PDA

Vis full versjon : Orginaldyser 940 fk??



TomX95
21/02/13, 17:20
Bilen min har trimchip og 558 dyser + 3"lmm. Jeg fikk store problemer med avgass på eu kontrollen (for høyt Co Utslipp).
Orginalt stod de noen lysegrønne dyser i den veit jeg.. Har fått tak i gule dyser. Kan de erstatte orginaldysene?

"Har orginalhjerne og ska kjøpe ny Lmm"

eab
23/02/13, 11:55
558 dyser og hjemmelaga 3" massemåler ga fine verdier sist jeg prøvde på en ellers frisk motor. Det var til og med uten katalysator, så det kan nok tenkes at det er på tide med en liten oppgradering av tenningsdeler, et nytt luftfilter og denslags? Hvor mye co, hc osv. målte de forresten?

Selv med 680cc dyser og samme massemåler som nevnt over gikk det bra med co på tomgang. Fullgass derimot...

TomX95
23/02/13, 13:05
558 dyser og hjemmelaga 3" massemåler ga fine verdier sist jeg prøvde på en ellers frisk motor. Det var til og med uten katalysator, så det kan nok tenkes at det er på tide med en liten oppgradering av tenningsdeler, et nytt luftfilter og denslags? Hvor mye co, hc osv. målte de forresten?

Selv med 680cc dyser og samme massemåler som nevnt over gikk det bra med co på tomgang. Fullgass derimot... Fikk 5,2 i co på målinga, men trur LMM hadde streika. Fått laga ny Lmm og lukter ikke "bensin" i eksosen lengre. Tenkte å kjøpe Bredbåndslamda å se litt hvordan den oppfører seg. Nå står det 558 dyser i den + viking special chip.

Jonas Soldal
25/02/13, 07:11
Bredbåndslambda er et must når man trimmer så den kan du trygt kjøpe ;)
Har god erfaring med Innovate og AEM sine jeg hvertfall :)