PDA

Vis full versjon : Volvo 850 som ikke lenger klarer motbakker !



ovar
22/02/13, 13:07
Hei
Jeg har en 850 94 modell som virkelig har mistet gnisten. Den drar seg sakte men sikkert opp i hastighet på flata men ved minste motbakke nekter den å gå lenger.
Jeg har byttet plugger uten at det hjalp. Jeg har tatt ut og renset gasspjellhuset uten hjelp. Nå har jeg tatt ut lambdasonden for å sjekke den men plutselig slo
det meg at det muligens sitter en katalysator i eksosen etter sonden.
Gjør det det ?
Kan den katalysatoren ha tettet seg etter at jeg kjørte gjennom all verdens motoroljerensemiddel (anbefalt av verkstedet) før jeg byttet fra syntetisk olje
til mineralolje.
Er det så enkelt ?
Kan jeg kutte ut hele katalysatoren og kjøre uten ?
Nå er jeg superspent på svar for nå har ikke godbilen vært på veien siden leeenge før jul :confused:

ovar

catoers
22/02/13, 13:08
lest av feilkoder ?

ovar
22/02/13, 13:14
ja jeg har prøvd og de virker litt sånn i hytt og pine. Jeg hadde den også på autorisert verksted for diagnose uten at de fant ut noe
så de hadde ikke hjerte til å fakturere meg engang enda de holdt på en hel dag ;-)

catoers
22/02/13, 13:19
kan prøve å ta ut lambdasonden før katalysator, og se om det kommer seg da. Visst det blir bedre da er nok katalysatoren tett. den kan jo også være LMM som fjusker ?

ovar
22/02/13, 13:45
det skal jeg prøve men da må vel sonden bare henge tilkoblet i kabelen sin ? Også skal jeg sjekke LMM,en :-)

Takk skal du ha

catoers
22/02/13, 15:49
du kan enten koble den fra på stikket oppe eller bare feste den mens du prøver =)

gswede
24/02/13, 01:58
Har du sett over rotor og lokk?

bortstun
24/02/13, 13:31
Høres veldig ut som tett kat det hær ja. Du kan kutte den ut ja, kan bli problem ved EU kontroll da det er påbudt med kat på denne.

bortstun
24/02/13, 13:35
Du kan kappe ut katten og erstatte med rør for å sjekke. Evt plukk ned fremste røret med katten skjær hull på toppen å ta ut innholdet i den.
Da ser det hvertfall ut som den er dær og er urørt på undersiden.

TheStig
24/02/13, 17:46
Sjekka for høl i belgen mellom luftfilterboks og innsug?