter en servicindikator?

Du kan gjøre det i bilen (har ikke prøvd men så det i VIDA en gang). Trykk på søk/search, velg "alt utenom deler", søk på "SRI" og finn resetting service reminder indicator. Finn den som passer for din bil hvis det er flere

aarnes
28/03/13, 22:29
bump..

Start "Vida Admin" som du har liggende på skrivebordet ditt...du skal ha muligheten til å endre språk der.

Kopiert fra VIDA manual:

3.6 VIDA languages
A subscription for VIDA All-in-one is normally ordered in one language but you can
get additional languages by contacting your sales company. For VIDA on Web you
can set language per user in the administrative system (VIDA Admin)

OM du ikke finner muligheten der, svar tilbake her så skal jeg se litt i databasen, det ligger garantert i en eller annen fil :-) (Så sant du har installert VIDA med flere språk. om du kun valgte engelsk så må du re-installere VIDA)