PDA

Vis full versjon : Koble opp lys i Turteller



Raymond Langførr
21/02/13, 13:09
Hey, kjøpte meg en liten turteller som det skal være lys i, men vet ikke helt hvor jeg ska koble opp lyset...

Tenkte å ha sånn at den bare skrur seg på når tenninga er på, noen som har en ide om hvor jeg kan koble opp ? :)

Takker for svar :)

jlopsal
22/02/13, 13:09
Koble den inn på instrumentlyset, da blir det styrt sammen med alt annet instrumentlys og dimmeren fungerer på nye turtelleren og :) Mener lys i varmeapparat-reguleringa også går på samme, mener også det er en jordingsskrue på ramma som holder bryterpanelet og varmeapparat-reguleringa :)

Raymond Langførr
22/02/13, 13:45
Koble den inn på instrumentlyset, da blir det styrt sammen med alt annet instrumentlys og dimmeren fungerer på nye turtelleren og :) Mener lys i varmeapparat-reguleringa også går på samme, mener også det er en jordingsskrue på ramma som holder bryterpanelet og varmeapparat-reguleringa :)

Ok :) Men nå er det ikke noen kontakter ledig på instrument panelet da :S Skal jeg bare laga til noe på det da eller ? :)

jlopsal
22/02/13, 13:49
Bruk en strømtjuv på en av ledningene som går til instrumentlys, ikke store strømmen som skal gå der uansett. Bare sjekk at det går til instrumentlys og ikke no annet :)

Raymond Langførr
24/02/13, 00:28
Er ikke helt sikker på hvordan jeg kobler opp og hva som er til selve lysa i speedon :P hehe, kunne du hjulpet meg å forklart liytt hvis du vet hvordan jeg skal gjøre det samt hvor jeg skal koble dete sammen ? :)

jlopsal
24/02/13, 01:45
Se på denne, side merket 9. Pkt 1 og pkt 2 er henholdsvis - og + for lys i instrument. Den rød/hvite ledningen for signal til turteller har du funnet? Husker ikke om turteller trenger strøm for å virke, men om den gjør det så gjør du bare som pkt 3 på tegningen :) link: http://www.240.se/install/3-38-12.pdf

Raymond Langførr
24/02/13, 13:17
Wow, den vakke så lett å skjønne :P Men bare koble minus et random sted og plussen på den brune ledingen te speedon ? :P

jlopsal
24/02/13, 18:41
Om du ikke forstår den enkle montasjeanvisningen bør du kanskje holde deg unna sånn kobling ;) minusen kobler du inn i skruen som det er merket, denne sitter i øvre hjørne av ramma som holder bryterpanelet og reguleringa for varmeapparatet. Den brune ledningen står det at skal inn på ledning til lys på varmeapparat reguleringa :)

Raymond Langførr
24/02/13, 19:30
Hehe, Sant har ikke peiling på kobling i det hele tatt egentlig :P Men må jo gjørras :P Men da prøver jeg på det i morgen :) Takker For svar :D